Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Allround laptop (studie, films, evt games) rond 500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen! Ik zoek een laptop, hoofdzakelijk voor mijn studie, maar ik wil er ook wat andere dingen mee kunnen doen. Zoals films kijken of een game spelen. Ik zoek dus een goede, redelijk snelle, allround laptop waar ik nog 4-5 jaar mee vooruit kan (lengte van mijn studie).

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil er snel mee kunnen werken, surfen en mailen, maar ook een beetje gamen. Geen foto of video bewerking.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn Budget is 500,- maar ik heb zelf al rond gekeken en dat is vrij krap voor de laptops waar ik een oogje op heb. Maar het is nog steeds mijn streven er een te vinden wat binnen mn budget valt/niet ver erbuiten. Ik zoek de beste bang for your buck dichtbij mijn budget, met een betrouwbaar systeem.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja zeker, waarschijnlijk elke dag naar college en terug naar huis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit vooral bij Asus te kijken, wat betrouwbaar is hoor ik vanuit verschillende hoeken. Verder wil ik een i5-processor, het liefst 6gb werkgeheugen en 500gb intern, redelijke resolutie en redelijke videokaart.

Ik ben zelf al wat weken op onderzoek uit maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Ik heb twee laptops die mij zeer interesseren. Dat zijn deze twee:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus X552CL-XX319H€ 573,85€ 573,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,85

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F550LAV-XX426H€ 529,08€ 529,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,08

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen de goede beslissing te nemen, ik wil geen aankoop doen waar ik spijt van krijg.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 15:19
Gezien je veel op de laptop gaat werken zou ik proberen iets te vinden met minimaal een full hd paneel op 15". Gamen zal gezien je budget nagenoeg niet mogelijk zijn dus dat zou ik opgeven of het budget verhogen naar circa 800-900 euro.

Een goed en scherp scherm kan ik je heel erg aanraden want je zit er tenslotte de hele tijd naar te kijken. Die 720p resolutie is voor serieuzere (office) werk niet echt geschikt.

Edit:

Onderstaande laptop is een beetje gamen nog wel mogelijk en hij heeft een full hd scherm.. Misschien is dat wat. De hdd kun je altijd nog vervangen met een 128 of 256 gb ssd, dat maakt enorme verschil in snelheid.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)

Binnen je budget blijven met wel een full hd scherm kan met onderstaande. Ze zijn geloof ik ook te krijgen met wat snellere processoren, voor normaal werk is zo'n i3 eigenlijk ook wel afdoende. Zeker als je er nog een ssd bij zou stoppen.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365

En als laatste dezelfde als hierboven maar dan met een i5:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01404

[ Voor 57% gewijzigd door warcow op 10-08-2014 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Oke, helaas kan ik mijn budget niet opschroeven met 300-400euro, dus dat is dan niet mogelijk. Maar wat maakt dan het verschil dat ik met de lenovo Edge E531 wel een beetje kan gamen en met de Asus niet? Is dat de iets sterkere videokaart?

Maar een hogere schermresolutie (full HD) weegt dus zwaarder dan een snellere processor of meer werkgeheugen? (het is mijn eerste laptop dus geen ervaringsdeskundige)

En waarom zijn die lenovo's beter dan de Asus laptops die ik op het oog heb?

• warcow
Beide asus laptops die je noemt hebben een 720p 15" scherm en de bovenste heeft een 710m videokaart en de onderste alleen de intel integrated graphics. De 710 voegt bijzonder weinig toe aan een integrated graphics dus eigenlijk zijn beide totaal niet geschikt om te gamen. De eerste die ik noem heeft een 740m videokaart die al iets beter geschikt is. Daar kun je al een beetje mee gamen.

Eigenlijk moet je jezelf afvragen wat je wilt. Met een hogere resolutie ziet alles op het scherm er wat strakker/scherper uit en kan je ook meer op het scherm kwijt. Bij bijvoorbeeld excel kun je veel meer rijen onder elkaar zien op het scherm.

Een snelle processor is eigenlijk niet snel nodig, vanaf een i5 zit je eigenlijk sowieso wel goed. Werkgeheugen is 8 gb het leukste maar 4 gb is al redelijk werkbaar.

Het is ook aan te raden in de pricewatch te kijken naar zowel popuaire als nieuwe laptops. Daar komen die ik noem ook vandaan. (Toevallig allemaal lenovo, zelf maakt merk mij erg weinig uit)

Je kan ook altijd even op de website BTO kijken, daar kun je soms ook wel leuke dingen samenstellen. (Alleen aan te raden als je je al wat meer in de laptops en componenten hebt verdiept, dan weet je beter waar je naar kijkt)

Verwijderd

Topicstarter
Oke nogmaals bedankt. Ik denk dat ik ga voor de lenovo ideapad Z50-70-01404, hij is vrijwel gelijk aan de Asus X552CL alleen heeft hij full HD. En aangezien de 710m videokaart geen zoden aan de dijk zet is dat de beste keuze. Budgetair gezien.
Maar ik twijfel nog steeds tussen de lenovo en de asus...

• warcow
Misschien even wat winkels aflopen en enkele laptops proberen? Kan zo zijn dat er enkele modellen voor je afvallen omdat je ze niet lekker vindt werken of zo. Voor een familielid overweeg ik nu een vivobook s551LN-DN07H, die zit helaas met 899 ook al ruim boven je budget maar was anders een interessante keuze.

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Ik denk dat je hier nog aardig op kan gamen: pricewatch: HP Pavilion 15-n203ed.

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07

Dennis de Vries

Redacteur
Denk je? Ik vind het vies tegenvallen.

http://www.notebookcheck....eon-HD-8670M.87211.0.html

Even naar beneden scrollen voor framerates.

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Dennis de Vries schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:33:
Denk je? Ik vind het vies tegenvallen.

http://www.notebookcheck....eon-HD-8670M.87211.0.html

Even naar beneden scrollen voor framerates.
Er zit een iets betere configuratie in namelijk: 2gb HD8610G/8670M Dual, volgens: https://www.electrocorner.nl/hp-pavilion-15-n203ed.html.
Pagina: 1