• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
In verband met een andere inrichting van ons huis, is mij verzocht om mijn volwaardige vloerstaande houtkleurige Pioneer 5.1 set te vervangen door iets anders :) Daarnaast wil ik al een tijdje mijn WD TV Live v2, losse Panasonic BluRay-speler en losse Pioneer versterker vervangen door een enkel apparaat. Ik heb nog geen smart-tv en wil o.a. video's streamen van mijn Synology NAS, Netflix en Spotify.

De eerste mogelijkheid waar je naar gaat kijken is een compleet home-cinema systeem, maar dan krijg ik weer een losse BluRay-speler en losse versterker, of een alles-in-1 apparaat met beperkte mogelijkheden. Ook de bijbehorende speakers spreken mij niet altijd aan. Daarnaast moet ik dan nog steeds een HTPC kast in het audio/video meubel plaatsen, ik eindig dus sowieso weer met 2 of 3 apparaten.

Bij voorkeur zou ik een HTPC bouwen, die een eigen audio-versterker heeft ingebouwd, waar ik direct volwaardige speakers op aan kan sluiten. Ik maak dan dus een HTPC en koop de losse speakers die ik wil. Ik zie het als een zeer uitgebreide geluidskaart die je inbouwt, of een HTPC kast waarin een kant-en-klare oplossing zit.

Uiteraard heb ik al op Google gezocht naar een dergelijke oplossing, maar ik kom vooral vragen tegen over welke kabeltjes er gebruikt moeten worden tussen een PC en versterker. Het maakt me dus niet uit of de HTPC kast vrij groot is, ik zou bij voorkeur alles in 1 apparaat hebben. Weet iemand of dit mogelijk is?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:59
Volgens mij erg lastig maar als het dan echt alles in 1 moet zijn dan zou ik een goeie receiver kopen en er een intel NUC in bouwen met openelec er op. :P

pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH

pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U

[ Voor 48% gewijzigd door Idanue op 10-08-2014 17:57 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ik ben bang dat dit erg lastig gaat worden, gegeven de manier waarop een versterker werkt, en de manier waarop een PC werkt. Die 2 wil je eigenlijk niet samen in case proppen, al was het alleen al met het oog op warmte-ontwikkeling. Een knappe receiver en een compacte HTPC of mediaspeler lijken me dan een betere oplossing. Mediaspelers zijn inmiddels dermate compact te verkrijgen en discreet, dat je ze volledig uit het zicht kan werken. Blijft over een blueray speler. Naar mijn mening een device wat niet echt een must is, en je kan ondervangen door een eventuele blueray via het netwerk beschikbaar te stellen aan de mediaspeler.

iRacing Profiel

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zelf bouwen is je beste optie, hier is iemand die iets dergelijks gebouwd heeft:
http://pi-amp.com/

Ik denk dan ook aan een NUC achtig bordje icm een stel klasse D/T modules. Stereo is uiteraard een stuk makkelijker dan surround, maar beide is te bereiken door de PC alle decoding te laten doen en elke module analoog aan te sturen. Een degelijke geluidskaart is dus wel aan te raden.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bedankt, ik weet voldoende. Zelf bouwen is leuk, maar ik heb daar te weinig kennis van. Ik ga voor een Intel NUC met SSD en 16 GB RAM en zoek er een goede versterker en boxen bij.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:06
Taro schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:38:
Bedankt, ik weet voldoende. Zelf bouwen is leuk, maar ik heb daar te weinig kennis van. Ik ga voor een Intel NUC met SSD en 16 GB RAM en zoek er een goede versterker en boxen bij.
16GB?? Dat is echt complete waanzin als het alleen voor HTPC toepassingen word gebruikt...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ken er uit het verleden maar 1 die 'compleet' gemaakt is, dat was de DAV Center van Asus. Was gok alweer jaar of 6 geleden, dus niet echt 'vandaag de dag' HTPC :P

Is zo'n HTPC op een USB stick niet een mogelijkheid? Direct op een HDMI ingang van een reciever.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mad-dog schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:40:
[...]

16GB?? Dat is echt complete waanzin als het alleen voor HTPC toepassingen word gebruikt...
Klopt, maar ik wil er bijvoorbeeld meerdere VM's op draaien, er worden dus niet alleen films afgespeeld :)

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kijk eens naar een MSI diva!, erg oud maar incl. een moderne grafische kaart is he teen werkbare oplossing.

Verder heeft HFX iets gehad wat je kon bouwen in 2 pci sloten maar dat was slechts 2.0.

De setup die jij nu wilt heb ik gehad; hij was ontzettend duur, zowel kant en klaar als zelfbouw.
Je bent en goedkoper en beter af met gewoon een versterker met cec + een intel nuc erachter gooien; htpc uit het zicht en toch bestuurbaar en flinke keuze in versterkers. Voor cec check pulse-eight. Dit is de setup die ik nu heb en uiteindelijk doet wat jij wilt :)
Pagina: 1