Pricewatch gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modivion
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-02-2022
Beste Tweakers,

Ik zou graag de Pricewatch willen gebruiken en daarom leek het mij net netjes eerst even wat vragen hierover te stellen.

In principe wil ik de Pricewatch gebruiken voor persoonlijke doeleinden. Het wordt dus nergens gepubliceerd of geld mee verdiend.

1. Mag ik data minnen?
2. Wordt mijn IP gebanned als er teveel/te vaak data wordt gemined?
3. Zijn er andere anti-bot maatregelen?
4. Zijn er andere regels/voorwaarden waar ik me aan dien te houden?

Ik lees eigenlijk overal op de Tweakers site dat de pricewatch zonder restricties gebruikt mag worden, maar ik wil het toch even zeker weten zodat ik niet tegen de regels van Tweakers inwerk.

Ik heb ook gelezen dat d.m.v. deze link:

http://tweakers.net/xmlht...5032037056533&output=json

wat informatie kan worden opgehaald. Kan ik de link aanpassen om als resultaat de prijzen te zien?

Hartelijk dank voor het antwoord.

Met vriendelijke groet,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Modivion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:13:
Ik zou graag de Pricewatch willen gebruiken en daarom leek het mij net netjes eerst even wat vragen hierover te stellen.
Wat bedoel je met 'gebruiken'? In principe kunnen we je voor persoonlijke doeleinden weinig verbieden, voor zover we dat uberhaupt zouden willen :)

Uiteraard onder het voorbehoud dat je geen overlast oplevert en er geen commercieel belang bij hebt of later ontwikkeld.
In principe wil ik de Pricewatch gebruiken voor persoonlijke doeleinden. Het wordt dus nergens gepubliceerd of geld mee verdiend.
Dat dus.
1. Mag ik data minnen?
In principe wel.
2. Wordt mijn IP gebanned als er teveel/te vaak data wordt gemined?
Ja. En ook als je relatief weinig, maar langdurig, de pricewatch mined.
3. Zijn er andere anti-bot maatregelen?
Ja. Dat is de reden dat je gebanned wordt na een bepaald gedrag :)
4. Zijn er andere regels/voorwaarden waar ik me aan dien te houden?
Je hebt het volgens mij al redelijk behandeld. We nemen in beginsel aan dat elke vorm van crawling/mining van de pricewatch vanwege commercieel belang is.
Maar zodra dat er niet is en er ook geen herpublicatie van onze database is, dan gaan we niet moeilijk doen.
Niet moeilijk doen betekent trouwens niet dat we ook gelijk je ip whitelisten in onze beschermingstools, dus je kan niet als een dolle de 'hele site downloaden' ;)
Ik heb ook gelezen dat d.m.v. deze link:

http://tweakers.net/xmlht...5032037056533&output=json

wat informatie kan worden opgehaald. Kan ik de link aanpassen om als resultaat de prijzen te zien?
Nee, we hebben geen API die voor ieder willekeurig doel aangepast kan worden. We hebben uiteraard wel allerlei json/ajax-interfaces die voor specieke onderdelen van Tweakers informatie opleveren, zoals bovenstaande. Bovenstaande url is wat je krijgt als je in het zoekveld bovenaan de pricewatch begint te typen. We hebben niet zoiets voor prijsinformatie.