Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

32" TV: LG, Philips of nog iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 20:12
Ik zoek een?
TV met beelddiagonaal 32", ter vervanging van een 28" 4:3 beeldbuistv.

Verwachte features:
• Analoge audio out
• Ondersteuning voor de NTSC-norm voor composite/SCART signalen

Mooi meegenomen:
• 3D
• Zilverkleurige afwerking
• Ondersteuning voor Telenet via 'tv-met-een-kaartje'

Niet nodig:
• Smart-TV

Wat is je budget?
500 à 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Digitaal TV kijken, Filmpje bekijken (DVD, Bluray of Laserdisc (≃ vandaar NTSC))
Voor nieuwsuitzendingen mag het geluid best via de ingebouwde speakers komen, maar ik verwacht wel de mogelijkheid om de TV aan te sluiten op een oude (maar degelijke, dus vervangen zit er niet in) geluidsinstallatie zonder digitale ingangen. Ik heb echter geen TV meer kunnen vinden met echte analoge uitgangen. Andere mogelijkheden zijn via SCART (indien full) of via hoofdtelefoon.
Smart-TV heb ik echt niet nodig, maar als het er dan toch op zit, heb ik liever een goedwerkend systeem. (lees gebruiksvriendelijk en snel)

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb momenteel twee toestellen op het oog:

LG 32LB650V
/ Is een Smart-TV, maar WebOS schijnt wel goed te zijn.
? Nergens een explicite vermelding dat deze NTSC ondersteunt. Mag ik verwachten dat elke TV dit tegenwoordig gewoon ondersteunt?
+ Eenvoudig, mooi en zilverkleurig design
+ SCART is in/out
+ Wordt ondersteund door Telenet
? ...?

Philips 32pfk6509
? Is een Smart-TV, ik vind niets terug over het achterliggende systeem. Is dit iets goed?
? Heeft ambilight: ben er nog niet uit of dit wel een meerwaarde is.
+ Ondersteuning voor NTSC
+ Eenvoudig, mooi en zilverkleurig design
- Geen output op SCART-connector (wel nog hoofdtelefoon)
+ Wordt ondersteund door Telenet
? ...?

Eventueel andere voorstellen?

Welke vragen heb je hier nog over?

Iemand die weet hoe het zit met de ondersteuning voor NTSC op moderne TV's? Ik verwacht dat dit gewoon werkt, ondanks dat dit niet vermeld staat in de specs.
Iemand ervaring met een DAC-module (om digitaal out om te zetten naar analoog out). Dit als backupplan voor de analoge audio-out problematiek.
Hoe zit het met Philips' SMART-TV software

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste TV's zijn multistandard. Zit simpelweg in de software ingebakken, dus voor de producenten duurder om het niet te leveren dan wel. Niet te druk om maken. In 99% van de gevallen zal het werken, en zo niet kun je de TV terugsturen. En als je in een fysieke winkel koopt kun je natuurlijk ook ff je LD meenemen om te testen. Zal leuke gezichten opleveren denk ik :P

DAC's zijn er te over, maar het is afhankelijk van een evt receiver of het noodzakelijk is. Bovendien kan een dac ook aardig aan de prijs zijn. Wat heb je voor versterker?

Philips smart software heb ik een aantal jaren terug mee gewerkt en ik vond het wat laggy. Maar inmiddels zijn de interne processoren sneller geworden, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Kwestie van uittesten in de winkel lijkt me.

LG had het effect dat ze gegevens doorspeelden naar hun eigen servers. Of dat nog het geval is weet ik niet.

Verder mis ik samsung, sony en panasonic in je merkenlijstje.

Tot slot: smart TV is leuk, maar dan wil je niet via wireless dingen hoeven doen. Hou dus rekening met een netwerkaansluiting :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 20:12
Mijn versterker is een Pioneer SA508 (uit '79). Van een digitale ingang is dus hoegenaamd geen sprake...
Als DAC dacht ik eerder aan een doodeenvoudig modulletje in de aard van dit

Dat doorspelen van gegevens ben ik inderdaad ook tegengekomen. Zou ondertussen ook voor andere merken gelden. Nuja, de kans bestaat toch dat ik helemaal geen gebruik ga maken van gans dat smarttv-gebeuren en zal de tv sowieso geen netwerkverbinding krijgen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

Er is bij LG ophef over geweest, maar andere merken doen het net zo goed. Zonder informatie verstrekking kan een TV moeilijk suggesties maken voor dingen die je wellicht wil zien.

Zet de Samsung H6200 en de Sony W706 ernaast en je hebt alle relevante TV's te pakken. Allemaal goed met elk een pluspunt, en beter is er gewoon niet in 32". In beeld zijn ze allen goed en heeft alleen Sony geen beeldinterpolatie dus een 'minderwaardige' 200hz waardering. Persoonlijk kan me dat gestolen worden (heb dus de W705 ;)), maar probeer het eens te bekijken in de winkel. Neem iets mee op USB wat je kent en probeer de instellingen van bijv. de Samsung mét en zónder Motion Plus. Let op de algehele scherpte en beweging, en op de bijwerkingen rond bewegende voorwerpen/personen.

Philips met Ambilight
Sony met mooie afwerking
LG of Samsung voor Smart (elk een eigen benadering).

liever de tong gebrand dan lauwe soep