Ik zoek een?
TV met beelddiagonaal 32", ter vervanging van een 28" 4:3 beeldbuistv.
Verwachte features:
• Analoge audio out
• Ondersteuning voor de NTSC-norm voor composite/SCART signalen
Mooi meegenomen:
• 3D
• Zilverkleurige afwerking
• Ondersteuning voor Telenet via 'tv-met-een-kaartje'
Niet nodig:
• Smart-TV
Wat is je budget?
500 à 600 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Digitaal TV kijken, Filmpje bekijken (DVD, Bluray of Laserdisc (≃ vandaar NTSC))
Voor nieuwsuitzendingen mag het geluid best via de ingebouwde speakers komen, maar ik verwacht wel de mogelijkheid om de TV aan te sluiten op een oude (maar degelijke, dus vervangen zit er niet in) geluidsinstallatie zonder digitale ingangen. Ik heb echter geen TV meer kunnen vinden met echte analoge uitgangen. Andere mogelijkheden zijn via SCART (indien full) of via hoofdtelefoon.
Smart-TV heb ik echt niet nodig, maar als het er dan toch op zit, heb ik liever een goedwerkend systeem. (lees gebruiksvriendelijk en snel)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb momenteel twee toestellen op het oog:
LG 32LB650V
/ Is een Smart-TV, maar WebOS schijnt wel goed te zijn.
? Nergens een explicite vermelding dat deze NTSC ondersteunt. Mag ik verwachten dat elke TV dit tegenwoordig gewoon ondersteunt?
+ Eenvoudig, mooi en zilverkleurig design
+ SCART is in/out
+ Wordt ondersteund door Telenet
? ...?
Philips 32pfk6509
? Is een Smart-TV, ik vind niets terug over het achterliggende systeem. Is dit iets goed?
? Heeft ambilight: ben er nog niet uit of dit wel een meerwaarde is.
+ Ondersteuning voor NTSC
- Geen output op SCART-connector (wel nog hoofdtelefoon)
? ...?
Eventueel andere voorstellen?
Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand die weet hoe het zit met de ondersteuning voor NTSC op moderne TV's? Ik verwacht dat dit gewoon werkt, ondanks dat dit niet vermeld staat in de specs.
Iemand ervaring met een DAC-module (om digitaal out om te zetten naar analoog out). Dit als backupplan voor de analoge audio-out problematiek.
Hoe zit het met Philips' SMART-TV software
TV met beelddiagonaal 32", ter vervanging van een 28" 4:3 beeldbuistv.
Verwachte features:
• Analoge audio out
• Ondersteuning voor de NTSC-norm voor composite/SCART signalen
Mooi meegenomen:
• 3D
• Zilverkleurige afwerking
• Ondersteuning voor Telenet via 'tv-met-een-kaartje'
Niet nodig:
• Smart-TV
Wat is je budget?
500 à 600 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Digitaal TV kijken, Filmpje bekijken (DVD, Bluray of Laserdisc (≃ vandaar NTSC))
Voor nieuwsuitzendingen mag het geluid best via de ingebouwde speakers komen, maar ik verwacht wel de mogelijkheid om de TV aan te sluiten op een oude (maar degelijke, dus vervangen zit er niet in) geluidsinstallatie zonder digitale ingangen. Ik heb echter geen TV meer kunnen vinden met echte analoge uitgangen. Andere mogelijkheden zijn via SCART (indien full) of via hoofdtelefoon.
Smart-TV heb ik echt niet nodig, maar als het er dan toch op zit, heb ik liever een goedwerkend systeem. (lees gebruiksvriendelijk en snel)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb momenteel twee toestellen op het oog:
LG 32LB650V
/ Is een Smart-TV, maar WebOS schijnt wel goed te zijn.
? Nergens een explicite vermelding dat deze NTSC ondersteunt. Mag ik verwachten dat elke TV dit tegenwoordig gewoon ondersteunt?
+ SCART is in/out
? ...?
Philips 32pfk6509
? Is een Smart-TV, ik vind niets terug over het achterliggende systeem. Is dit iets goed?
? Heeft ambilight: ben er nog niet uit of dit wel een meerwaarde is.
+ Ondersteuning voor NTSC
- Geen output op SCART-connector (wel nog hoofdtelefoon)
? ...?
Eventueel andere voorstellen?
Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand die weet hoe het zit met de ondersteuning voor NTSC op moderne TV's? Ik verwacht dat dit gewoon werkt, ondanks dat dit niet vermeld staat in de specs.
Iemand ervaring met een DAC-module (om digitaal out om te zetten naar analoog out). Dit als backupplan voor de analoge audio-out problematiek.
Hoe zit het met Philips' SMART-TV software