• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een HTPC kast die ruimte bied voor mn videokaart

ik heb vorig jaar een HTPC kast in elkaar getoverd en had toen een kleine silverstone kast gekocht.
Ik kocht ietsjes later een videokaart en deze paste er niet in en was toen noodgedwongen mijn oude desktop te voorschijn te halen om alles daar in te bouwen.

Maar nu wil ik dus als nog een HTPC kast waar wel alles in past.

Dit is wat er in moet komen:

AMD A10-6800K Black Edition
Scythe Shuriken Rev. B
Asrock FM2A75 PRO4-M
Kingston ValueRAM 8 GB DIMM DDR3-1333
Kingston SSDNow V300 120 GB
Samsung DVD-Writer SH-224DB
CoolerMaster B600 600W
Club 3D Radeon HD 7870, 2048MB, royalKing

Ik zoek een HTPC kast die niet hoger is dan 21cm en het moet beschikken over USB 3.0

iemand een suggestie?

mij lijkt die cooltek G3 wel wat, maar ook al geeft ie aan dat er een videokaart in kan met een maximale lengte van 31,5cm, weet ik niet hoe dat zit met de hoogte, want de videokaart is behoorlijk hoog door zijn koeling.

Alvast bedankt voor het meedenken

Groeten!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Is alle hardware al aanwezig, of moet je dit nog aanschaffen? Indien je dat nog moet aanschaffen heb ik toch nog wel een klein vraagje over je setup...
Waarom kies je voor een A10 in combinatie met een HD7870? Het voegt dan nog heel weinig toe om een A10 te nemen als je een dedicated videokaart toevoegd. Dan kan je beter voor een intel-based build kiezen op basis van een i3 bijvoorbeeld.

Mocht je al wel alle hardware in huis hebben, dan is het natuurlijk zonde om dan te gaan investeren als het niet nodig is. Wat dat betreft zou een andere behuizing natuurliujk een oplossing kunnen bieden, maa rhet is wel een beetje afhankelijk van wat je eisen precies zijn. Zoals je zelf al opmerkt is de videokaart vrij groot, en zul je dus ook aan een grote behuizing vast zitten. Het is dan meestal ook wel verstandig om een ruime behuizing te kiezen. Als het er allemaal nog maar net in past, zul je onherroepelijk tegen koelings-problemen aanlopen door gebruik aan ruimte. I0mmers, de hoeveelheid lucht in de case is dermate weinig dat het heel snel opwarmt en als dat niet snel genoeg wordt ververst, wordt de boel warm. Om het te verversen is vaak actieve koeling nodig, en doordat het snel moet, zullen de fans hiervoor een hoog RPM gaan draaien wat herrie als gevolg heeft. Als de mogelijkheid er is, kies dan dus voor een ruime case.

Met de genoemde Cooltek case heb ik zelf geen ervaring, maar het schijnt best een redelijke case te zijn voor zover ik begrepen heb. Qua ruimte zou het wel moeten volstaan. Zelf gebruik ik een Silverstone LC16 die waarschijnlijk ook wel aan je eisen zal voldoen, maar wel weer aanzienlijk duurder is dan de Coooltek-case.

iRacing Profiel

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Alle hardware is idd al aanwezig

Die videokaart was ook een latere aanschaffing en die heb ik genomen omdat ik 3 beeldschermen tegelijk draai.

Groeten

• blackwidow998
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:48
Meeste kans heb je denk ik met een Fractal Design node 605

pricewatch: Fractal Design Node 605

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 12:53

NLF

Heb zelf de node 605 maar je hebt daarvoor wel een slim line dvd speler nodig en die is vervelend om te monteren en daarnaast moeilijk te verkrijgen.

Bij mij paste een 570GTX twin frozr in de kast maar zorgde wel voor veel lawaai en warmte. Overigens kun je dan nog steeds 2 hard drives monteren en de ssd los in de kast leggen.