Toon posts:

SSD inbouwen in PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg een SSD in mijn PC in te bouwen (Windows 8).
Ik vind een programma van Paragon om alleen het OS te migreren.
Kan ik dat doen? En dan naderhand Windows verwijderen van C. en in BIOS aangeven van vanaf de SSD moet worden geboot.
Of vergeet ik iets, zie ik iets over het hoofd???

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat wil je exact doen? Wil je je OS migreren naar je SSD of wil je een geheel nieuwe installatie op je SSD.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 21:30
Als je samsung koopt kun je het samsung programma downlaoden van hun site. Of als je de retailbox koopt zit deze op cd erbij. Deze tool heeft mij perfect geholpen met een aantal migraties. Plug en play...

Verwijderd

Topicstarter
#Outerspace. In principe alleen migreren, lijkt mij het meest simpel.

#thefox154: weet nog niet wat voor SSD, denk wel aan Samsung.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom Samsung als je voor minder de betere Crucial MX100 hebt?

Handigste is gewoon een nieuwe Windows installatie op je SSD, is, zeker met een USB stok, zo gepiept.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik eventueel ook C:-schijf migreren naar SSD. Dan C;-schijf op HDD als partitie toevoegen aan D: en de SSD schijfletter C geven en verder in BIOS vanaf SSD laten starten?

Verwijderd

Topicstarter
#VasZaitsev: Een schone installatie kost volgens mij veel meer tijd omdat ik dan alle programma's zal moeten herinstalleren. Ik ga even naar de Crucial kijken. Dank.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 13:29 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:13:
#Outerspace. In principe alleen migreren, lijkt mij het meest simpel.
Een nieuwe installatie is een stuk simpeler. Dan was je nu al klaar geweest :) Met migreren moet je ook rekening houden met alignment van SSD's. Allemaal gedoe waar je niets mee opschiet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Cloning is juist een stuk simpeler. Exclusief het wachten dat de kloon gemaakt wordt, ben je in 10 minuten klaar. Kwestie van kabeltjes aan de ssd aansluiten, cloon, en gaan met de banaan.

Dat je rekening moet houden met alignment...welk programma doet dat nog fout tegenwoordig? Windows systeem migratie, acronis en de samsung software doen het in ieder geval goed.

Vergelijk dat met een nieuwe install. Als je windows cd hebt kan je gelijk beginnen, anders windows iso regelen, bootable usb maken (en hopen dat je systeem kan booten van dat ding) windows eropzetten is toch wel een klusje inclusief de kleine paniek als naar de key gevraagd wordt, dat lukt allemaal maar dan sta je uren en uren te wachten voordat windows update zijn werk heeft gedaan, en dan kan je beginnen al je programmas te gaan instaleren. Alleen om firefox weer net zo in te stellen als voorheen is al een hele klus.

Maar goed. Een verse install levert in principe een sneller systeem. Het is alleen zo dat door de ssd alles al tig keer sneller gaat, en die paar extra procentjes voor een verse install merk je dan niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
#Reepje: Dacht ik ook. Ga dat maar als basis nemen. Nu eerst zien welke SSD. Samsung of Crucial. Prijzen 500 GB nagenoeg gelijk.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dan nogsteeds de Crucial, goedkoper en leve de stroomverliesbescherming en betere hardware.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
#VasZaitsev: Lijkt mij ook. Enig idee voor een goed adresje?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien staat hier een goed adresje bij

pricewatch: Crucial MX100 512GB

Verwijderd

Topicstarter
#allen: Dank

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Klonen kan heel makkelijk met minitool partition wizard.

Die heb ik diverse keren gebruikt om systemen te klonen naar nieuwe schijven.
Een paar muisklikken en gaan.

http://download.cnet.com/...3000-2094_4-10962200.html

Het programma is gratis (voor thuisgebruik) en bij de buren is een mooie how-to te vinden:
http://nl.hardware.info/r...n-met-correcte-uitlijning

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Als je een goed programma gebruikt dan is clonen geen enkel probleem, echter moet je wel in de gaten houden dat als je een upgrade pad had van xp->vista->7 dat de alignment kapot is. Overigens clonen met norton ghost leerde mij dat ghost de nare eigenschap had om de partitie te unalignen. Moest ik weer met andere tool aan de gang, uiteindelijk kostte het meer tijd dan verse herinstallatie. Daarnaast moet je na clomen niet vergeten om de performance index opnieuw te bepalen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ik weet niet hoe dat bij andere tools gaat, maar bij die tool die ik noemde kun je gewoon de partities laten alignen bij het klonen (gewoon het vinkje zetten bij de kloon wizard)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ja, maar je hebt tools en tools ;-)

Overigens prestatie index bepalen na clonen is van belang om TRIM aan te zetten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Wilde Paragon Hard Disk Manager gebruiken. Schijnt het ook allemaal te kunnen.
Ik zal nog even het alignen in de gaten houden. Wederom mijn dank.
Pagina: 1