Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
We hebben hier twee Lumia's, een 920 (ik) en een 925 (huisgenote). Bij mij is er niks aan de hand, maar bij haar is haar databundel er zo doorheen. Iedere maand het zelfde, altijd Multimedia. Nu download ze niets, doet geen streaming media en 75% van de tijd zit ze via WiFi. Om gek van te worden, want ze gebruikt geen youtube, of andere multimedia applicaties. Foto's updaloaden naar onedrive gaat via WiFi (is ook te zien). Applicatiegebruik, Facebook, Whatsapp, Viber, beetje zoeken. Alle navigatie kaarten staan lokaal.

Het is om gek van te worden. Iemand een idee. We hebben de zelfde applicaties, zelfde facebook app, zelfde whatsapp. Alleen heb ik geen Viber.

Beetje de wanhoop nabij.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet een app installeren om te zien wat zoveel data slurpt? Ik weet niet of WP dit ook ingebouwd heeft zitten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11 10:07

m24

app heet data sense dat zou uitsluitsel moeten geven over de oorzaak....

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 16:56

Eagle Creek

Breathing security

Windows Phone heeft inderdaad een ingebouwde app "Data Sense", of "Data-inzicht".
Je kunt ook e.e.a. instellen om het dataverbruik terug te dringen als de limiet bijna is bereikt.

Hoe je het gebruikt, lees je hier: http://www.windowsphone.c...ense-to-manage-data-usage.

Ik denk toch dat er een applicatie open blijft staan ...

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 10-08-2014 13:29 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:29
Ik zou inderdaad Data Sense instellen met een limiet van 1 Gb beginnend op het moment dat je je bundel ontvangt.

Je kunt dan iedere dag bijhouden wat je verbruikt per dag.

Een andere goede manier om je verbruik te beperken is de battery saver aanzetten. Op die manier worden alle achtergrond verbindingen tot een minimum beperkt. Let op whatsapp ververst dan bijvoorbeeld ook niet automatisch.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 09:48
Waar komt dat "Multimedia" vandaan? Staat dat op de factuur van de telco, of heb je dat ergens in de telefoon gevonden?
Doet me dan gelijk denken aan een app als Nokia Mix Radio. Tinder kan overigens ook gigantisch veel data verstoken :p Kan ook wel eens WhatsApp zijn die eigenwijs z'n bijlages niet via WiFi downloadt.. Maar draai inderdaad eens Data Sense een dagje, en kijk of daar iets uit springt.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Multimedia staat in Datasense. Dat is ook het vreemde. Gewoon een kopje Multimedia. Anders had ik het kunnen toeschrijven aan bijvoorbeeld Facebook of andere applicatie. Maar in Datasense staat gewoon Multimedia. Daarom snap ik er niks van.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Wim-Bart schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:26:
Multimedia staat in Datasense. Dat is ook het vreemde. Gewoon een kopje Multimedia. Anders had ik het kunnen toeschrijven aan bijvoorbeeld Facebook of andere applicatie. Maar in Datasense staat gewoon Multimedia. Daarom snap ik er niks van.
Dat kan streamen van films en muziek zijn (o.a. YouTube). Er moet een app zijn of een website waar ze op zit waar ze gebruik van maakt.

Kan misschien zijn dat ze denkt dat ze op het Wi-Fi zit, maar dit helemaal niet het geval is.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 16:56

Eagle Creek

Breathing security

Heb zojuist bij mij gekeken maar het hele kopje "multimedia" zie ik niet staan.
Wel "streamingmedia".

Wat voor icoontje staat erbij?

Kijk ook eens bij http://forums.wpcentral.c...says-streaming-media.html / http://www.reddit.com/r/w...media_in_data_sense_mean/

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 09:48
Onder Multimedia valt alle streaming media, bijvoorbeeld XBOX Music, Nokia Music, YouTube, MetroTube maar ook video's in de browser.

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik heb hier in het verleden wel eens iets over gelezen dus ik ben google even opgedoken.

http://forums.wpcentral.c...lular-data-avaialble.html

Er schijnt een bug te zitten in WP8 GDR2 release die je wifi disconnect zonder het te melden (wifi icoontje blijft bestaan in je bovenbalk). Als je huisgenote op wifi zit kan het dus rustig voorkomen dat je wifi icoontje blijft bestaan maar eigenlijk de data via 3g gaat. Je kan dit testen door je 3g uit te zetten en vrolijk te gaan youtuben op de telefoon (of iets dergelijks). Als je verbinding via wifi wegvalt heb je in ieder geval een oorzaak.
Pagina: 1