Een tweedehands iPad voor bordspellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:54

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Door de bomen zie ik het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende versies van de Ipad dat ik het gewoon niet meer weet :)

Ik als android liefhebber zou met een android tablet de keus snel kunnen maken, maar omdat heel veel bordspellen (die ik interessant vind) er alleen voor IOS zijn moet ik er toch aan geloven.

Met welke generatie/versie Ipad is het mogelijk om dit soort app's nog te spelen? Maakt het nog uit welke versie voor IOS je hebt en kan het zelfs nog met een Ipad 1 ?

Zelf heb ik er niet al te veel budget voor over (+- 200 euro), maar het apparaat moet over een jaar of 2 ook nog de laatste app's (bordspellen) moeten kunnen spelen.

Wie o wie kan mij adviseren?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Er zijn apps die niet meer werken onder een oude versie van iOS. Dat is wel iets om rekening mee te houden. De iPad 1 kan al geen iOS 7 meer draaien en ik denk dat je niet blij wordt van een iPad 2 die iOS 7 draait.

Dan blijven de iPad 3 en 4 nog over of eventueel een iPad mini. Die moeten tweedehands nog wel te krijgen zijn voor €200,- of minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
En maakt het nog veel verschil of je de Retina versie neemt of de gewone qua snelheid? Normaal gesproken moet een Retina sneller zijn, maar ga ik dat merken met het doel wat ik er mee heb?

[ Voor 37% gewijzigd door Christiano007 op 10-08-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Van de mini bedoel je?
De iPad 3 & 4 zijn er alleen maar in retina variant.

De iPad mini retina is vele malen sneller dan de standaard versie. Maar ik betwijfel of die binnen je budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Christiano007 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:57:
Door de bomen zie ik het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende versies van de Ipad dat ik het gewoon niet meer weet :)
Het zijn er (afgezien van wifi/3G/4G en opslagcapaciteit) welgeteld 7:

Apple iPad 1
Apple iPad 2
Apple iPad (retina, voorjaar 2012) (iPad 3)
Apple iPad Retina (najaar 2012) (iPad 4)
Apple iPad Air

Apple iPad Mini
Apple iPad Mini Retina

De iPad Air en iPad Mini Retina zijn dusdanig nieuw dat je die zeker niet binnen je budget gaat kunnen vinden. De iPad 1 is stokoud en draait nu al niet meer de laatste iOS. De iPad 2 is twijfelachtig of dat nog een aantal jaar mee kan. iPad Mini vind ik persoonlijk jammer dat daar geen retina scherm in zit, maar zou een optie kunnen zijn. Dus de voornaamste twee kandidaten zullen toch de iPad 3 en iPad 4 zijn.

Probleem is alleen dat die iPad 3 en 4 nog alles behalve betaalbaar zijn, dus ik vrees dat je daar een uitdaging gaat krijgen om die onder de 200 euro te vinden tweedehands. Zie ook de V&A overzichten bij bovenstaande links.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 10-08-2014 13:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:47:
[...]

Het zijn er (afgezien van wifi/3G/4G en opslagcapaciteit) welgeteld 7:

Apple iPad 1
Apple iPad 2
Apple iPad (retina, voorjaar 2012) (iPad 3)
Apple iPad Retina (najaar 2012) (iPad 4)
Apple iPad Air

Apple iPad Mini
Apple iPad Mini Retina

De iPad Air en iPad Mini Retina zijn dusdanig nieuw dat je die zeker niet binnen je budget gaat kunnen vinden. De iPad 1 is stokoud en draait nu al niet meer de laatste iOS. De iPad 2 is twijfelachtig of dat nog een aantal jaar mee kan. iPad Mini vind ik persoonlijk jammer dat daar geen retina scherm in zit, maar zou een optie kunnen zijn. Dus de voornaamste twee kandidaten zullen toch de iPad 3 en iPad 4 zijn.

Probleem is alleen dat die iPad 3 en 4 nog alles behalve betaalbaar zijn, dus ik vrees dat je daar een uitdaging gaat krijgen om die onder de 200 euro te vinden tweedehands. Zie ook de V&A overzichten bij bovenstaande links.
Aah top! Ik ga dit eens doorlezen.

Super _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Heb mijn budget verhoogd en het is een Mini Retina geworden, bedankt voor de info :)

Pagina: 1