Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Shadowcat
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-06-2023
Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie advies willen want ik heb momenteel een packard bell laptop dit niet aan mijn wensen voldoet.

Ik ben dus opzoek naar een andere laptop.

De laptop wordt voor 99% gebruikt voor eenvoudige dingen. Dus tekstverwerking, internet, e-mail, evt vakantiefotos uploaden of bewerken, belastingaangisfte etc.

Ik heb geen specifieke eisen mbt het besturings systeem, als het maar stabiel is. Ik heb een ***hekel aan crashende computers (en eigenlijk ook een beetje aan windows maar als die met een stabiel systeem komen, heb ik daar geen problemen mee)

De laptop wordt hoofdzakelijk thuis gebruikt, of gaat mee op vakantie, maar niet in de trein, of op school en hij hoeft ook niet in een rugtas te passen.

Wat ik zoek is een laptop die zonder moeite veel uren kan maken, weinig crasht, een fatsoenlijke opslag mogelijkheid heeft, niet te traag is en makkelijk wat meer dingen tegelijk kan doen zonder dat hij daar heel sloom van wordt.

Hij wordt niet gebruikt voor gamen, video/tv kijken, muziek bewerking of videobewerking, maar enige grafische capaciteit zou ik denk ik wel prettig vinden want ik heb sterk de indruk dat dat het probleem is met het crashen van mijn huidige laptop.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een laptop met een scherm van min 13 inch maar het allerbelangrijste is voor mij de levensduur. De PB die ik heb heeft het na iets meer dan een jaar al begeven en ik wil toch echt iets hebben wat even wat langer meegaat en iets dat dus ook voor een periode van langer dan een jaar intensief gebruikt kan worden zonder hysterische toevallen, BSOD's, crashen, hangen in de bootsequence etc.

Mijn budget gaat tot ongeveer €500.

Als jullie suggesties hebben dan zou ik daar zeer blij mee zijn!

Groet.

Ps: ik heb de afgelopen week uren doorgebracht met zoeken naar laptops. De reden dat ik hier geen opties geplaatst heb is omdat ik eigenlijk niet goed weet welke merken beter zijn dan anderen. Ik heb in het verleden een Acer gehad en daar had ik weinig klachten over. De packard bell die ik nu heb heeft voor mij afgedaan dus dat merk zal ik niet meer kiezen. Ik zat zelf te denken aan een Asus, Acer, Lenovo of Medion. Maar de ene processor is de andere niet. Ga je voor AMD of intel? Dual of quad-core? is Windows 7 beter dan Windows 8? Moet ik kijken naar 4 Gb ram of 6 Gb? Hdd of ssd? Als er zoveel opties zijn..hoe kun je dan nog weten wat het beste bij je wensen aansluit?

[ Voor 16% gewijzigd door Shadowcat op 10-08-2014 17:02 ]

• Shadowcat
Helemaal niemand met een suggestie? :'(

• Shadowcat
Kan iemand mij dan tenminste uitleggen wat nou he meest wezenlijke verschil is tussen deze:

pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107

En deze:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365

Behalve dan de 100 euro meerprijs, vraag ik me dus af of het voor mij die 100 waard is om er in te investeren.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
De eerste Lenovo die je hier toont, de G710 is een complete overkill voor wat je er eigenlijk mee wilt doen. De prijs wordt bijna volledig bepaald door de dure processor die je voor jouw doeleinden totaal niet nodig hebt.

De 2e laptop heeft een CPU die meer voldoet aan jouw eisen. Voor normale taken is deze snel genoeg maar de HDD is wel vrij traag. Wanneer ga je dit merken? Een programma zal een fractie van een seconde langer nodig hebben om op te starten of als je een grote file kopieert zal het iets langer duren maar dat zal niet veel verschillen met wat je nu al hebt.

Het grote voordeel van deze laatste is dat het scherm Full HD is (1920x1080 pixels) wat echt een meerwaarde heeft bij het werken met office programma's aangezien je een iets groter werkvlak hebt die je kan zien.

Of het de beste koop is die je kan doen, weet ik niet. Ik raad je aan om eens in de topics rond te neuzen in deze sectie want er zijn al redelijk wat topics geopend waarbij mensen ongeveer dezelfde eisen hebben als jou.

• Shadowcat
Dank je voor je reactie! De g710 is dus onnodig sterk. Dus die schrap ik uit de lijst met opties.

Nu ben ik ook deze een paar keer bekeken:
pricewatch: HP Pavilion 15-n056ed

Ander merk dus de prijs is iets moeilijker te vergelijken. Ik heb al een paar dagen een paar specifieke onderwerpen gevolg en gelezen dat er verschil zit in kloksnelheden van diverse cpu's, maar deze hp heeft een amd processor en dan weet ik niet meer zo goed wat het verschil is. Kleine verschillen zal ik denk ik niet echt merken omdat ik er geen intensieve dingen mee doe...en of je die fractie van een seconde nou echt merkt...maar is het verschil klein?

Daarnaast heb ik met mijn huidige packard bell overheat problemen gehad en volgens een kennis van me kunnen amd cpu's daar beter tegen dan intel. Vandaar dat ik eigenlijk stiekem misschien liever een amd zou hebben omdat die niet meteen naar de schroothoop hoeven bij een hoge temp. Maar klopt dit eigenlijk wel?

• Shadowcat
Wat werkt vlotter, de hp met amd processor en 8 gig werkgeheugen? Of the intel i5 met 4 gig werkgeheugen?
Want voor zover ik kan zien is dat het enige wezenlijke verschil. Tussen beide laptops...dat en 100 euro.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Die overheat problemen heeft te maken met de matige kwaliteit dat Packard Bell biedt. Huidige CPU's kunnen niet meer zo warm worden dat ze schade oplopen omdat deze worden teruggeclockt (= trager worden) zodat ze minder hitte produceren.

AMD of Intel gaat echt geen verschil maken. Een degelijke laptop gaat ook niet oververhitten bij licht kantoor gebruik dur daar moet je je geen zorgen over maken;

De AMDs zijn wel een heel stuk trager dan de Intel CPU's. Als het op pure CPU kracht komt staan ze ver achter, maar dat moet gerelativeerd worden want met de zaken die jij doet gaat dat weinig opvallen.
Ja, de AMD gaat altijd trager zijn dan de Intel maar als ik het zo lees, dan zal het niet op die paar seconden komen. Die AMD is in mijn ogen ook meer dan voldoende maar de i3 gaat sowieso sneller zijn.

Nu dat uit de weg is, waar is het grote verschil dan bij beide laptops buiten de "goedkopere" AMD processor? Het scherm. De HP heeft een HD Ready scherm (1366x768 pixels) tov het Full HD scherm van die Lenovo. En dat ga je écht wel merken. Met een Full HD scherm heb je gewoon zoveel meer ruimte op je scherm. Je moet veel minder scrollen in je tekst documenten, het scherm is gewoon scherper, ...

De 8 GB vs de 4 GB. 4 GB klinkt weinig maar als ik m'n takenbeheer open op m'n Windows 8.1 laptop met Internet Explorer open met 9 tabs, outlook open en skype open, gebruik ik 2.7 GB. Je 4GB kan dus gesatureerd geraken maar met het lichte werk dat jij wil doen mag dat ook geen probleem vormen. En indien nodig, kan er altijd heel gemakkelijk nog eens 4 GB bijgestoken worden aangezien de lenovo tot 16 GB ondersteund.

Conclusie: De HP zal zeker voldoende zijn voor wat je wilt doen maar dan moet je rekening houden met een matig HD Ready scherm en een iets mindere bouwkwaliteit tov van de lenovo.

De Lenovo is zeker krachtig genoeg voor jouw doeleinden en in combinatie met een Full HD scherm wel het extra geld waard indien jouw budget het aankan.

• Shadowcat
Kijk daar kan ik wat mee! Bedankt voor je uitleg!

Ik heb nog nooit eerder een Lenovo gehad dus ik ben benieuwd. Naast de Acer Aspire die ik voorheen had en mijn huidige gecrashte PB easynote, heb ik goede hoop op betere prestaties en levensduur.

• Shadowcat
Lenovo Ideapad Z50 met een i5 gekocht. Tot nu toe erg blij mee. Enige nadeel is de vooraf geinstalleerde gebruikers account van Saturn waar ik maar niet vanaf kom. *zucht*

Bedankt voor de hulp!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Shadowcat schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:12:
Lenovo Ideapad Z50 met een i5 gekocht. Tot nu toe erg blij mee. Enige nadeel is de vooraf geinstalleerde gebruikers account van Saturn waar ik maar niet vanaf kom. *zucht*

Bedankt voor de hulp!
Dat hoort er niet op te staan. Heb je geen demo-model gekocht?
Pagina: 1