Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedoeling is om een klein test servertje op te zetten om eventueel wat met xen te spelen. In de toekomst wil ik eventueel nog wat uitbreiden, dus ik heb graag wat extra bays vrij en een vrij ram slotje. Het is niet de bedoeling hier belangrijke data op te gaan zetten, echt gewoon een klein & goedkoop testservertje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet zo heel veel, absoluut minder dan 250.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, scherm & toetsenbord heb ik al. Overige dingen heb ik (denk ik) niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben met opzet voor een quadcore gegaan, hoe meer cores, hoe beter. Verbruik en lawaai is zeker iets om in de gaten te houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, voor de prijs vond ik AMD gewoon beter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verbruik en lawaai, prijs is uiteraard ook belangrijk... Linux moet er vlot op te installeren zijn (debian/ubuntu). Er zit geen RAID ondersteuning in, maar het zou wel leuk zijn moest dat toch kunnen. Anders wordt het software raid in de toekomst (niet echt een probleem dus
)
Ga je overklokken?
Overclocken is niet de bedoeling.
Dit is wat ik nu al in gedachten heb:
Feedback zeker welkom! Ik ben inmiddels al bijna 10j niet meer bezig met zelf systemen in elkaar te zetten, er zal dus wel aardig wat roest op zitten
Bedoeling is om een klein test servertje op te zetten om eventueel wat met xen te spelen. In de toekomst wil ik eventueel nog wat uitbreiden, dus ik heb graag wat extra bays vrij en een vrij ram slotje. Het is niet de bedoeling hier belangrijke data op te gaan zetten, echt gewoon een klein & goedkoop testservertje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet zo heel veel, absoluut minder dan 250.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, scherm & toetsenbord heb ik al. Overige dingen heb ik (denk ik) niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben met opzet voor een quadcore gegaan, hoe meer cores, hoe beter. Verbruik en lawaai is zeker iets om in de gaten te houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, voor de prijs vond ik AMD gewoon beter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verbruik en lawaai, prijs is uiteraard ook belangrijk... Linux moet er vlot op te installeren zijn (debian/ubuntu). Er zit geen RAID ondersteuning in, maar het zou wel leuk zijn moest dat toch kunnen. Anders wordt het software raid in de toekomst (niet echt een probleem dus
Ga je overklokken?
Overclocken is niet de bedoeling.
Dit is wat ik nu al in gedachten heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 49,- | € 49,- |
| 1 | ASRock AM1B-ITX | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Crucial CT51264BA1339J | € 33,10 | € 33,10 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,- | € 31,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 222,60 | |
Feedback zeker welkom! Ik ben inmiddels al bijna 10j niet meer bezig met zelf systemen in elkaar te zetten, er zal dus wel aardig wat roest op zitten