OS X draaien vanaf een SD kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 18:08
Ik wil graag openSUSE Linux draaien op m'n macbook (mid 2014). Maar nu lijkt het mij niet handig om OS X compleet te verwijderen in verband met firmware updates etc. Nu heb ik maar 128GB ruimte op de interne schijf en wil ik dit liever niet verspillen aan OS X.
Is het mogelijk om OS X inclusief recovery partitie geheel te installeren op een SD kaartje? En eens in de zoveel tijd als er een update uit komt hier van opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Ik heb geen idee, maar als je graag linux op je mac wilt draaien waarom niet ElementaryOS?

http://elementaryos.org

Zit erg dicht tegen OSX aan, en de komende versie is veelbelovend. Ik draai het virtueel om mijn
MB als ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 11:03
"Zit erg dicht tegen OSX aan?" Yeah, het is ook grijs en het probeert er op te lijken. Maar OSX != Linux.

Volgens dit kan je inderdaad OSX van een SD card starten.
Can I install Mac OS X on an SD storage device and use it as a startup volume?

Yes. Change the default partition table to GUID using Disk Utility, and format the card to use the Mac OS Extended file format to do so.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 14:39
Adviseer je eerst openSUSE uit te proberen op je Macbook, vaak loop je tegen incompatibiliteit problemen aan wat het lastig maakt. edit- hier bedoel ik zaken zoals; trackpad, functietoetsen, sleep, wake, toesten layout (cmd / ctrl) etc.

Maak een +- 20 GB paritie op je interne schijf vrij en test het systeem uit. Daarna kan je pas een goede afweging maken of je je openSUSE omgeving als main wilt gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door SamD op 10-08-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Gebruik de live CD/DVD van OpenSuSE. Dan krijg je een idee wat je te wachten staat.
Ik zelf gebruik OpenSuSE al jaren zowel voor werk als prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:25

lasharor

7 december 2004

Je kan in ieder geval wel booten vanaf een Harde schijf. Dus eventueel ergens een goedkope externe HDD scoren en daar OSX op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Om maar even antwoord te geven op de vraag ..

Ja, je kan OSX op de SD kaart installeren en daar vanaf booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 18:08
Ah dank jullie.
Op een vorige laptop heb ik al een lange tijd gewerkt met OpenSUSE en ik zie geen reden om over te stappen op een afgeleide van Ubuntu.
OpenSUSE draait bij mij al erg goed naast OS X, maar ik verspil erg veel ruimte op m'n ssd aan OS X.
Na het installeren van de Broadcom STA package & het draaien van powertop heb ik gewoon netjes wifi en een ontiegelijk lange accuduur. Enkel is het hoge dpi scherm nog een beetje een probleem.

Maar ik ga eens een SD kaartje regelen en het proberen.
Pagina: 1