Nieuwe Pioneer SC-LX reeks in sound veranderd?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Als liefhebber van klasse-D versterkers wil ik overwegen om een Pioneer Receiver in klasse-D aan te kopen. Wanneer ik de vele reviews mag geloven, zou de nieuwe en laatste reeks Pioneer receivers SC-LX57-77 en SC-LX88 in het hoog nu wat minder scherp zijn geworden, iets waar ik vroeger bij mijn Pioneer SC-LX85 wel eens last van had.

Helaas kan ik in de weinige winkels van mijn omgeving geen oude Pioneer receiver naast de laatste generatie beluisteren, daarom stel ik hier graag de vraag of er hier audioliefhebbers zijn die dit hebben kunnen ervaren?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 09:49
Waarom niet je eigen receiver meenemen naar de winkel en het dan vergelijken. Daar zijn heus wel winkels die dat voor je willen doen.

• Moris
WaSteiL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:24:
Waarom niet je eigen receiver meenemen naar de winkel en het dan vergelijken. Daar zijn heus wel winkels die dat voor je willen doen.
Moris schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:09:
iets waar ik vroeger bij mijn Pioneer SC-LX85 wel eens last van had.
Helaas heb ik deze receiver niet meer in het bezit, anders had ik dit wel gedaan ;)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

DjVe

Hatsaflats!

Ik merkte bij de koop van SC-LX72 en de toen nieuwe SC-LX74 wel wat verschil in klank. Ik ben toen wegens dat verschil en een goede prijs gegaan voor de 72. De 73 (en 83 dus ook) zijn de laatste versies met de B&O ICE klasse D eindtrappen. In alle modellen daarna heeft Pioneer haar eigen Energy Direct eindtrappen gebruikt en ook die zullen wel verbeterd zijn door de jaren heen.

• Moris
Intussen heb ik buiten de nieuwe sound ook de laatste berichtgevingen gevolgd en naar verluidt zou Pioneer in deze nieuwe reeks, nu voor het eerst een nieuwe subwoofer EQ-functie hebben geïntrigeerd, maar ook in het gedeelte MCACC.
Daarmee kan de gebruiker nu eindelijk rechtstreeks vanuit de gebruikersinterface van de AV-ontvanger de LFE (laagfrequentie-effecten) bijsturen _/-\o_