HDD niet herkend in caddy, wel als extern

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 17:56
Beste tweakers,

Na zes jaar werd het toch tijd om mijn zes jaar oude laptop te vervangen. Uiteindelijk heb ik voor de Lenovo essentials B50-70 gekozen en heb er meteen een Samsung 840 evo ssd bij besteld en een hdd caddy om de hdd van de laptop in te stoppen.

Het klonen van de hdd naar ssd verliep zonder problemen en ik had al snel windows 8.1 er zo op staan.

So far so good.. Maar nadat ik de harde schijf via usb had geformatteerd en in de caddy had gemonteerd, werd deze niet herkend door Windows. Ook niet in de diskmanager. In de BIOS stonden zowel de ssd als hdd vermeld, maar in Windows niet.

Het vreemde is echter dat de schijf wel herkend wordt als ik de hdd via usb aansluit middels een 2,5” hdd case.

Als ik een andere harde schijf(500gb) in de caddy stop, wordt deze wel meteen herkend. Ik heb deze voorlopig dan maar in de caddy laten zitten.

• SSD: Samsung 840 EVO 250gb
• Originele hdd laptop: Samsung Seagate Momentus 1 TB (ST1000LM024 1TB HN-M101MBB)
• Back-up hdd: Western digital WD AV 500gb (WD5000BUDT-63G8FY0)

Weten jullie waar dit aan kan liggen en hoe ik de hdd van 1TB toch werkend kan krijgen?

Alvast bedankt voor jullie suggesties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:58
mogguh,

wellicht een jumper aanpassen van master naar slave?

groet Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 10:19

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat voor caddy? Misschien een foto of link? Staat caddy misschien in apparaatbeheer als een niet herkend apparaat? Dan even kijken of Win8 de driver van het net kan halen.

[ Voor 59% gewijzigd door OgWok op 10-08-2014 09:57 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:00

TommieW

Numa numa.

bkloeth schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:27:
mogguh,

wellicht een jumper aanpassen van master naar slave?

groet Bas
Dat werkt bij SATA niet echt meer. Dat was meer iets voor IDE.

Heb je al geprobeerd om met een opstartbare Linux te kijken of hij dan wel herkend wordt? Zo ja, probeer eens met GParted er een MBR partitietabel van te maken om vervolgens een NTFS partitie aan te maken. Ik vermoed dat hij het dan wel doet. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Mogguh,

@OgWok
De caddy die ik gebruik, is een 9,5 mm caddy die ik besteld heb via notebookcaddy.nl. Verder staat er ook niets als niet herkend in apparaatbeheer. Drivers lijken me daarnaast niet nodig, aangezien de andere hdd het wel doet.

@TommieW
Ik ben we met diskpart en Acronis bezig geweest, maar nog niet met GParted. Zal zo eens even kijken wat ik daarmee kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:00

TommieW

Numa numa.

De data die nu op de HDD staat heb je niet meer nodig, toch? Bij het aanmaken van een nieuwe partitietabel zal namelijk alle data op de schijf verloren gaan. Even een dingetje om in gedachten te houden.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16
In het bios is de schijf ook niet te vinden ?
En als caption obvious nog maar ... even na gekeken of de harddisk stevig in z'n sata connectoren zit .. en de Caddy weer goed en stevig in de laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Helaas iets te voorbarigHet probleem is opgelost!!

Op advies van TommieW GParted geïnstalleerd op usb stick en deze bootable gemaakt. Na een backup van de data, GParted opgestart en een nieuwe partitietabel (GDP) aangemaakt. GParted herkent de schijf van 1tb wel.

Ik zag ook een LBA flag staan bij mijn schijf. Deze ook maar verwijderd.

Geen idee of die flag nu het probleem was of de partitietabel, maar de schijf wordt nu wel herkend in Windows. :D

De schijf wordt nog steeds niet herkend in Windows. Er is alleen wel een partitie van 1000mb bijgekomen. Vandaar dat ik dacht dat het probleem opgelost was...

[ Voor 22% gewijzigd door Laurenzo op 10-08-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik heb ook geprobeerd de hdd en ssd om te wisselen (ssd in caddy ipv hdd). In dat geval herkent de bios alleen de hdd. Overigens werd eerst bij het opstarten MBR error 1 weergegeven. Dit is inmiddels door een nieuwe format opgelost.

Het lijkt net of de hdd en ssd niet gelijk gebruikt kunnen worden. Zou dit iets te maken kunnen hebben met het klonen van de hdd naar ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lijkt mij sterk, maar goed dat zou oplosbaar zijn door de seagate compleet te wissen.. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Maar samenvattend concluderend dat .. is de schijf dus zichtbaar in:
- het bios
- onder linux
- onder linux in gparted
- niet in windows
?

Gebruik je trouwens (u)efi om te booten of gewoon classic (dan zou je toch gewoon met een MBR partitie uit de voeten moeten kunnen). Misschien dat die cloon heel creatief wat UUID's had meegekloond ofzo ... die dan niet meer zo uniek meer zijn en windows daarvan van het padje raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
@SMSfreakie. De Seagate heb ik meerdere keren gewist via verschillende programma's door bijvoorbeeld de opties volume verwijderen, partitie verwijderen en formatteren. Ook heb ik via GParted de partitietabel opnieuw opgebouwd.

@gekkie: Linux zelf heb ik niet getest, de rest wel.

Het moederbord ondersteunt wel (u)efi, maar ik heb deze nu niet aan staan. In de BIOS heb ik de "Boot other OS" aangezet, evenals de opties "legacy" en "legacy first". Niet in de laatste plaats omdat ik wat onhandig ben geweest in GParted en de verkeerde partitie (lees ssd) heb gewist.

Vervolgens via een USB dvd drive Windows 7 op de ssd gezet. Dit werkt zonder problemen. Ook heb ik op dezelfde wijze Windows 7 op de Seagate gezet. Dit werkt ook gewoon.

De enige mogelijke optie die ik nu nog zie, is het herstellen van de ssd naar fabrieksinstellingen. Ik neem aan dat de ssd (indien dit al meegekloond zou zijn) dan ook weer een standaard UUID meekrijgt. Aangezien de andere opties tot nog toe ook nog niet hebben geholpen, heb ik hier nog niet echt vertrouwen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
En als je nou met een windows installatiedisk start en naar het repair-menu gaat? Daar kun je via de commandprompt met diskpart de disk cleanen (mits deze omgeving de disk ziet natuurlijk...) Dan laat je later in Windows een partitie aanmaken wat je wilt. Heb dit probleem weleens eerder gehad. Heb toen volgens mij via een andere pc dit truukje uitgehaald.
Dus eerst de disk uitgebouwd en aan een andere pc gehangen, via diskpart de disk met het commando clean schoongemaakt, disk weer ingebouwd en toen geformatteerd in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

ZIe je disk wel onder windows diskmanager of als je de windows setup start?
Of bedoel je met windows ziet de schijf niet onder my computer.

Als hij wel in disk manager staat, moet je de disk waarschijnlijk importeren/unlocken (RK op de disk)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
brid schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:25:
ZIe je disk wel onder windows diskmanager of als je de windows setup start?
Of bedoel je met windows ziet de schijf niet onder my computer.

Als hij wel in disk manager staat, moet je de disk waarschijnlijk importeren/unlocken (RK op de disk)
Oja .. daar staat me nu ook iets van bij .. toen ik m'n hdd in de caddy had gefrut ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Laurenzo schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:23:
....Ook niet in de diskmanager. ....
Sorry overheen gelezen |:(

@Gekkie, je kunt dit natuurlijk ook op een normale manier onder de aandacht brengen....

[ Voor 20% gewijzigd door brid op 12-08-2014 13:21 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Bartjezz schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:14:
En als je nou met een windows installatiedisk start en naar het repair-menu gaat? Daar kun je via de commandprompt met diskpart de disk cleanen (mits deze omgeving de disk ziet natuurlijk...) Dan laat je later in Windows een partitie aanmaken wat je wilt. Heb dit probleem weleens eerder gehad. Heb toen volgens mij via een andere pc dit truukje uitgehaald.
Dus eerst de disk uitgebouwd en aan een andere pc gehangen, via diskpart de disk met het commando clean schoongemaakt, disk weer ingebouwd en toen geformatteerd in Windows.
Ik heb zojuist de hdd via usb aan een andere laptop gehangen, de hdd met diskpart geselecteerd en met het commando clean schoongemaakt. Vervolgens de hdd in de caddy in m'n laptop. De schijf werd niet herkend in diskmanager. Daarna via het windows setup menu een nieuwe partitie aangemaakt, installatie afgebroken en opnieuw opgestart. Nog steeds geen schijf zichtbaar.. :-(

Wat ook vreemd is, is dat er helemaal geen spin up van de schijf plaatsvind als Windows 7 gestart wordt..

Edit: Windows staat hierbij op de ssd

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenzo op 12-08-2014 18:40 ]

• gekkie
je zou bijna gaan denken aan een hardware defect / incompatible zijn van je caddy ..

• Laurenzo
@gekkie. Dat was ook mijn eerste gedachte. Alleen zou dan die andere harde schijf die ik er nu in heb zitten niet werken.

Ik heb ook contact gehad met de technische dienst. Het probleem was hun niet bekend en aangezien de schijf wel gewoon werkt op de standaardlocatie, wordt het ook lastig met eventuele garantie bij Lenovo en zal de oorzaak van het probleem wel bij de caddy gezocht worden..

Het enige wat ik nu nog zou kunnen doen, is de caddy testen met een hdd van dezelfde grootte, maar dan van een andere fabrikant. Mocht dit werken, dan gebruik ik de standaardschijf wel als externe hdd.

• Duumke
  • Laatst online: 22-06 16:50
Ik zou het eens proberen met een UEFI boot. Ik heb het zelf ook problemen gehad om een SSD aan de gang te krijgen en uiteindelijk bleek dat ik die alleen aan de gang kreeg met een UEFI boot.
Als je dat in de BIOS aan hebt staan zou je eens kunnen proberen om windows te installeren vanaf een USB stick (clonen zal wellicht niet werken aangezien jou gewone hdd ingericht was op een BIOS boot met MBR, en dat zou UEFI boot met GPT moeten zijn).
Hou er wel rekening mee dat je de USB stick op FAT32 geformatteerd hebt alvorens er van Windows te installeren. Als je die op NTFS laat, dan boot je via de stick als BIOS en krijg je het niet voor elkaar.

Succes.

• Laurenzo
Duumke schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 06:51:
Ik zou het eens proberen met een UEFI boot. Ik heb het zelf ook problemen gehad om een SSD aan de gang te krijgen en uiteindelijk bleek dat ik die alleen aan de gang kreeg met een UEFI boot.
Als je dat in de BIOS aan hebt staan zou je eens kunnen proberen om windows te installeren vanaf een USB stick (clonen zal wellicht niet werken aangezien jou gewone hdd ingericht was op een BIOS boot met MBR, en dat zou UEFI boot met GPT moeten zijn).
Hou er wel rekening mee dat je de USB stick op FAT32 geformatteerd hebt alvorens er van Windows te installeren. Als je die op NTFS laat, dan boot je via de stick als BIOS en krijg je het niet voor elkaar.

Succes.
Bedankt voor je reactie Duumke, maar de ssd werkt gewoon. Het probleem zit hem echter bij het aan de praat krijgen van de hdd als tweede harde schijf naast de ssd. Of bedoel je iets anders?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 16:59

Thomg

Aww yiss

Ik zou eens proberen een pin af te snijden van je caddy.
http://forum.notebookrevi...8560p-won-t-shutdown.html

Protip: gebruik plakband. Niet permanent en werkt net zo goed.

• Laurenzo
Thomg schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:08:

Bedankt voor de tip! Ik schroef de caddy vanavond sowieso even open om te kijken of dit het geval is. Ik vraag me alleen wel af waarom de huidige schijf dan wel werkt.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Als je een schijf echt kloont, kunt je ze inderdaad NIET allebei online hebben (conflicterende ID en zo). Klonen is bedoeld voor het maken van een 100% identieke schijf backup.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Thomg schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:08:

@Thomg: Caddy opengeschroefd en de lay-out kwam inderdaad overeen met het screenshot. Pin afgesneden, maar de schijf wordt helaas nog niet herkend in diskmanager. De andere schijf werkt overigens ook nog steeds.
albatross schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:50:
Als je een schijf echt kloont, kunt je ze inderdaad NIET allebei online hebben (conflicterende ID en zo). Klonen is bedoeld voor het maken van een 100% identieke schijf backup.
Ik heb de ssd gereset naar fabrieksinstellingen met de Samsung Magician software en heb windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen succes.

Zou het ook aan het energiebehoefte van de schijf kunnen liggen? De schijf die wel werkt, verbruikt namelijk 1,6 watt, terwijl de schijf die niet werkt op 2,2 watt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
weet niet of er toevallig een wattage (of ampen + voltjes) op je CD drive staan ?
Wellicht is dat meer, zou het ook vreemd vinden als de bay minder voeding zou kunnen krijgen dan bijvb je officiele harddisk plek waar die 1gb disk wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
gekkie schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:27:
weet niet of er toevallig een wattage (of ampen + voltjes) op je CD drive staan ?
Wellicht is dat meer, zou het ook vreemd vinden als de bay minder voeding zou kunnen krijgen dan bijvb je officiele harddisk plek waar die 1gb disk wel werkte.
5 volt 1,5 ampere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm en de seagate zou max 1000 milliampen moeten treken bij het opstarten .. dus zou moeten kunnen .. weer iets van het lijstje denk ik ..

[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 15-08-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Laurenzo schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:23:
nadat ik de harde schijf via usb had geformatteerd en in de caddy had gemonteerd, werd deze niet herkend door Windows.
Extern of via via formatteren wil niet altijd lukken. Je had een vrije connector of ander systeem nodig om het te formatteren. Zelf nog meegemaakt met een WD Black in een Eminent eSata/USB behuizing met sata poort in BIOS op hotswap. Smart fout current pending sector; warning via crystaldisk info. HDD intern geformatteerd en smart-error is weg.

Jammer van die pin...

Dat klonen ging wel goed dus, alleen had je toen je systeem uit moeten zetten, dan de HDD terugzetten, booten via de herstel USB en dan via de command prompt vanuit de RAM schijf de HDD formatteren, wel meteen beslissen wat betreft partities enzo... Dan de pc weer uitzetten en de SSD erin.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 288121 op 15-08-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
blijft vaag... zal van de week ook eens een Samsung / Seagate van 1TB in een caddy steken,
ben benieuwd.. anders ga ik hem ruilen voor een WD Blue gezien daar ik al 1 van in een caddy heb, en die werkt perfect :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Ik ben net bij de lokale computerzaak geweest en heb het daar getest met een schijf van een ander merk, maar wel met dezelfde grootte. Deze werd, net als mijn schijf, niet herkend.

Blijkbaar ondersteunt mijn laptop geen totaalopslag boven de terabyte of ondersteunt mijn caddy geen schijven van een terabyte.

Aangezien ik er nu wel klaar mee ben, laat ik de schijf die wel werkt nu mooi in de caddy zitten en ga de terabyte schijf voorlopig gebruiken als externe opslag.

Bedankt voor jullie tips en suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
lijkt me sterk dat een recente laptop geen 1TB schijf in een caddy zou kunnen gebruiken..
en zo`n caddy bevat volgens mij geen enkel stukje elektronica, volgens mij worden de SATA poort 1:1 doorgekoppeld?

of heb je er 1 met een LEDje er in..? dan zou er wel iets tussen moeten zitten... wat vervelend zou kunnen doen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Geen ledje verder of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dan zou de satapoort afaik 1:1 doorgekoppeld worden.. maar dan zou je toch werkelijk een beperking van je controller hebben denk ik :x

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
In dat geval zou je hooguit nog kunnen kijken of er een bios update is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzo
Sorry voor de late reactie, maar er is iig nog geen bios update geweest. Ik geloof het zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631124

Ik heb dezelfde probleem met een recent gekocht Lenovo laptop(z50-70) waar ik de 1tb WD harddisk blue vervangen heb door een Samsung Revo 256 gb. WD harddisk blue wordt niet herkend in windows 8.1. Wel via een usb dockingstation waarmee ik de schijf mee heb geformateerd. Als ik Windows opstart dan herkend intel rapid storage tenchology de schijf wel maar verwijderd de schijf met de mededeling onbekende poort. Zou het Lenovo systeem Raid geconfigureerd zijn ?

Verder wordt de schijf ook niet herkend in verkenner en ook niet in schijfbeheer. Komt wel in mijn bios voor. Dus dat de caddy niet goed aangesloten is lijkt mij sterk.

Stroom zou het kunnen zijn maar ook de Sata kabels ( grijs/blauw) Dit zijn kreten die ik van diverse forums heb gelezen maar ben niet technisch genoeg om mij hier aan te wagen.

Lenovo tech dienst geeft niet thuis omdat ik de hardware configuratie gewijzigd heb met niet lenovo spullen.

Ik zit dus in dezelfde schuit en heb nog geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631124

het volgende heb ik gevonde op Western Digital site mbt blue line.
Het lijkt erop dat de sata kabel de boosdoener is.

Visitor

mark2603

Registered: Sunday

0

..

Accepted Solution WD Blue 1TB Ejecting SATA AHCI
.

Options

....
Sunday

As stated above my new WD Blue 1TB drive randomly ejects or disappears from Computer and Disk Management

So far it happened 2 times in a week's time

I use the drive for storage, my main OS drive is Intel 520 SSD 120GB

The first time it happened I was near my PC and I could hear the drive spinning down but I did not think much of it because I thought a system fan has turned off for some reason, the second time it happened I wasn't close to my PC

When it happened the first time my PC was idle, well the drive was not in use anyway and I wanted to copy something from my SSD and I realised it's missing from Computer

I checked my power management settings to make sure Windows didn't put it to sleep mode to save power but I had that turned off

After restarting my PC the drive was back where it should be and it runs fine, surface test shows no errors, S.M.A.R.T. shows the drive as healthy

My PC specs are:

Asus B85M-G

i5 4440 @3.1GHz

Kingston 8GB DDR3

Gigabyte GTX 760 2GB Windforce

Intel 520 SSD 120GB (Windows 7 Ultimate 64 bit)

Western Digital Caviar Blue 1TB HDD (WD10EZEX)

In case it's relevant at the time I installed Windows to my SSD I had not yet purchased that WD drive, so I connected it at a later date, week or two

Looking forward to hearing your ideas and suggestions and hopefully I won't have to send it back to the store

.

Solved! Go to Solution.
..

..

Report Inappropriate Content

Message 1 of 6 (64 Views)
.

.

..

Reply
...

.......

.

Moderator jubei04

Moderator

jubei04

Registered: ‎01-30-2012

1

..

Re: WD Blue 1TB Ejecting SATA AHCI
.

Options

....
Sunday

Hi mark2603, welcome to the community. Have you tried using another SATA cable or connecting the hard drive on another SATA port? You can also run a test using DLG to rule out any other problems.

How to test a drive for problems using Data Lifeguard Diagnostics for Windows

Click the Kudos star to say thank you for helpful posts. And be sure to come back to click the 'Accept as Solution' button for the post that solved your issue. This may help someone else. .
..

..

Message 2 of 6 (58 Views)
.

.

..

Reply
...

.......

.

mark2603

Visitor

mark2603

0

..

Re: WD Blue 1TB Ejecting SATA AHCI [ Edited ]
.

Options

....
Sunday - last edited Sunday by Moderator Hamlet

I tested the drive with the software you linked me and it completed successfully, I will run the extended test as soon as I find some free time, also I will replace SATA cable and see if it helps solve the problem

I will update this thread with more news once I do everything mentioned above

Test Option: QUICK TEST
Model Number: WDC WD10EZEX-08M2NA0
Unit Serial Number: WD-[Deleted]
Firmware Number: 01.01A01
Capacity: 1000.20 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 15:39:30, October 26, 2014
....

Message 3 of 6 (51 Views)
.

.

..

Reply
...

.......

.

Moderator jubei04

Moderator

jubei04

Registered: ‎01-30-2012

0

..

.

Options

....
Sunday

mark2603 wrote:

I tested the drive with the software you linked me and it completed successfully, I will run the extended test as soon as I find some free time, also I will replace SATA cable and see if it helps solve the problem

I will update this thread with more news once I do everything mentioned above

Test Option: QUICK TEST
Model Number: WDC WD10EZEX-08M2NA0
Unit Serial Number: WD-[Deleted]
Firmware Number: 01.01A01
Capacity: 1000.20 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 15:39:30, October 26, 2014

Good luck :smileywink:, let us know how it goes.

Click the Kudos star to say thank you for helpful posts. And be sure to come back to click the 'Accept as Solution' button for the post that solved your issue. This may help someone else. .
....

Message 4 of 6 (42 Views)
.

.

..

Reply
...

.......

.

mark2603

Visitor

mark2603

0

..

.

Options

....
Tuesday

UPDATE:

I ran the second test (Extended) and it Passed, I also changed a new SATA cable and plugged it into another SATA port, so far everything seems fine, I will update this thread again if the issue persists :smileyhappy:
....

Message 5 of 6 (28 Views)
.

.

..

Reply
...

.......

.

mark2603

Visitor

mark2603

0

..

.

Options

....
yesterday

It seems that the SATA cable was the culprit, everything is running smooth for 36+ hours, no ejects since I changed the cable, thanks for help :smileyhappy:
....

Message 6 of 6 (8 Views)
.

.

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Als je verificatie wilt of er communicatie problemen zijn door het gebruik van de caddy, dan kun je in het topic Check je SMART de SMART waardes even laten doorlichten of gewoon als naslagwerkje om te kijken hoe je zelf SMART het beste kunt interpreteren.
Daar is geen technische aanleg voor nodig ;)

PS, niet van die onnodig lange onoverzichtelijke meuk neer plempen van een dialoog dat weinig boeit...

[ Voor 44% gewijzigd door Swordlord op 31-10-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 14:21
Ik had gisteren het zelfde aan de hand met twee schijfen, die ik in een icy box had gestopt (is ook een caddy). Niemand heeft hier de optie van schijfbeheer genoemd. Eerst eens kijken of je daar de schijf terug ziet. Schijfbeheer is te vinden via de rechtermuisknop op Computer, kiezen voor beheer en dat onder Opslag.

In één geval heb ik alles er af moeten gooien, in het andere geval was het een kwestie van een lettertje aan de schijf hangen.
Pagina: 1