Toon posts:

Klipsch 2.1 + Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Klipsch promedia 2.1 set en heb nu een Soundblaster 64AWE erin zitten. Ik wil graag weten over er qua audio kwalitatief betere geluidskaarten zijn voor m`n boxen. Ik moet echt een geluidskaart voor audio hebben. Gamen is bijzaak. Weet iemand of er beter zijn qua audio geluid?

Verwijderd

natuurlijk zijn er qua audio beter geluidskaarten.

Voor 200 piek heb je een Terratec DMX of een SB Live 1024 Value Edition 5.1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 juni 2001 18:36 schreef MREn het volgende:
natuurlijk zijn er qua audio beter geluidskaarten.

Voor 200 piek heb je een Terratec DMX of een SB Live 1024 Value Edition 5.1
En je weet zeker dat die dingen gegarandeerd veel beter klinken? Het gaat dus niet om a3d EAX en meer van dat soort drama :P Zeker genoeg, dat je er 150 piek voor neer kan tellen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

een terratec 24/96 lijkt me wel wat voor jou

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 18:46 schreef SuB het volgende:
een terratec 24/96 lijkt me wel wat voor jou
omdat?

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:05 schreef schumache het volgende:

[..]

omdat?
vergulde uitgangen, optische in en uitgang, 24/96 samplerates, etc voor 449 piek

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 juni 2001 13:49 schreef SiCnEsSs het volgende:

[..]

vergulde uitgangen, optische in en uitgang, 24/96 samplerates, etc voor 449 piek
Beetje duffe redenatie. Al zeg ik het zelf. Denk je echt dat je het prijsverschil van 300 gulden aan gaat horen op een klipsch set!

Begrijp me niet verkeerd, die set is voor pc-speakers meer dan schitterend, alleen is het geen Hi-fi! Volgens mij is die kaart die jij noemt leuker voor High end.

En optisch in en uit heeft geen nut voor een klipsch set.

Ik zou gewoon voor een xfire of een live! gaan. ALs ik hem al zou vervangen :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op dinsdag 12 juni 2001 14:22 schreef JvS het volgende:

[..]

Beetje duffe redenatie. Al zeg ik het zelf. Denk je echt dat je het prijsverschil van 300 gulden aan gaat horen op een klipsch set!

Begrijp me niet verkeerd, die set is voor pc-speakers meer dan schitterend, alleen is het geen Hi-fi! Volgens mij is die kaart die jij noemt leuker voor High end.

En optisch in en uit heeft geen nut voor een klipsch set.

Ik zou gewoon voor een xfire of een live! gaan. ALs ik hem al zou vervangen :)
Ik kan me zelfs wel eens een hele enge test herinneren die ik en JvS bij JvS thuis hebben gedaan. Daarmee hebben we getest of je het vreschil kon horen tussen de DA converter van zijn geluidskaart, en de DA converter van zijn minidisc speler via de optische uitgang. We hebben dit blind getest, waarbij at random een van de twee werd aangezet en de tester moest benoemen wat de DA converter van de pc was.
Resultaat: je meent soms wel verschil te kunnen horen, maar dat berust dan op volume verschillen. Ik heb dan ook gerust de midinisc DA voor pc DA uitgemaakt, en JvS ook.
Moraal van het verhaal: ik zou me niet druk maken over dit soort verschillen. Hou lekker die AWE64 en spaar voor een HiFi setje.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 juni 2001 23:55 schreef Jag het volgende:
Hou lekker die AWE64 en spaar voor een HiFi setje.
Niet zo demotiverend, he? hij heeft net het beste pc-speakersetje gekocht dat er is. :)

maar sparen voor een leuke hifiset is natuurlijk altijd goed. :)

Ik lees hier en daar trouwens dat die crystal setjes (terratec) toch wel erg fijn klinken enzo. Misschien is dat wel een reden dat het wel ok klinkt

Pagina: 1