Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin, keuken office-achtige taken. Maar... ook af en toe wat video bewerken, met Adobe Premiere Pro (goedkoop via slim.nl).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Enkele honderden euro's. Max 500. Ik heb ook niet alle componenten nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Samsung Evo 250GB. Een WD schijf van 2TB. Randapparatuur heb ik ook al. Het is eigenlijk een grondige upgrade.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voordelig uit kan komen door gebruik te maken van een AMD APU. Adobe Premiere Pro krijgt steeds betere ondersteuning voor OpenCL, dus ik zou graag daar op inzetten.
Misschien zoiets:
Ik denk dat office/chrome weinig impact heeft op de keuze, dat kan elk systeem wel
De keuze komt voort uit de videobewerking: Lekker wat geheugen en vlotte APU. De koeler is volgens mij goed en vrij stil. Behuizing is voordelig en volgens mij voldoet hij prima. Hij is een beetje aan de smalle kant, dat is nog wel een bewuste keuze, gezien de plaats waar ik hem wil zetten. Het moederbord heb ik weinig argumentatie voor. De PSU moet meer dan voldoende zijn, en is vrij stil en zuinig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet heel erg, maar liever geen b-merken, omdat ik wil dat het systeem een langere tijd probleemloos draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid tijdens normaal gebruik. Bij wat zwaardere belasting zoals videobewerking, mag het wel iets oplopen.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet, omdat ik denk dat ik hiermee wel eens in de problemen kan komen met mijn wens dat het systeem langere tijd probleemloos moet kunnen draaien.
Huis, tuin, keuken office-achtige taken. Maar... ook af en toe wat video bewerken, met Adobe Premiere Pro (goedkoop via slim.nl).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Enkele honderden euro's. Max 500. Ik heb ook niet alle componenten nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Samsung Evo 250GB. Een WD schijf van 2TB. Randapparatuur heb ik ook al. Het is eigenlijk een grondige upgrade.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voordelig uit kan komen door gebruik te maken van een AMD APU. Adobe Premiere Pro krijgt steeds betere ondersteuning voor OpenCL, dus ik zou graag daar op inzetten.
Misschien zoiets:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-7850K Black Edition | € 139,- | € 139,- |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 47,05 | € 47,05 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 44,15 | € 44,15 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 33,75 | € 33,75 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9 | € 149,98 | € 149,98 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 73,20 | € 73,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 487,13 | |
Ik denk dat office/chrome weinig impact heeft op de keuze, dat kan elk systeem wel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet heel erg, maar liever geen b-merken, omdat ik wil dat het systeem een langere tijd probleemloos draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid tijdens normaal gebruik. Bij wat zwaardere belasting zoals videobewerking, mag het wel iets oplopen.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet, omdat ik denk dat ik hiermee wel eens in de problemen kan komen met mijn wens dat het systeem langere tijd probleemloos moet kunnen draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 10-08-2014 14:44 ]