Office PC en wat video bewerken

Pagina: 1
Acties:

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin, keuken office-achtige taken. Maar... ook af en toe wat video bewerken, met Adobe Premiere Pro (goedkoop via slim.nl).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Enkele honderden euro's. Max 500. Ik heb ook niet alle componenten nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Samsung Evo 250GB. Een WD schijf van 2TB. Randapparatuur heb ik ook al. Het is eigenlijk een grondige upgrade.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voordelig uit kan komen door gebruik te maken van een AMD APU. Adobe Premiere Pro krijgt steeds betere ondersteuning voor OpenCL, dus ik zou graag daar op inzetten.

Misschien zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7850K Black Edition€ 139,-€ 139,-
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 47,05€ 47,05
1Cooler Master Silencio 352€ 44,15€ 44,15
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 33,75€ 33,75
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 149,98€ 149,98
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 73,20€ 73,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,13

Ik denk dat office/chrome weinig impact heeft op de keuze, dat kan elk systeem wel :) De keuze komt voort uit de videobewerking: Lekker wat geheugen en vlotte APU. De koeler is volgens mij goed en vrij stil. Behuizing is voordelig en volgens mij voldoet hij prima. Hij is een beetje aan de smalle kant, dat is nog wel een bewuste keuze, gezien de plaats waar ik hem wil zetten. Het moederbord heb ik weinig argumentatie voor. De PSU moet meer dan voldoende zijn, en is vrij stil en zuinig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet heel erg, maar liever geen b-merken, omdat ik wil dat het systeem een langere tijd probleemloos draait.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid tijdens normaal gebruik. Bij wat zwaardere belasting zoals videobewerking, mag het wel iets oplopen.

Ga je overklokken?
Nee, liever niet, omdat ik denk dat ik hiermee wel eens in de problemen kan komen met mijn wens dat het systeem langere tijd probleemloos moet kunnen draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 10-08-2014 14:44 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Opzich een prima systeem. OpenCL word inderdaad meer en meer ondersteund bij Adobe Premiere Pro (vanaf CS6 dacht ik).

Aangezien je niet gaat overclocken, zou je kunnen kijken naar een andere, goedkopere en stillere koeler:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Al kan je met je huidige setup eigenlijk prima overclocken, misschien toch het proberen waard?

Verder, welke voeding heb je? Als het deze Cooler Master B500 is, dan zou ik toch even verder kijken naar een andere PSU.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• KopjeThee
  • Niet online
MK1998NL schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:30:
Al kan je met je huidige setup eigenlijk prima overclocken, misschien toch het proberen waard?
Laat ik die optie dan maar een beetje open laten. Dan hou ik de huidige fan, voor die paar euro.
Verder, welke voeding heb je? Als het deze Cooler Master B500 is, dan zou ik toch even verder kijken naar een andere PSU.
Ben ik niet helemaal zeker van. Ik heb er maar een nieuwe bij gezocht. Die Corsair zag er wel geschikt uit. Hoewel 550W misschien zelfs al wat overkill is.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tsja, die Corsair ben ik niet zo over te spreken. Als je in de toekomst niet van plan bent een GPU toe te voegen, kan je voor deze gaan:
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

Ben je dat van plan wel te doen, dan raad ik deze aan:
pricewatch: XFX 550W Pro

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• KopjeThee
  • Niet online
MK1998NL schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:28:
Tsja, die Corsair ben ik niet zo over te spreken. Als je in de toekomst niet van plan bent een GPU toe te voegen, kan je voor deze gaan:
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Ik zit toch maar liever een tikje aan de ruime kant.
Ben je dat van plan wel te doen, dan raad ik deze aan:
pricewatch: XFX 550W Pro
Ik zie deze bijvoorbeeld getest in de hardware.info 500-550 watt voedingen vergelijkingstest. Lijkt prima, maar dan zou ik eerder voor de "winnaar" gaan: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular