Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik ben op zoek naar een stuurwiel voor mijn zoon zijn verjaardag, hij speelt veel
race spelletjes.Hij speelt voornamelijk op de x-box 360 F1, WRC 4 , need for speed
Op de computer speelt hij ook regelmatig Euro truck 2
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 stuurwielen ze hebben allebei voor en nadelen,
ik zal ze opsommen,

De Thrustmaster Ferrari 458 Italia
voordelen
-compatible op x-box 360 en computer
-ziet er mooi uit
-als we besluiten voor dit model kopen we hem nieuw dus garantie

nadelen
-gelijk een grote heeft geen force feedback
-staan er veel te koop marktplaats, is de kwaliteit dan niet zo goed ????

De Microsoft Steering Wheel controler (niet de losse stuur hendel)
voordelen
-is draadloos te verbinden met de x-box
-heeft force feedback

nadelen
-ik kan nergens vinden als deze te gebruiken is met een computer of
labtob met windows 7 ultimate, wel met windows vista
-is nieuw niet meer leverbaar, maar wel 2e hands te vinden

Ik wil in de toekomst een playseat maken en dit stuurwiel hier ook voor gebruiken.
Fanatec heeft hele mooi stuurtjes maar die liggen flink boven het budget dat ik
er uit wil geven.

Graag had ik jullie mening hierover en gebruikers ervaringen

Groetjes Richard

[ Voor 4% gewijzigd door riesjaar op 09-08-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36
Een stuur zonder force feedback, tja, geen porum, dan kun je er ook vanuit gaan, als het toch niks mag kosten blijkbaar, dat de kwaliteit een lachertje is.

Spaar dan wat door en geef die jongen een beetje een fatsoenlijk stuur in handen, dan heeft hij er ook langer meer plezier van :)

Bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Het blijft een niche markt, zeker het middensegment vind ik overpriced voor wat je krijgt, de g25 en g27 en zelfs T500 blijft plastic meuk. Maar voor de low end stuurtjes, waar zelfs nog niet eens force feedback op zit, tja, kost niks, verwacht ook niks. Net als iedereen kun je je centjes maar 1 keer uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou nou, om direct mensen een Fanatec te geven terwijl ze zoeken naar een leuk stuurtje, da's ook een beetje overkill.

"ja, ik zoek een leuk klein autootje om boodschappen mee te doen, ik dacht aan deze Polo-"
"ah nee meneer, dat is toch geen porom, amper ruimte, amper PK, plastic fantastic, nee, deze Jaguar XKR moet je nemen, notenhouten dash, geblazen V8, helemaal het einde, gewoon een beetje doorsparen meneer"

Een leuk stuurtje, welke niet al te duur is, is de Driving Force GT. Force feedback, 900 graden stuurhoek [dus realistisch] en een sequentiele versnellingspook. Mist wel een koppelingspedaal, dus helemaal 100% realistisch issie niet, maar, hij is wel een stuk goedkoper dan een G25 of een Fanatec, op marktplaats staan ze voor rond de 60 ballen.

Natuurlijk kan het duurder, en natuurlijk is een Fanatec een stuk beter, echter, gezien je "zoontje" zegt denk ik aan een vrij jong jochie [max 14 ofzo], zou ik zelf niet snel een stuurtje van 250 euro geven, en ik betwijfel of hij het verschil tussen een DFGT en een Fanatec echt merkt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Logitech Momo is ook een goed stuur, en 2e hands goed te krijgen. Fanatec zou ik persoonlijk juist vanaf zien, duur, maar kwalitatief en techisch niet eens zo goed.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
Mijn zoontje word 9 jaar, Fanatec gaat het niet worden.
Hij moet op een x-box 360 kunnen spelen dat maakt de keuze al
flink beperkt, en het liefste ook op en computer met windows 7 ultimate

De Driving Force GT is voor de Playstation en PC dus valt voor al af
Logitech Momo is volgens mij alleen voor de PC en valt bij deze dus ook voor mij af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, dan weet ik het eigenlijk ook niet. Weet nieteens zeker of ik ooit wel een leuk stuur ben tegen gekomen die geschikt is voor kruisdoos.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
Evengoed bedankt voor je info, ik w8 wel ff af of er veel reacties
komen die wel ervaringen hebben met een kruis doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
VasZaitsev schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:40:
Nou nou, om direct mensen een Fanatec te geven terwijl ze zoeken naar een leuk stuurtje, da's ook een beetje overkill.
Hij vraagt, ik geef antwoord, heel simpel.
Een leuk stuurtje, welke niet al te duur is, is de Driving Force GT. Force feedback, 900 graden stuurhoek [dus realistisch] en een sequentiele versnellingspook. Mist wel een koppelingspedaal, dus helemaal 100% realistisch issie niet, maar, hij is wel een stuk goedkoper dan een G25 of een Fanatec, op marktplaats staan ze voor rond de 60 ballen.
De DFGT is al tijden het stuur met de allerbeste prijs/kwaliteit verhouding en ik verwacht dat dit nog wel zo zou blijven. Echter! Geen xbox support volgens mij! Dat is hetgeen wat de keuze hier moeilijker maakt, xbox support blijft iets wat niet veel stuurtjes doen.
Natuurlijk kan het duurder, en natuurlijk is een Fanatec een stuk beter, echter, gezien je "zoontje" zegt denk ik aan een vrij jong jochie [max 14 ofzo], zou ik zelf niet snel een stuurtje van 250 euro geven, en ik betwijfel of hij het verschil tussen een DFGT en een Fanatec echt merkt.
Zoals ik al zei, zit er dik in dat de DFGT niet eens een optie is.
NoFearCreations schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:43:
Logitech Momo is ook een goed stuur, en 2e hands goed te krijgen. Fanatec zou ik persoonlijk juist vanaf zien, duur, maar kwalitatief en techisch niet eens zo goed.
Het enige waar ik het mee eens ben in die post is dat Fanatec duur, zeg maar gerust overpriced is. Als je dan toch moet kiezen voor logitech dan is juist de momo iets waar je toch ver weg van blijft...
VasZaitsev schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:11:
Hmm, dan weet ik het eigenlijk ook niet. Weet nieteens zeker of ik ooit wel een leuk stuur ben tegen gekomen die geschikt is voor kruisdoos.
Die zijn er, maar niet als het zo min mogelijk moet kosten, wat aan de ene kant begrijpelijk is voor een kereltje die er misschien na 2 weken klaar mee is ;). Er zijn wel de Madcatz stuurtjes, maar daar moet je denk ik met een grote boog omheen lopen. Kereltjes van 9 zijn misschien wat wilder in hun spel en weet niet hoelang het spul dan heel blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 10-08-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
Hij speelt al langer deze spellen, maar ik weet niet of hij met
het stuurtje lang speelt, met de controller gaat het hem goed af
maar met een stuurtje gaat het toch heel anders verwacht ik.
Het zal een poosje aanpassen zijn met een stuur dan komt het
op doorzettingsvermogen aan, daarom geen dure fanatec, misschien
in de toekomst wel.
Madcatz heb ik niet vernoemd omdat mijn voorkeur hier niet naar uit gaat
het hoeft geen super kwaliteit te zijn maar zeker ook geen zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens deze review is de Thrustmaster Ferrari 458 Italia de beste budgetkeus en sluit deze (op ontbrekende force feedback na) het beste aan op je wensen.
http://gaming-steering-wh...ri-458-italia-review.html

Verder is de Forza Motorsport CSR Wheel Value Pack volgens deze review een goede koop (middensegment) als je budget wat ruimer is (maar misschien is tweedehands wel iets te vinden).
http://gaming-steering-wh...l-value-pack-details.html
Dit lijkt mij inderdaad een prima deal. Echter lijkt de driverondersteuning voor gebruik in Windows een beetje stil te liggen (sinds Vista :P) Wikipedia: Xbox 360 Wireless Racing Wheel

[ Voor 37% gewijzigd door Luit op 10-08-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Of deze, kun je je geen buil aan vallen :)

Pagina: 1