Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Asus full hd weergave probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort in het bezit van een Asus N56 laptop. Dit is een laptop met een full hd beeldscherm met een resolutie van 1920 x 1080. Helaas is het zo dat nog niet elke software geschikt is voor een full hd beeldscherm. Zo is Google Chrome niet scherp, maar ook Steam en nu ook Spotify. Het lettertype is een beetje vaag zegmaar.
Van Spotify vind ik dat gek aangezien ik het eerst opende en daarbij was hij volledig scherp en goed te zien op mijn beeldscherm. Maar na een update van Windows is dat niet meer zo.
Ook bijvoorbeeld apparaatbeheer is onscherp terwijl de rest van de menu's wel gewoon scherp zijn.

Nu is mijn vraag, weten jullie hoe dit komt en is hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/8f2e1dc647f1ee77b6f40845664b2c83.png

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet Cleartype eens uit. Dat maakt het er vaak niet scherper op namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:01:
Zet Cleartype eens uit. Dat maakt het er vaak niet scherper op namelijk.
Had het al geprobeerd maar hielp helaas niet. Lijkt gewoon of het programma de resolutie niet ondersteund of iets dergelijks. Maar dat zou toch niet mogen. Hoe groot je beeldscherm of hoe hoog je resolutie ook is zou toch niet uit moeten maken?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Scaling uitzetten.

http://www.eightforums.co...splays-windows-8-1-a.html

100% kiezen.

[ Voor 76% gewijzigd door Frietsaus op 09-08-2014 21:16 ]

• VvE
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:33

VvE

Bedankt, had hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, zocht het zelf in de drivers. Na een schone installatie kwam ik er achter dat het probleem zich voordeed na de upgrade naar W8.1

Na deze tip weet ik dus waarom ;)
Pagina: 1