Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

externe batterij voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo best tweakers!

Ik wil voor mijn laptop een externe batterij kopen want ik ga studeren en dat lijkt me in sommige gevallen wel handig. Ik wil er zo'n 60 tot 100 euro aan uitgeven. Ik heb zelf een asus laptop maar de oplader mag van alle merken zijn. Ik heb zelf al wat rond gekeken ik zag 1 van 20000mAh voor 90 euro ergens online, dit is volgens mij genoeg voor zo'n 2uur maar ik ben niet zo goed in die inschatting.

Met vriendelijke groeten

Olaf

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 20:07 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:07:
Ik heb zelf een asus laptop maar de oplader mag van alle merken zijn
Hoi, welkom bij de klantenservice bij Tweakers. We zijn blij dat u ons zoveel keus laat. Ik ga even in de schappen voor u kijken wat we allemaal te bieden hebben, en kom zo bij u terug. Daarnaast zal ik even voor u googlen hoelang accu's met xxxx mah mee gaan. Hierbij zal ik gebruik maken van mijn glazen bol om te bepalen welke laptop u heeft, zodat ik dat extra goed in kan schatten.

:)

[ Voor 12% gewijzigd door JDillinger op 09-08-2014 20:18 ]

• Mounty_078
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-12-2023
Hahaha rustig aan daar. 20000mAh is een heeeel stuk meer dan je denkt. Een doorsnee laptop accu heeft zon 5000mAh en die gaan wel 3,5 uur mee dus ik denk dat ie wel een stuk langer dan 2 uur mee gaat meer van 10 uur ofzo. Tenzij je het mistypte en 2000mAh wilde zeggen wat ong 2 uur is.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Poweradd Apollo Pro 23000mAh High Capacity Solar: http://youtu.be/xpXjMKeMASY

Verwijderd

Topicstarter
@wwas ik heb een asusR510LD, volgende keer zet ik het erbij hoef je niet in je glazenbol te kijken ;).

@mounty_078 bedankt! dat helpt al, nee ik bedoelde 20000mAh maar ik kon nergens vinden hoeveel een gemiddelde laptop gebruikt en hoeveel mijn eigen dus daardoor werd het inschatten moeilijk.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Mounty_078 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 01:03:
Hahaha rustig aan daar. 20000mAh is een heeeel stuk meer dan je denkt. Een doorsnee laptop accu heeft zon 5000mAh en die gaan wel 3,5 uur mee dus ik denk dat ie wel een stuk langer dan 2 uur mee gaat meer van 10 uur ofzo. Tenzij je het mistypte en 2000mAh wilde zeggen wat ong 2 uur is.
Laptop accu's hebben meestal 3 of 4 cellen in serie, dus die 5000mAh is op 11.1/14,8v. De capaciteit van die powerbanks zijn enkelcels, 3.7v dus. Capaciteit in Wh:
-Powerbank: 20x3.7=74 Wh
-Laptopaccu: 5x14,8=74 Wh

Je zou dus een laptop met een 14,8v 5000mAh accu ongeveer dubbel zo lang kunnen gebruiken, of één keer volledig kunnen opladen.

druk en typefouten voorbehouden

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:25
Ik heb even via Tweakers (pricewatch) je laptop gezocht en daar staat dat je accucapaciteit 37Wh is. In dat geval zou de berekening van lutkeveld dus betekenen dat die extra accu die je hebt gevonden (74Wh) twee maal je eigen accucapaciteit is, oftewel twee keer opladen.
Misschien kun je a.h.v. je accuduur nu bepalen of je daar wat aan hebt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En dan ter relativering van alle berekeningen, alleen de hele goede merken vermelden de werkelijke accucapaciteit.
Voorbeelden te over van accupacs die 10000 mAh (waarom niet gewoon 10 Ah zeggen, ja klinkt minder) adverteren die de 5 Ah maar net halen (als ze nieuw zijn) om na 10 keer laden op de helft te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle adviezen en de help! nu kan ik zeker inschatten of ik er wat aan heb :). ik denk dat ik dan opzoek ga naar een goedmerk en misschien iets minder grote accu. Heel erg bedankt in iedergeval!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Inderdaad, blijf bij bekende/goede merken. Veel goedkope/neppe banks halen hun capaciteit niet.

Kijk wel of hij het voltage kan leveren dat je laptop nodig heeft en of de plug die je laptop heeft er bij zit. Dat laatste kan eventueel met verloopplugjes als die beschikbaar zijn. Het benodigde voltage staat ook op je lader, waarschijnlijk 19v. Kijk dat even na.

druk en typefouten voorbehouden

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11 12:54
De accu's die ik het meeste zie terugkomen voor laptops zijn de

IntroCircuit Power Castle
http://www.amazon.com/Int...1-3&keywords=introcircuit

Anker Astro
http://www.amazon.com/200...&keywords=anker+astro+19v

Dit zijn twee zeer veilige keuzes. Maar kijk vooral op Amazon.de/co.uk daar zijn genoeg keuzes!

Verwijderd

is het mogelijk deze externe accu als gewone batterij te gebruiken. of zijn deze enkel te gebruiken om je originele interne batterij op te laden.
Pagina: 1