• N00b87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:24
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een HTPC te bouwen. Hij is puur bedoeld voor downloaden en film/muziek streamen en wilde een chrome cast gebruiken om het op mn tv te krijgen. Dus als ik het goed heb zal ik ook plex moeten gebruiken.

Ik heb al het een en ander geprobeerd uit te zoeken maar het is al veel te lang geleden dat ik echt met dit soort dingen ben bezig geweest. Dus heb wel een lijstje maar tips zijn zeker welkom. Bij de keuze voor een processor kon ik niet helemaal uitkomen.

Asus H81M-A (moederbord)
WD Green WD30EZRX (harde schijf)
Zalman T2 Plus (behuizing)
Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9 (geheugen)
be quiet! System Power 7 300W (voeding)

Google Chromecast

Zoals je ziet weet ik ook nog niet hoe je die mooie lijstjes toevoegt in je topic maar hoop dat jullie er zo wat mee kunnen.

Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door N00b87 op 09-08-2014 18:53 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom wil je een Chromecast gebruiken? Je kunt de HTPC toch ook direct op je TV aansluiten? In dat geval is een Chromecast daarvoor dus niet perse nodig. (Tenzij je verwacht dat je TV niet de juiste aansluitingen heeft, of je de HTPC totaal ergens anders wilt neerzetten dan vlakbij de TV natuurlijk.)

Je kunt in dat geval ook kijken naar XBMC wat echt een fantastisch stukje software is voor op je HTPC. Met XBMC kan je vrijwel alles afspelen wat je wilt, in een volledig naar eigen smaak in te stellen user interface. Downloaden kan je op je HTPC doen met programma's als CouchPotato, SickBeard en SABnzbd. (In het Client Software-subforum van Tweakers kan je kijken hoe al deze programma's, incl. XBMC, werken.)

In het geval dat je wel echt een Chromecast en PLEX nodig gaat hebben, kan ik je helaas niet van advies dienen. Beide heb ik geen ervaring mee.

V.w.b. die "mooie lijstjes". In de pricewatch kan je een artikel aanklikken en deze toevoegen aan een wenslijst of aan je inventaris. Je wenslijst kan je dan weer exporteren en plakken in een forumpost. Zo maak je dus een lijstje met producten.

Verder is het een goed idee om even precies aan te geven wat je met de HTPC wilt kunnen zien/horen (720p, 1080p, 3d, DTS, Dolby bladibla, etc) en te vertellen wat je budget is. Dan kunnen mensen je een gericht advies geven.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• N00b87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:24
Bedankt voor je reactie!

Ik wilde chromecast gebruiken zodat ik mn htpc eventueel boven zou kunnen neerzetten en dan bedienen met mijn telefoon via het netwerk. En daarom wilde ik ook plex gaan gebruiken omdat ik dacht dat xbmc niet werkte bij chromecast. En dacht dat chromecast zo de goedkoopste oplossing zou zijn.

Ik wil in elk geval 1080p kunnen kijken met DTS. Voor wat mn budget betreft hoop ik het allemaal te kunnen doen voor maximaal 400 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Black Edition€ 48,50€ 48,50
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 45,44€ 45,44
1WD Green WD30EZRX€ 91,49€ 91,49
1Zalman ZM-T1 PLUS€ 22,17€ 22,17
1Kingston KVR16N11S8/4€ 34,98€ 34,98
1Google Chromecast€ 35,-€ 35,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,75€ 29,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,33

Ik heb een wenslijst aangemaakt en als een paar veranderingen doorgevoerd. Ik hoop dat mn lijstje zo gelukt is. Ik heb er nu een AMD processor in staan omdat me dat betaalbaarder leek. Zijn hier nog ideeen over? AMD of Intel?