probleem met pioneer dc-z82

Pagina: 1
Acties:

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-01 20:17
ik heb een probleem met mijn Pioneer DC-z82 versterker
het probleem dat ik heb is dat het linker kanaal zachter gaat dan de linker, ook worden de hoge tonen wat onderdrukt.

ik heb al gekeken naar bol staande componenten, balance knop op de versterker en andere speakers erop geprobeert.

wat kan het probleem zijn?

hier een foto van de opengeschroefde dc-z82
http://i57.tinypic.com/qyxvf4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door maarten30 op 09-08-2014 18:44 ]

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 108% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:01 ]

• maarten30
Brazos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:50:
Valt het linker kanaal soms ook weg, of verandert het door een tik tegen de behuizing te geven?

Op de foto staat trouwens enkel een voeding als ik niets over het hoofd zie. "AC in", twee glaszekeringen, een transformator, en aan "vdc" te zien een gelijkrichter.

De versterker zal er wel achter zitten o.i.d.

(ooh excuus, de foto is veranderd zie ik, nu staat alles erop)
Het signaal valt niet weg en er gebeurt ook niks als ik op de behuizing 'tik'

Ik had inderdaad een verkeerde foto van de trafo geupload en later verandert
N

• maarten30
Weet niet of het mag maar even omhoog halen ;)

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:01 ]

• maarten30
Zoals ook in dr beginpost staat heb ik al meerdere speakers geprobeert, plus en min zitten goed. Ik weet zeker dat de speakers die er nu ophangen goed zijn, ze komen namelijk van een andere versterker af

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 10:41

OgWok

U.N.C.L.E.

Zachter over alle ingangen? (of is het alleen een eindtrap)
Wat nooit kwaad kan is 1 voor 1 de bandkabels rechtstandig uit de connectoren te trekken en weer terugdrukken. Misschien moet je op de connector een klip omhoog klikken. En natuurlijk met beleid.

Als je de input omdraait, dan hetzelfde effect? Kan je met balans het geluidsniveau goed krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 14-08-2014 12:44 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• maarten30
OgWok schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:31:
Zachter over alle ingangen? (of is het alleen een eindtrap)
Wat nooit kwaad kan is 1 voor 1 de bandkabels rechtstandig uit de connectoren te trekken en weer terugdrukken. Misschien moet je op de connector een klip omhoog klikken. En natuurlijk met beleid.

Als je de input omdraait, dan hetzelfde effect? Kan je met balans het geluidsniveau goed krijgen?
ik denk dat je met de ingangen de uitgangen bedoelt?

als ingang heb ik er een tuner op aangesloten of heb ik een telefoon aangesloten

als ik de 2 kanalen omdraai dan heb ik hetzelfde effect. met de balans kan ik het rechter kanaal zachter zetten zodat hij even hard gaat als je linker

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 10:41

OgWok

U.N.C.L.E.

maarten30 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

ik denk dat je met de ingangen de uitgangen bedoelt?

als ingang heb ik er een tuner op aangesloten of heb ik een telefoon aangesloten

als ik de 2 kanalen omdraai dan heb ik hetzelfde effect. met de balans kan ik het rechter kanaal zachter zetten zodat hij even hard gaat als je linker
Ik bedoelde eigenlijk, je sluit de tuner aan op AUX, CD of TUNER ingang. Maar het blijft hetzelfde, dus is het niet een probleem van 1 ingang………….
Het probleem zit waarschijnlijk na de voor/regelversterker. Je kan ook de kleine connectoren met de dunne coaxkabeltjes eens losmaken en weer vastdrukken (3 polig en 5 polig)

Als je wat meer lef hebt: 3 polige connector losnemen (bruine, enkele kabeltje) en een koptelefoon aansluiten op de massa en L/R van die connector. Wel een paar kleine pennetjes opzoeken waar je die verbinding mee kan maken naar een koptelefoon. Zaakje aanzetten en eens luisteren of je in de koptelefoon hetzelfde fenomeen hebt als via de speakers. Eindversterker krijgt dan waarschijnlijk geen signaal en blijft stil. Hoor je hetzelfde, dan is de voorversterker het probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door OgWok op 14-08-2014 15:47 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1