Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5 ports Gigabit Switch met INTERNE voeding advies

Pagina: 1
Acties:

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 08:40
Ik ben opzoek naar een gigabit switch met een interne voeding .... kan ik niet vinden! Bestaan ze wel? 5 ports is zat, het liefst zo klein mogelijk. Switch staat in het zicht, ik wil dus geen lelijke externe voeding. Wordt gebruikt voor het koppelen van TV, Sonos Playbar, TV decoder en een Playstation. Streamen van audio en video en wat gamen dus.

Iemand advies?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Switches met interne voeding bestaan. Meestal zijn het professionele switches, zoals Cisco, Juniper, Brocade, etc. Moet die switch ook fanless (geluidloos) zijn?

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 13:00
Meestal zijn de voedingen van zon kleine switch helemaal niet groot, als je bijvoorbeeld kijkt naar de SG-1005D is het te vergelijken met een telefoonoplader.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Kan me herinneren dat 3com nog switches had met interne voeding, ik weer niet of deze zijn door gezet met HP.

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:27
Het is niet helemaal wat je vraagt, maar je zou ook kunnen kijken naar POE-powered switches. Zie b.v. HP 1810-8G v2.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

donny007

Try the Nether!

Deze: pricewatch: Edimax ES-5800M

Zie tweede plaatje.

Er is ook een 5 poorts versie van, maar die is in geen enkele shop bij Conrad te krijgen.

Edit: datasheet, voor afmetingen en specs.

[ Voor 23% gewijzigd door donny007 op 09-08-2014 22:05 ]

/dev/null

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Misschien een door usb gevoede switch?
http://www.conrad.nl/ce/n...00-Mbits?ref=searchDetail

Alles is terug te redeneren naar 4

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat is nou precies het probleem? Dat die switch in het zicht staat, of dat het stopcontact waar die adapter in steekt in het zicht zit? Dan leg je toch ergens een stekkerdoosje weg?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Svennos1
Ik heb een redelijk minimalistische/strakke inrichting, tv aan de muur, soundbar er onder, kabels netjes weggewerkt en in de hoek een klein strak tafeltje waar de ps4 op staat met in de muur 2 UTP aansluitingen en 2 stopcontacten, geen verdere meubels dus waar ik alles in kan wegwerken. Wil dus geen dikke voedings blokken op de vloer hebben . Het liefst alleen een euro-8 stekker en klaar. Die Edimax ziet er wel aardig uit ... zeker die 5 poorts versie. Nu even kijken of ik kan bevestigen dat deze ook een interne voeding heeft.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Ook gekeken naar 19" rackmounted switches? Die gebruiken meestal hetzelfde soort voedingsstekker als de gemiddelde PC/monitor/TV, dus geen blokje op de vloer

[ Voor 10% gewijzigd door ShitHappens op 09-08-2014 23:17 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, een 19" rackswitch prop je ook erg makkelijk weg natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

The Eagle schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:35:
Mja, een 19" rackswitch prop je ook erg makkelijk weg natuurlijk ;)
Nee hoor; 't is "design", dat mag gezien worden ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je een PoE-powered switch koopt leg je de voeding in de meter kast

deze lijk wel ok gok ik http://www.mobile-harddis...NqcwJGwh8ACFQto7AodyzAArw

Heb je helemaal geen power kabel

[ Voor 66% gewijzigd door Fish op 10-08-2014 02:04 ]

Iperf

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

Dan vind ik zoiets persoonlijk iets mooier, maar ja...over smaak valt niet te twisten ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:43
lier schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:26:
Dan vind ik zoiets persoonlijk iets mooier, maar ja...over smaak valt niet te twisten ;)
Die heeft dus een externe voeding en is niet wat de TS zoekt.

Dit is een 4 poorts met interne voeding. Ik kan er alleen niet uithalen of het ding powerline doet. Ze noemen het wel, dat zou best zonde zijn.
http://www.netgear.nl/hom...-and-gaming/XAVB1004.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 10-08-2014 10:04 ]

U+

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Svennos1 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:53:
Ik heb een redelijk minimalistische/strakke inrichting, tv aan de muur, soundbar er onder, kabels netjes weggewerkt en in de hoek een klein strak tafeltje waar de ps4 op staat met in de muur 2 UTP aansluitingen en 2 stopcontacten, geen verdere meubels dus waar ik alles in kan wegwerken. Wil dus geen dikke voedings blokken op de vloer hebben . Het liefst alleen een euro-8 stekker en klaar. Die Edimax ziet er wel aardig uit ... zeker die 5 poorts versie. Nu even kijken of ik kan bevestigen dat deze ook een interne voeding heeft.
Je bent je bewust dat de gemiddelde 5p switch helemaal geen "dik voedingsblok" op de vloer heeft liggen? Die dingen hebben gewoon een simpel adaptertje wat rechtstreeks in het stopcontact prikt en dan een dun snoertje naar de switch.

Maar die Edimax lijkt me dan inderdaad wel wat je zoekt ja. Of zoals gezegd Power over Ethernet fixen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

Jeroen_ae92 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:04:
Die heeft dus een externe voeding en is niet wat de TS zoekt.
Klopt, maar volgens mij is de vraag van de TS dat er geen voeding gezien moet worden.
"Mijn" switch is via PoE te voeden en heeft daarom helemaal geen spanningssnoer nodig. Naar mijn mening (wederom :)) verreweg de mooiste oplossing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Svennos1
POE had ik nog niet aan gedacht! Dat betekend dat ik dan mooi me 2* 8 ports switches in de meterkast dan kan vervangen voor wellicht 1* 16 ports POE switch. Dan moet ik wel een switch vinden die gevoed kan worden door de POE van de meterkast voor in de woonkamer .... even googlen.

• Svennos1
lier schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

Klopt, maar volgens mij is de vraag van de TS dat er geen voeding gezien moet worden.
"Mijn" switch is via PoE te voeden en heeft daarom helemaal geen spanningssnoer nodig. Naar mijn mening (wederom :)) verreweg de mooiste oplossing.
Mag ik vragen welke merk/model switches jij dan gebruikt?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Svennos1 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:24:
[...]
Mag ik vragen welke merk/model switches jij dan gebruikt?
lier schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:26:
Het woordje "mijn" staat tussen aanhalingstekens, maar hij doelt dus op de MikroTik RB260GS. Deze doet alleen geen echte PoE (Non 802.3af) https://www.interprojekt....abit-ethernet-p-1375.html

Er bestaan ook 3Com/HP switches met een ingebouwde powersupply, zoeken op JD866A en HP 1405-5G.
Wel goed opletten, want dezelfde type is ook verkrijgbaar mét externe voeding.

My favorite programming language is solder.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:43
Zoiets dus: http://www.cisco.com/c/en...ata_sheet_c78-500596.html

Een POE powered 8 ports 10/100/1000 smart switch
pricewatch: Cisco SLM2008

Er is ook een 5 ports van maar die lijkt end of life te zijn.
http://www.cisco.com/c/en...ch-pd-ac-power/index.html

U+

Pagina: 1