• linuxfreak23
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden mijn eerste computer in elkaar gezet.
Dit zijn de specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 67,05€ 67,05
1MSI A78M-E35€ 44,62€ 44,62
1Sapphire R7 260X 2GB GDDR5 OC€ 129,-€ 129,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 65,50€ 65,50
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 43,-€ 43,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,-€ 18,-
1Aerocool Shark Fan Devil Red Edition, 120mm€ 8,89€ 8,89
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 121,04€ 121,04
1Corsair CX430M€ 42,04€ 42,04
1Samsung 840 EVO 120GB€ 61,73€ 61,73
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,50€ 5,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 608,75

Had er in de eerste week geen problemen mee, maar in de 2e week heb ik mijn moederbord terug moeten sturen.
Heb hem nu 3 dagen geleden terug gekregen, en sindsdien ging alles weer perfect.
Maar heb ongeveer een uur geleden artefacts gehad.
Ik heb er geen screenshot van, maar het leek hierop: link
Ik had dit in het spel League of Legends, toen ik ongeveer een half uur bezig was. hiervoor heb ik nog een uur BF3 gespeeld.
Ik sloot League of Legends af, en het was er nogsteeds, op mijn bureaublad.
Dus herstarte ik windows, en ook bij het afsluiten was het er nog.
Pas toen de computer weer aan ging was het weg.
Sindsdien heb ik het niet voor elkaar gekregen het weer te krijgen, zodat ik er een screenshot of zo van kan maken.
Heb al geprobeerd wat stesstests, 3dmark en BF3 te draaien maar het lukt niet om het nog een keer te krijgen.

Is deze kaart dan toch defect of zou het iets zijn dat maar een keer gebeurd?
Ik wil het zeker weten want ik wil niet ook mijn videokaart terug sturen en weken kwijt zijn, was al zo'n gedoe bij het moederbord.

Alvast bedankt,
Linuxfreak23

• linuxfreak23
Ik ga nu ook nog even Furmark draaien, ik geef nog wel een update zodra hij een half uur of zo heeft gedraaid

EDIT:
Heb hem nu een half uur laten draaien en heb geen Artifacts gehad.
Hij draaide steeds rond de 84 graden en was altijd op 100% load.
Heb Furmark met de volgende instellingen gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/aLlKx/bec1d5ea9a.png
Betekent dit dat er niks aan de hand is omdat het waarschijnlijk maar een eenmalig iets was, of betekent het dat het niet vaak voorkomt, maar dat er wel degelijk iets goed fout zit en ik hem beter RMA kan sturen?

[ Voor 206% gewijzigd door linuxfreak23 op 09-08-2014 19:12 ]

• linuxfreak23
Ik weet niet of het is toegestaan is om te double posten, maar heeft iemand enig idee?

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Ok, ik heb een soortgelijke ervaring gehad, maar sindsdien ook nergens meer last van. Ben geen expert van computers, maar misschien heb je iets aan deze informatie.

- In BF3 heeeel veel artifacten, uitgerekte textures en flikkerende vakjes.
- In LoL soms een flits van een ander scherm o.i.d. op het beeld en laatst had ik laser schietende fakkels. (maar dat is gewoon LoL dat zuigt)
- In Wargame ook veel rare textures - opgelost, want ik speel het al een paar weken vlekkeloos
- In BF4 crashes en frame drops (maar dat is BF4)
- In Sniper V2 en State of Decay een paar keer gehad dat er een texture of grote lange lijn over het beeld is gestrekt onder een bepaalde kijkhoek wat mijn visie blokkeert.

Deze problemen hadden allemaal één ding gemeen, het warme weer van de afgelopen weken. De temperatuur die je meet in CCC of met een ander programma is naar mijn idee niet hetgeen wat het probleem veroorzaakt. Ik denk dat het ligt aan te warme VRAM wat niet goed gekoeld wordt door deze temperaturen en wat ervoor zorgt dat je in-game met hoge instellingen deze problemen krijgt.

Voor de zekerheid heb ik de energie instellingen op +10% gezet, mocht er niet genoeg stroom worden geleverd. Sinds kort heb ik de drivers helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (14.4) of dat iets heeft geholpen weet ik niet maar in BF4 had ik daardoor geen crashes met Mantle meer. De afgelopen twee - drie weken ben ik zelf geen artifacten meer tegengekomen.

Om kort op je vraag te antwoorden: Nee, ik denk niet dat er iets fout is waardoor je hem RMA moet sturen. Ik denk dat het ten eerste ligt aan de drivers van AMD, ten tweede aan de temperaturen deze zomer, en ten derde aan de onderdelen van de kaart die daar niet voor getest/geclocked zijn.

• linuxfreak23
Ik heb geen artifacts in bf3, ben nu ongv. Een half uur aan het spelen, maar kan altijd nog komen.
Bedankt voor je antwoord, het is idd ook niet al te koel in mijn kamer ;)