Advies aankoop 4tb harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Spinoza
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Ik wil voor film en muziek opslag een 4 tb 7200 toeren harde schijf kopen en wil graag weten wat qua prijs en snelheid de beste keus is.

In eerste instantie bouw ik deze in de pc en op later moment wil ik m in een synology NAS plaatsen

Ik denk zelf aan dit type :

pricewatch: HGST Deskstar 7K4000, 4TB

Snel en qua prijs scherp !

Ik hoor t graag

Ps. Moet wel 7200 toeren zijn !

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Op je nas website kijken, welke schijven goed bij je nas passen.

Verwijderd

Juist voor een externe schijf heeft 7200rpm geen zin - je kunt veel beter voor 5400rpm gaan.

Voor grote bestanden is 5400rpm de beste keus - sequential performance is daarbij hoog en de random I/O performance heb je toch weinig baat bij.

Voor een interne schijf waarbij je de hardeschijf gebruikt voor Windows - dus als je geen SSD hebt in je systeem - dan is 7200rpm wel aan te bevelen, omdat je het voordeel hebt van 25% hogere random I/O performance.

De beste keuze voor een externe schijf is waarschijnlijk de WD40EZRX, WD Green dus. Enorm stil, zuinig, koel, weinig vibraties, headparking (nuttig voor externe schijf die schokken kan ontvangen) en een stuk goedkoper.

Aankoopadvies hoort in het CAA-forum; check voortaan even de sticky-topics voordat je een topic opent. Move OT->CAA

• Spinoza
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
heren dank voor jullie reactie ik weet genoeg :-)