Beste mensen,
Aangezien mijn pc steeds minder goed begint te functioneren ben ik op zoek naar een aantal upgrades aan m'n kast (ik wist niet zeker of dit onder "desktop aankoopadvies" of "componenten" viel, mods feel free to move if necessary).
Naar wat ik begrijp van enkele adviesgevers is m'n kast nog prima, en zijn er verder ook niet echt problemen met m'n moederbord.
De voornaamste problemen zijn:
- oververhitting waardoor m'n grafische kaart stopt met werken. m'n scherm wordt dan zwart (geluid gaat nog wel verder) en verder doet 'ie niks meer.
- langzaam heen-en-weer klikken
Wat ik nu heb:
- Grafische kaart: ATI HD 5770 Fan 1024MB DDR5
- Processor: Intel Quad core I5-650 (4M Cache, 3,20 Ghz)
- Voeding: Corsair Cx500
- Werkgeheugen: 4.00GB RAM
- Harde schijf: "Ouderwetse" 500GB harde schijf
- Koeling; Eén fan voor, twee aan de zijkant (wat blijkbaar niet genoeg is)
- Kast: Hornet CA-0300SE by MS-TECH/EVOLUTION OS GAMING
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De upgrade moet ervoor zorgen dat m'n pc soepeltjes loopt, dat 'ie tegen een warme kamer kan (m'n huis is niet echt perfect geventileerd), en dat 'ie de hoogste kwaliteit spellen aan kan. Ik gebruik 'm voor vrij veel spellen, voor tekstverwerking en voor downloaden/verplaatsen van bestanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt in ieder geval onder de 1000E
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie boven
Bij voorbaat dank, allen!
Aangezien mijn pc steeds minder goed begint te functioneren ben ik op zoek naar een aantal upgrades aan m'n kast (ik wist niet zeker of dit onder "desktop aankoopadvies" of "componenten" viel, mods feel free to move if necessary).
Naar wat ik begrijp van enkele adviesgevers is m'n kast nog prima, en zijn er verder ook niet echt problemen met m'n moederbord.
De voornaamste problemen zijn:
- oververhitting waardoor m'n grafische kaart stopt met werken. m'n scherm wordt dan zwart (geluid gaat nog wel verder) en verder doet 'ie niks meer.
- langzaam heen-en-weer klikken
Wat ik nu heb:
- Grafische kaart: ATI HD 5770 Fan 1024MB DDR5
- Processor: Intel Quad core I5-650 (4M Cache, 3,20 Ghz)
- Voeding: Corsair Cx500
- Werkgeheugen: 4.00GB RAM
- Harde schijf: "Ouderwetse" 500GB harde schijf
- Koeling; Eén fan voor, twee aan de zijkant (wat blijkbaar niet genoeg is)
- Kast: Hornet CA-0300SE by MS-TECH/EVOLUTION OS GAMING
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De upgrade moet ervoor zorgen dat m'n pc soepeltjes loopt, dat 'ie tegen een warme kamer kan (m'n huis is niet echt perfect geventileerd), en dat 'ie de hoogste kwaliteit spellen aan kan. Ik gebruik 'm voor vrij veel spellen, voor tekstverwerking en voor downloaden/verplaatsen van bestanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt in ieder geval onder de 1000E
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie boven
Bij voorbaat dank, allen!