Toon posts:

Welk Flash 5 boek ?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zouden de flashexperts eens op deze site willen kijken. http://www.bruna.nl/zoeken/search.php?q=Flash+5&o=ned_titel hier staan boeken over flash 5. Wie denkt mij een goed boek over flash 5 te kunnen adviseren :?

Ben een rookie (ben nu bezig met tutorials) die graag goed in flash 5 wil worden. :D

Weet je nog een goed boek die bij een andere winkel te koop is. pleaze advise me.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

flash voor dummies? :D lol, waarom een boek kopen, als je het zo doet is een boek niet nodig imho:

gewoon flash opstarten en klooien,
tutorials lezen en doen,
de help files eens door spitten.

als je dan nog vragen hebt kan je ze hier stellen, of als nog een boek kopen. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Boek:
Ik denk dat een boek makkelijker is omdat je het dan stap voor stap leert. Een boek kan je altijd bij de hand hebben. Een boek is overzichtelijk.

Tutorial + Flash 5 help + forums: Je kan dingen vragen als je iets niet snapt. je hebt meestal al voorbeelden van fla files. tutorials bevatten veel plaatjes.

Nadelen: Je kan niet zo snel iets vinden, dan moet je eerst het internet over struinen. Het is niet zo overzichtelijk als een boek. En je leert het niet stap voor stap. Ik doe eigenlijk nu maar wat. zoals fla's veranderen enzo.

• OkkE

OkkE

Zo heb ik ook alles geleert wat ik tot nu toe weet.

Ik heb wel eens javascript willen leren en heb toen een boek geleent bij de biep, heb niet echt veel geholpen.

Toen ben ik maar gewoon scripts gaan zoeken en die veranderen en nu kan ik het wel een beetje. :)

Photoshop; nog nooit 1 boek erover gelezen of in me handen gehad. En toch kan ik er nu goed mee werken.

Kortom, ik vind het beter om het zelf uit te zoeken omdat ik dan meer leer als via boeken. Mja, das imho ;)

Ik kan je verder niet helpen met een goed boek voor flash. Ben zelf nog een flash newbie, en heb ook de behoefte niet om het te leren.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Boek is inderdaad wat slimmer.. voor beginnend Flash zou ik Flash 5 f/x en design nemen.. Acionscript hebben ze tegenwoordig in een apart boek gefreubeld. Het is wel zo dat je kan klooien en tuts leren etc.. maar in twee dagen een boek door werken en je bent heel wat verder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Search... :(

• OkkE

OkkE

Op maandag 11 juni 2001 18:52 schreef OzBoz het volgende:
Boek is inderdaad wat slimmer.. voor beginnend Flash zou ik Flash 5 f/x en design nemen.. Acionscript hebben ze tegenwoordig in een apart boek gefreubeld. Het is wel zo dat je kan klooien en tuts leren etc.. maar in twee dagen een boek door werken en je bent heel wat verder.
Jah ok, in 2 dagen kun je het met tutorials niet leren, maar het kost sowieso veel tijd het onder de knie te krijgen. En alles wat ik tot nu toe geleerd heb, is allemaal door tutorials. :z

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18
Ik heb basiscursus Flash 5. Daar leer je al een hoop in, maar als dat nog niet genoeg is ga je naar Flash 5 voor gevorderden en dan pak je de grote Flash boeken ofzo.

Maar ik moet zeggen dat ik nu al leuke dingen kan in Flash

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 22:37 schreef MagicTempest het volgende:
Ik heb basiscursus Flash 5. Daar leer je al een hoop in, maar als dat nog niet genoeg is ga je naar Flash 5 voor gevorderden en dan pak je de grote Flash boeken ofzo.

Maar ik moet zeggen dat ik nu al leuke dingen kan in Flash
Same here!
Op mijn stage kreeg ik Flash voor mŽn neus geschoteld. Ik kon toen nog niet eens een knopje maken, of iets laten bewegen ofzo. Met behulp van de Help heb ik aardig wat kennis opgedaan van Flash. En nog leer ik ervan. Door www.flashplein.nl , www.flashkit.kom , http://flash.pagina.nl e.d.

P.S. Check mŽn sig... >:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Ik ben zelf ook redelijk een flash-newbie, heb wel een heel handig boek, Flash Web Design van Hillman Curtis. Die gast is echt l33t, hij is nu bezig met de site van Adobe, en heeft Intel, Microsoft en Macromedia (hij maakte de site voor Flash itself) al als klanten gehad.
Check www.hillmancurtis.com maar om te bestellen of ga gewoon naar dekker v/d vegt ofzo.

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
waarom ga je niet gewoon alles via het internet doen.... hoef je ook geen boek te halen.... tenminste zo heb ik het gedaan

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Ik heb 'Flash 4' (zal ook wel een 5 zijn nu) uit de snel op weg reeks van Katherine Ulrich. Ziet er zeer net uit en het leert makkelijk.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:26 schreef Le Mol het volgende:
waarom ga je niet gewoon alles via het internet doen.... hoef je ook geen boek te halen.... tenminste zo heb ik het gedaan
Ik vind een boek persoonlijk handiger, omdat je weet dat je leert van een meester (als je een boek koopt van een bekende webdesigner) die het jou waarschijnlijk het beste/snelste kan leren. Op internet zijn die tutorials meestal door niet al te goeie designers geschreven.
Plus je hoeft niet de hele tijd te alt-tabben :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*kick!*

Kent iemand toevalig dit boek?
Want op internet kan ik niet alles vinden, en vaak is het in het engels, waardoor ik het soms niet begrijp. Mij lijkt dit boek wel goed.

Of kent iemand nog andere Nederlandse flashboeken die zijn voor de mensen die niet volledig n00b zijn in het flashen?

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 22 november 2001 14:57 schreef Blaise het volgende:
*kick!*

Kent iemand toevalig dit boek?
Want op internet kan ik niet alles vinden, en vaak is het in het engels, waardoor ik het soms niet begrijp. Mij lijkt dit boek wel goed.

Of kent iemand nog andere Nederlandse flashboeken die zijn voor de mensen die niet volledig n00b zijn in het flashen?
Ik zie Patricia Bosselaar staan en krijg meteen een onbestemd weeig gevoel in mun maag. Zou even verder zoeken. Kan wel zijn dat Patricia haar eigen boek nog niet gelezen heeft since het Masterclass heet ;) Ik heb er thuis pas ook nog eentje gekocht NL-talig ook nog.. groen boek. Zal thuis ff kijken hoe ie heet.

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Pff ik heb dat boek van bosselaar ook, en waarom??
Je kan beter gewoon opstarten en klooien, tutorials doen, oefenen oefenen en nog eens oefenen.

Action script, dat is wel handig om een boek van te hebben.
check anders http://www.flashfreaks.nl staat ook het e.e.a. ook over adviezen van bepaalde boeken.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 22 november 2001 15:33 schreef MastahBlastah het volgende:
Pff ik heb dat boek van bosselaar ook, en waarom??
Je kan beter gewoon opstarten en klooien, tutorials doen, oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Er zijn ook boeken die wel nuttig zijn hoor :)

Verwijderd

Deze heb ik: Flash 5 Magic With ActionScript. Leuk boek met een CD-ROM erbij vol met voorbeelden. :)

Hij is wel duur (~150 gulden), maar zeker de moeite waard.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:53 schreef B-Top het volgende:
Search... :(
Fiets :?

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:24 schreef martijn16 het volgende:
...

Weet je nog een goed boek die bij een andere winkel te koop is. pleaze advise me.
Wat wil je precies met Flash doen? Als je cartoons leuk vind dan zal ik een character animation boek van Flash aanraden. Weet niet meer hoe die heet.

Of een hele lijst: http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-form/102-1349633-7843310

• Blaise
  • Niet online
Die basis dingen begrijp ik bijna allemaal wel. Dat staat ook allemaal op I-net.

Het gaat me voornamelijk om actionscript e.d [edit: liefst niet alleen actionscript] . Prijs maakt me niet zoveel uit, als het boek maar begrijpbaar is (liefst NL dus, tenzij er geen goede nederlandse flashboeken zijn).

[edit2: en dit boek?]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 23 november 2001 13:16 schreef Blaise het volgende:
als het boek maar begrijpbaar is (liefst NL dus, tenzij er geen goede nederlandse flashboeken zijn).
Dan voldoet er maar een boek ( in het Engels )

Actionscript: the Definitive Guide, by Colin Moock

must-read voor iedereen die wil beginnen, of grondige kennis wil van Actionscript.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Blaise
  • Niet online
Edits doe ik voortaan wel ff in een nieuwe post :P
Pagina: 1