Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aangezien ik vooral alleen al mijn aandacht uitgeef aan desktop hardware weet ik niets van laptops af.
De processoren zijn anders, de videokaarten en de merken.

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie (en een klein beetje gebruik voor thuis, 's avonds in bed).
De laptop moet in staat zijn om:

- Met een normale snelheid alles te kunnen openen.
(ik zit nu op een i5 4670k, natuurlijk zal mijn aankomende laptop trager zijn, maar ik wil het niet drastisch hoeven te merken)

- Word, internet (kan eigenlijk overal wel op)

- Liefst in het zilver en mooi afgewerkt

- Maximale prijs 500 euro

- Moet in staat zijn om films te kijken

- Het liefst geen harde schijf met 5400rpm aangezien die aardig sloom zijn vergeleken met de 7400rpm

Alvast vriendelijke bedankt!

Verwijderd

Mischien een dell Inspiron 15 3000 voor 429. Heeft wel een 5.400 rpm hdd maar 7.200 zie je niet vaak in laptops. Met het geld dat je overhoudt kan je nog een ssd inplaatsen.

Je zou ook een HP Pavilion 15-p053nd kunnen nemen voor 479 . Die heeft een full hd scherm wat mischien prettig is omdat je graag films kijkt. Wel weer met een 5.400 rpm hdd.

Als je perse een 7.200 rpm hdd wilt zou je een Lenovo Thinkpad X131e (N2U5GMH) kunnen nemen. Heeft wel een klein scherm (11,6 inch). Prijs is 501 euro.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:53:
Mischien een dell Inspiron 15 3000 voor 429. Heeft wel een 5.400 rpm hdd maar 7.200 zie je niet vaak in laptops. Met het geld dat je overhoudt kan je nog een ssd inplaatsen.

Je zou ook een HP Pavilion 15-p053nd kunnen nemen voor 479 . Die heeft een full hd scherm wat mischien prettig is omdat je graag films kijkt. Wel weer met een 5.400 rpm hdd.

Als je perse een 7.200 rpm hdd wilt zou je een Lenovo Thinkpad X131e (N2U5GMH) kunnen nemen. Heeft wel een klein scherm (11,6 inch).
Oh oké.
Valt het héél erg te merken als je een 5400pm hdd gebruikt?

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk een filmpje.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Ik zou persoonlijk niet naar de HDD kijken en er achteraf gewoon een SSD of SSHD insteken. Dat gaat pas een echt groot verschil zijn.