Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:12
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Zij hadden de afgelopen 9 (!) jaar een Samsung 26" LCD televisie in gebruik, maar deze vertoont steeds meer kuren. Het budget is circa €600, mag iets meer als de prijs/kwaliteit verhouding daardoor hoger wordt.

Gebruik
90% digitale televisie van Ziggo d.m.v. de CI-module
10% smart TV en mediaspeler functies

Eisen
40 of 42"
LED
Goede beeldkwaliteit
Goed geluidskwaliteit (belangrijk omdat alleen de ingebouwde speakers zullen worden gebruikt)
VESA compatibel

Wensen
100 hz paneel
Gebruiksvriendelijk
NPO gemist

Opties
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart
+ Zover als ik kon lezen goede beeld- en geluidskwaliteit
+ Beschikbaar bij lokale winkels in de buurt (Friesland, MM / BCC Leeuwarden)
- geen NPO gemist
- 60 hz paneel
- geen VESA ondersteuning (valt helaas af samen met de w7xx en w8xx modellen)

pricewatch: Samsung UE40H6400AW Zwart
+ Goede beeldkwaliteit, niet veel kunnen vinden over het geluid
+ 100 hz paneel
+ NPO gemist

Kunnen jullie mij verder helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door nMad op 09-08-2014 20:47 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Beide tv's hebben geen full-led.

Deze zijn wel full-led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Volgens hdtvtest is de Sony 40W605B wel direct LED, ik dacht dat dit hetzelfde was als full LED.

"Being a direct LED rather than edge-lit set, the chassis of the Sony KDL40W605 is naturally bulkier than most super-slim LED LCD TVs on the market, though the company has done a good job of trimming the TV’s weight to a bare minimum, as well as slimming down the shiny black bezel to a reasonable thinness."

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgende deze niet. en pricewatch geeft ook het ook aan. Als je full-led hebt heb je bijna automatisch ook local dimming er op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een snelle filter geeft deze twee results: http://tweakers.net/price.../379391;380944/categorie/

Beiden iets buiten het budget helaas.

pricewatch: LG 42LB670V Zilver

pricewatch: Panasonic TX-40AS640E Zilver

Over de LG is ook een Tweakers review te vinden waarin onder andere de kwaliteit van het geluid besproken wordt. Naar mijn mening (kijkende naar de wensen van je ouders) lijkt dit een goede kandidaat te zijn.

Helaas, geen Samsung of Sony, maar wel 100hz

[ Voor 78% gewijzigd door Luit op 09-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Het budget is niet hard, meer als richting. Die twee TV's lijken beide wel ok, heb alleen geen ervaring met LG en Panasonic. Jammer dat ze beide zilver zijn, maar wellicht zijn ze ook in het zwart te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als die Sony wel bekend staat om zijn goede beeldkwaliteit, wat doet het er dan nog toe of die edge-lit is?

Uiteindelijk gaat het toch om het beeld waar je naar kijkt en niet naar de rest?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Klopt, daarom is het ook een wens en geen eis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
de LB670V serie van LG heeft voor een dunne tv echt wonderbaarlijk goed geluid.
let wel goed op de panelen, ze zijn er met wat backlight bleeding. laat het je niet tegenhouden btw, want je kunt altijd kijken of je een goeie hebt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eis "goede beelkwaliteit": Sony W705B & Samsung H6400 (die laatste heeft wel NPO gemist als het goed is?). Samsung heeft overigens blijkbaar een lip sync probleem bij gebruik van de ingebouwde tuner (op het UK model iig; las van iemand anders op het vasteland dat ie er geen last van had).

Eis "goede geluidskwaliteit": LG? Paar keer tegengekomen de laatste weken in reviews dat er best aardig geluid uit komt. Nieuwe Smart Web OS ziet er ook wel gebruiksvriendelijk uit, maar als het nu al traag is op de 670 ... :/ . De enige in het zwart is overigens de 671 en die is er pas vanaf 749 euro

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 09-08-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties!

Ik ben vandaag met mijn vader bij de MM en de BCC in Leeuwarden geweest. We hebben bij de BCC na overleg met een vrij deskundige medewerker een Sony W705 en Vogels Thin 245 muurbeugel meegenomen. Bij thuiskomst de spullen uitgepakt, en wat blijkt, de TV is niet VESA compatibel. Dit geldt ook voor de W6xx en W8xx modellen. Je kan alleen de steun van Sony gebruiken, maar dit is geen optie omdat deze geen draaifunctie heeft. Dus deze TV kan maandag helaas weer teruggebracht worden, jammer dat de verkoper hier ook niet van op de hoogte was. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat er TV's zijn die niet VESA compatibel zijn.

Dus nu begint de 'zoektocht' weer opnieuw, de muurbeugel hebben we in ieder geval ;)

@apis29: de H6400 heeft inderdaad toch wel NPO gemist. Wellicht is deze TV een goede keuze.
@MartijnAbel, apis29: Deze LG zal ik ook meenemen in de overweging! Bedankt voor de tips.

edit: op deze site heb ik gelezen dat het aantal hz eigenlijk niks uitmaakt voor TV's bij het kijken van 2D beeld, het vermindert de motion blur blijkbaar niet. "To prove that a 120Hz TV does not reduce motion blur, we filmed in slow motion a 60Hz TV next to a 120Hz one when displaying a Blu-ray movie. As you can see, the amount of blur is exactly the same." Filmpje.

[ Voor 20% gewijzigd door nMad op 09-08-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
apis29 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:06:
Eis "goede beelkwaliteit": Sony W705B & Samsung H6400 (die laatste heeft wel NPO gemist als het goed is?). Samsung heeft overigens blijkbaar een lip sync probleem bij gebruik van de ingebouwde tuner (op het UK model iig; las van iemand anders op het vasteland dat ie er geen last van had).

Eis "goede geluidskwaliteit": LG? Paar keer tegengekomen de laatste weken in reviews dat er best aardig geluid uit komt. Nieuwe Smart Web OS ziet er ook wel gebruiksvriendelijk uit, maar als het nu al traag is op de 670 ... :/ . De enige in het zwart is overigens de 671 en die is er pas vanaf 749 euro
het is maar wat je traag vind. ik vind het vrij soepel werken en met de nieuwe updates zal dit aleen maar verbeteren.

@ TS, dat is idd wel een knullig dingetje van de medewerker :P succes in iedergeval met het vinden van een ander model, we horen het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor de Sony is een adapterkit te krijgen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat wilde ik net zeggen, wedden dat je op Ebay een adapterkit voor niet al teveel op de kop kan tikken?

Uiteraard ook wel op iets anders dan ebay, maar ik denk dat ebay het goedkoopst zal zijn als je het bij een of andere chinees vandaan haalt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

Veel meer dan een afstandsbusje van een cm of 4 is het niet, misschien heeft een gamma het ook wel. Zag ze iig voor iets van €15 op internet staan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ah, dat is ook mooi, heb het gevonden inderdaad. De kosten zijn €5,50 inclusief verzendkosten:
http://www.plasma-discoun...w6-ophangkit-0999039.html

Toch gek dat zoiets nodig is, beetje jammer van Sony. Zal nu overleggen wat we gaan doen, ik neig nu eigenlijk ook wel een beetje naar de Samsung UE40H6400 na het lezen van veel goede reviews. Lastig allemaal ;)

Pagina: 1