OC-Shop en hun spul

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Hey daar,

Newt en mede-tweakers.. ik heb ff een paar vraagjes:

Ik haal binnenkort mijn Athlon 750 met GFD. Welke cooler moet ik daar nou opzetten?
Ik hoor verhalen over de Artic Circle, Golden Orb en Alpha coolers. Nu was mijn vraag hierover welke nou het beste is? Die Golden Orb ziet er natuurlijk spectaculair uit evenals de Artic Circle maar zijn ze nou echt zo goed?
En wanneer krijgen jullie (OC-Shop) GFD's binnen?

Phreak

Verwijderd

Nou kijk...
je hebt een aantal mogelijkheden...

zeg je, ik wil supervette cooling, en ik betaal er gewoon veel geld voor, oke, dan heb je de Alpha's (www.computernerd.com)..
zeg je nou, ik wil wel wat betalen, maar niet superveel, en toch goede cooling, dan heb je GlobalWin
Zeg je nou, ik wil niet zo superveel betalen, maar wel goede cooling (iig beter dan normale intel-coolers ofzo).. Dan heb je daar de Golden Orb.. (zelf heb ik de golden Orb, na veel revieuws enzo, kwam eruit dat deze IETS slechter was dan een Alpha (ik heb het dan over socket370), en gelijk aan GlobalWin's).. en ik moest er ook nog eens twee hebben, dus was een goede reden om mn budget voor een cooler niet superhoog te leggen, dus haalde ik 2 Golden Orb's voor F39,-- per stuk bij www.pcint.nl

En ik moet zeggen, zijn zeer goede coolers, ik heb mijn celly 466@575 op 39C, in vergelijking met 44C op 466@466 met normale coolers.. (dit is beide met 100% CPU verbruik na 2 uur).. dus.. voor mij: perfectomunde..

Ik zou zeggen, lees nog aantal revieuws en beslis zelf.. Keuze zat!

Verwijderd

Ik zou voor een Orb gaan die dingen zijn voor rond de 40 piek te krijgen(zag hier laatst een draadje over) en ze coolen vrij goed. Kijk een alpha is 3 graden cooler ofzo en als je goede pasta gebruikt met de orb en de standaard met de alpha is her verschil erg klein:
orb vanaf 40
silverpaste 50
totaal 90

Alpha P3125 175 piek

das dus 2 keer zo duur en bijna even cool.
das is er nog geluid ook. De alpha heeft Delta fans deze zijn wel goed maar maken ook een takke herrie(45 dBA) terwijl de orb een stuk stuk stiller is.
voordelen orb:
prijs
design
geluid

voordelen alpha
net iets beter

ik zou dus voor de Orb gaan en dan voor 20 piek nog een fannetje kopen en dat achter je CPU monteren dan krijgt de orb koelere lucht.

Succes
vinny

• Daan
Thanks Vinny, duidelijk antwoord. Wordt dus hoogstwaarschijnlijk een Golden Orb met uiteraard Silver Thermal Paste.
Iedereen mee eens?

• Beaves
  • Laatst online: 16:56

Beaves

Usque ad Finem

Heb ik ook besteld, lijkt mij dus een goede keus!

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Er zit ook goeie koelpasta op die Golden Orb van www.pcint.nl en dan bespaar je 25 gulden. Volgens mij hebben die hem ook op voorraad dus daar zou ik voor gaan. Mocht die koelpasta toch niet goed genoeg zijn kun je die altijd nog vervangen hoewel dat waarschijnlijk niet nodig zal zijn.

Verwijderd

Phreak,

Ik heb inmiddels al 5 maanden een 500 @ 865 draaien m.b.v. Alpha Heavy Metal (180 piek). Dit ding is ZO VET dat hij mijn CPU op 35C laat lopen op 1.85V !!! Dat kunnen die andere (ronde) jongens wel vergeten! Don't get me wrong, die "ronde" coolers zijn ook VET! Maar het voordeel van deze Alpha's is dat ie een Coperen Achterplaat heeft, met 2 coperen cache chip coolertjes erop! Zo worden je Cache chippies ook "beter" gekoeld ... die Artic Circle, is wel grappig, want die levert i.p.v. copern stukjes , mini-heatsinks voor je cache chippies! :) ik moest er wel om lachen.... maar het werkt wel. Alleen is COPER natuurlijk weer net iets beter... plus zat er Arctic Zilver Thermal Compound bij! ;)

Ik heb 't via www.comptechworld.nl

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Vinny, koelt die Orb bijna net zo goed als een Alpha? Ik was namelijk van plan binnenkort zo'n (belachelijk dure) Alpha P7125 te gaan kopen omdat ik dacht dat ie toch wel een stuk beter was dan de Orb, maar als wat jij zegt waar is ga ik denk ik ook voor de Golden Orb. Scheelt me nog een geheugenslot ook :).

PC Specs

Verwijderd

Oh, en niet te vergeten m'n 750 @ 1Gig !

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hmmm ... toch maar een Alpha dan!

PC Specs

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Cronik:

waar heb je die temp meter aangesloten?

Click hier niet

Verwijderd

tussen z'n ooren denk ik :)
1.85V op 35C + volle belasting? lijk' me steruk joh, wat is de opstelling van je sys. eigenlijk?

Verwijderd

Ik zet er voor alle zekerheid de beste Cooler op die er te koop is, Alpha Combo met Delta Fans @ www.OC-shop.nl http://hardware.netmenu.nl

• Daan
Jullie maken het me nu wel heel moeilijk. De één zegt dit, de ander dat. Nu wil ik graag de mening van onze expert: Newt.

Newt waar ben je?

Verwijderd

Cronik:
waar heb je die temp meter aangesloten?
LOL wat een vraag. Die hele K7 van mij is "gestript" en denk je nou echt dat ik mijn sensortje op me Heatsink/plate o.i.d. heb geplaatst ? Neeeee net naast me CORE! dus dat scheelt +/- 5C ik heb 't een keertje op me CORE getest, en dat was gem. 5C warmer... maar i.v.m. de Thermal Compound, heb ik 'm er naast geplaatst. Heeft ie beter houvast!

Verwijderd

Newt zegt de Alpha want daar zit de meeste winst op ;)

Verwijderd

En niet te vergeten, is me Kast (HX08)voorzien van 5 Delta FANS!!! ;) incl. isolatie kit. Ik ben van plan om dit weekend de Addtronics 7896A te kopen...

• reapher

reapher

Z POWER

Ik heb dus wel zo'n golden orb. Ik draai nu een cely533@920 op 1.85 volt. Nou heb ik ook de sensor vlak bij de core zitten. (vraag me af hoe je hem op de core heb kunnen testen daar zit toch de heatsink op?) nou wordt ie maar 32 graden max bij 100% belasting. maar als ik de interne temp aflees (die sensor zit zeker on die?) dan geeft ie 60 graden af max! dit is natuurlijk niet helemaal goed!

Click hier niet

Verwijderd

Een "naakte" CPU heeft geen heatsinks! Je ziet dus de Cache Chips (indien aanwezig) en de CORE (meestal in het midden). Hier had ik 'm op geplakt, maar door dir Thermal Compound, gleed ie vrij makkelijk weg. Dus vandaar... heb ik voorzichtig moeten testen... (zodat ie niet weg viel).

• reapher

reapher

Z POWER

jaja ik weet wel dat ie naakt is dan maar. kreeg je toen 5 graden meer dan je standaard graden. lijkt me sterk want zo'n ding wordt zonder heatsink heel erg heet.

trouwens net mijn heatsink compount veranderd in beter materiaal heb nu een max temp (asus p3 probe) van 45 graden. Das wel iets beter dan 60 graden. en dit alles met de golden orb natuurlijk. o en de temp sensor die op de heatsink zit vlak naast de core geeft nu maar 30 graden aan.

Click hier niet

Verwijderd

Reapher,

ik bedoelde het volgende. Ik heb 2 tests uit gevoerd.

A. -> Sensortje naast de core, dus niet op de Thermal Compound = 40C met me Alpha Heavy Metal Cooler EROP!

B. -> Sensortje op me Core = 45-50C (maakt het lastig, want plakt niet goed i.v.m. thermal compound) met me Alpha Heavy Metal Cooler EROP.

Is dit beter uitgelegd?

Dus het verschil (Core/Niet Core) in "C" ligt tussen de 5-10C... (i.c.m. Alpha Heavy Metal Cooler).

Verwijderd

Ikzelf vind een verschil van 3 graden een groot verschil tussen koelers onderling. De Golden Orb is een goede heatsink+fan combo, heet een sterke prijskwaliteit verhouding, echter de Arctic Circle presteert toch weer beter in zin van 2-4 graden minder, de Alpha is hetzelfde verhaal. Voordeel van Alpha is dat deze ook geschikt is voor TEC koeling. Dus als geld geen rol speelt ga dan voor de Alpha of Arctic Circle. Anders de Golden Orb nemen. En dit alles natuurlijk met Arctic Silver.

Verwijderd

Hey daar heb j'm :)

Newt, hoe werkt dat precies zo'n TEC cooling systeem i.c.m. een Alpha Heavy Metal Cooler...?

Thanx!

Verwijderd

Hee Newt!

Heb je nog een bepaald termijn in gedachten mbt het gaan leveren van GFD's?

Anders ga ik toch eens verder zoeken hoor ..

No Offence, maar het duurt zo lang. OC-shop, en dan geen GFD's .. Hmmz.

Verwijderd

silverpaste? Ik heb gewoon de standaard goedkope koelpasta van 5 gulden tussen heatplate en heatsink zitten. Dezelfde pasta heb ik ook tussen de plate en de pcb&cache gesmeerd, nadat ik de plate eraf gehad heb.
M.n K7 wordt nu wel 50/52 graden, maar dat komt volgens mij meer door het overklokken met een standaard coolertje erop, dan door de koelpasta :)
En voor die 185 MHz extra ga ik geen dure cooler van 180 gulden kopen :D Hoger kom ik toch niet, door de cache :(

• Daan
Hmmm, wordt dan een Golden Orb met Silver paste en dat alles bij OC-Shop :) .

En ik wil GFD's bij OC-Shop!!

Edit > Golden Rob : Golden Orb

Verwijderd

Cronik:..vrij simpel hoor er komt tussen de havy metal en de Athlon een Complete gasket kit bestaande uit een koperen coldplate, neepreen gasket (omhulsel ter voorkoming van condensatie) en natuurlijk de TEC ertussen.
Let wel de hele combo wordt zo 7-8mm langer richting dimms.
Wanneer de GFD's komen kan ik nog niet zeggen, we zijn net bezig alle Delta fans en combo de deur uit te doen. Daarna ga ik dat weer regelen.

Verwijderd

Newt,

Thanx voor je reply.

[all]
is er ergens een URL die deze combi laat zien/uitlegt? Wat zijn hier de voordelen van?[/all]

[vergeten]
Is deze "combi" ook voordelig als ik geen Water-Cooling gebruik...?
[/vergeten]

Dank.

Verwijderd

Luchtkoeling kan zeker let wel voor een goede flow in je kast de temp wordt hiervan hoger.
Ik zoek even een goede URL voor je op!

Verwijderd

Newt, bedankt voor je "service/hulp" ;)

Het is dus wel aan te raden om een complete gasket kit bestaande uit een koperen coldplate, neepreen gasket (omhulsel ter voorkoming van condensatie) en natuurlijk de TEC ertussen bij m'n Alpha Heavy Metal te gebruiken...? Ik heb bij je 2 Delta 60 HP's besteld... ik zit met smart te wachten... ;)

Nogmaals Dank.

Verwijderd

Precies; als het goed is (de PTT althans) zal je de fans deze week binnenkrijgen.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Athlon 500@865 1.85 volt verder o.c met volt. misschien wel op 2 of 2.05 genereert zoveel warmte dat een 60 of 72 watt peltier dat niet meer trekt en als je er een 120 watt onder doet kan je alpha dat niet aan dan heb je iig fors gekoelde waterkoeling nodig.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

hehe Thanx GDEW! Alles goed!?
Pagina: 1