Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma om tijdelijk permissies te beperken

Pagina: 1
Acties:

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een programma om tijdelijk windows permissies te beperken, maar dat je deze beperkingen ook weer tijdelijk kan uitschakelen. Ik ben wel eens in contact geweest met een dergelijk programma, maar kan me de naam niet meer herinneren. Tevens weet ik ook niet waarop ik moet zoeken. Ik hoop dus dat jullie mij verder kunnen helpen.

doel:
Bepaalde zaken afschermen, zodat er niet per ongeluk (of door virussen) dingen veranderd kunnen worden. Bijvoorbeeld schijven in het netwerk mogen alleen beschreven worden, maar niet verwijderd oid. Sommige computer mogen die schijven niet zien ect. Op sommige computers mag er ook niet zomaar dingen geinstalleerd worden. Nu is dit allemaal ook te realiseren met windows zelf, maar dat kan je niet zomaar weer uit zetten ect.

Prijs:
Liefst freeware, tenzij het niet alnders kan of het veel meer functionaliteit heeft.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is dat niet gewoon een kwestie van gebruikers de juiste rechten geven en een of meer extra 'admin' accounts wel volle rechten geven voor wanneer nodig?

Het zou wel handig zijn als je iets meer inzicht kan geven in het hoe en waarom van dat tijdelijke aspect waar je naar op zoek bent. Moet dat om de haverklap geswitcht kunnen worden, of gewoon 90% van de tijd beperkt en zo nu en dan voor specifieke taken meer rechten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Eigenlijk 90% van de tijd moeten de rechten beperkt zijn en zo nu en dan volledige rechten. Zal waarschijnlijk 1 a 2 keer per week zijn oid. Mij lijkt het juist handig om de rechten even snel te switchen. Het programma waarmee ik toen even gewerkt had heeft onwijs veel instel mogelijkheden, meer dan standaard met windows mogelijk is. Bijvoorbeeld dat diegene niet in het configuratie scherm kan.

Er zijn drie redenen waarom ik dit wil:

- Me ouders beschermen tegen zichzelf. Niet dat ze niks mogen oid ;), maar meer om belangrijke zaken af te schermen, zodat ze per ongeluk niks kunnen verwijderen. Heb namelijk een keer gehad dat ze alle foto's hadden verwijderd, omdat ze dachten dat het ergens anders stond. (gelukkig maak ik elke nacht een backup).

- Tegen virussen, zodat de virussen bijvoorbeeld niet alles in een keer kunnen encrypten oid. Voornamelijk omdat me ouders nog wel eens op dubieuze links willen klikken.

- We hebben een computer staan waar ook onbekende bij kunnen (ruimte is niet afgesloten) en dan is het ook fijn als ze niet op netwerk schijven ect kunnen komen (maar ook andere zaken zoals configuratie scherm ect)

Bij dat programma moest je volgens mij op control + alt + F12 drukken oid en dan kon je met een wachtwoord de boel ontgrendelen of vergrendelen). In dat programma kon je ook bepaalde profielen maken. Misschien is het ook via rechten van windows realiseerbaar, maar dit lijkt mij juist een erg handig programma (zoals ik het beschrijf en ook weet dat het bestaat).

[ Voor 5% gewijzigd door conara op 09-08-2014 18:00 ]