• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27
Ik ben op zoek naar een eenvoudige mediaplayer welke ik van afstand kan benaderen en aansturen, bijvoorbeeld ander bestand laten afspelen, afspeellijst wijzigen, rebooten etc.

Liefst speel ik de files vanaf een netwerkshare, dat maakt het het complete systeem op afstand beheerbaar.

Waarom zoek ik dit? In een winkel hebben we 5 schermen hangen welke allemaal een andere video tonen. Daarvoor hebben we nu een pc staan met speciale grafische kaarten die 3 schermen per kaart kunnen aansturen. Echter blijkt dit toch niet te werken, want video's blijven regelmatig hangen of vallen helemaal weg. De CPU draait constant op 100%, terwijl hardware decoding middels de videokaarten aanstaat. Diverse players geprobeerd, uiteindelijk was MPC HC de beste, maar ook deze voldoet niet.

Onze nieuwe poging zou dus bijvoorbeeld het plaatsen van een mediaspeler per tv zijn zodat elk zijn eigen dedicated systeem heeft.

Heb al op vanalles gezocht, zoals de WD TV live of de Minix Neo X5, maar beiden zijn niet van afstand te beheren (en dan heb ik het niet over een android app of afstandbediening want dat werkt niet als ik op 100km afstand zit).

Vereisten:
- 1080p video afspelen
- wellicht niet onbelangrijk, video 90 graden kunnen kantelen vanwege staande schermen
- afspelen van netwerkshares
- remote beheerbaar (middels teamviewer, RDP, etc)

Heeft iemand hier enige ervaring met iets soortgelijks?

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 09-08-2014 12:22 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Raspberry Pi? Kan 1080p afspelen en kun je omdat er gewoon een versie van Linux op draait op afstand beheren. Misschien eens in die richting zoeken? De Raspberry Pi is ook nog eens vrij goedkoop. Aan de andere kant kun je ook eens kijken wat er bij je huidige setup nu verkeerd gaat want 5x 1080p bestanden tonen moet lijkt me met aardige hardware mogelijk zijn. Wat voor specs heeft die computer?

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:11:
Raspberry Pi? Kan 1080p afspelen en kun je omdat er gewoon een versie van Linux op draait op afstand beheren. Misschien eens in die richting zoeken? De Raspberry Pi is ook nog eens vrij goedkoop. Aan de andere kant kun je ook eens kijken wat er bij je huidige setup nu verkeerd gaat want 5x 1080p bestanden tonen moet lijkt me met aardige hardware mogelijk zijn. Wat voor specs heeft die computer?
5x 1080p is op zich geen probleem, met 6 aangesloten schermen wel.

CPU: Intel G3220
Geheugen: 4 GB DDR3
GPU: 2x Radeon HD6450 1GB (vanwege de 3x video out per kaart)
HDD: Kingston SSD

De mediaplayer is zoals gezegd MPC HC, waarbij gekozen is voor Enhanced Video Renderer (omdat deze DXVA ondersteund). Dan zou je dus denken dat de video's op de grafische kaarten draaien, maar blijkbaar gaat er toch iets mis waardoor de cpu overbelast wordt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En per scherm een RPi? Dan kan je vrij eenvoudig onafhankelijk van elkaar die schermen aansturen :)

https://discord.com/invite/tweakers

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56

TommieW

Numa numa.

redfoxert schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:38:
En per scherm een RPi? Dan kan je vrij eenvoudig onafhankelijk van elkaar die schermen aansturen :)
Dit. :D

Een RPi met OpenElec of RaspBMC heeft geen enkel probleem om Full HD af te spelen van een netwerkshare.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:03:
[...]

5x 1080p is op zich geen probleem, met 6 aangesloten schermen wel.

CPU: Intel G3220
Geheugen: 4 GB DDR3
GPU: 2x Radeon HD6450 1GB (vanwege de 3x video out per kaart)
HDD: Kingston SSD

De mediaplayer is zoals gezegd MPC HC, waarbij gekozen is voor Enhanced Video Renderer (omdat deze DXVA ondersteund). Dan zou je dus denken dat de video's op de grafische kaarten draaien, maar blijkbaar gaat er toch iets mis waardoor de cpu overbelast wordt.
Ik denk dat je het beste eens hier kan rondkijken: Videokaarten & Beeldschermen en daar ook een topic maken. Daar zijn vast mensen die ervaring hebben met multi monitor setups. Hoeveel CPU kracht wordt er gebruikt als je 5 verschillende 1080p video's op een monitor toont?

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:15:
[...]

Ik denk dat je het beste eens hier kan rondkijken: Videokaarten & Beeldschermen en daar ook een topic maken. Daar zijn vast mensen die ervaring hebben met multi monitor setups. Hoeveel CPU kracht wordt er gebruikt als je 5 verschillende 1080p video's op een monitor toont?
Dat was ook mijn eerste idee. Daar heb ik destijds en topic geopend waaruit dit systeem min of meer als advies rolde. Maar helaas krijgen we het niet voor elkaar.

5 video's op 1 scherm zorgen voor ca. 50-65% belasting, deze zelfde video's op 5 schermen geven constant 100% belasting. Zelfs bij 4 al.

Verwijderd

Zit het probleem niet in het gebruik van die twee kaarten samen? Als je natuurlijk 1 monitor aanstuurt gebruik je ook maar 1 grafische kaart.

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:27:
Zit het probleem niet in het gebruik van die twee kaarten samen? Als je natuurlijk 1 monitor aanstuurt gebruik je ook maar 1 grafische kaart.
Ik zou niet zo meteen zien wat daar het probleem van is.

Verwijderd

Heb je niet een andere grafische kaart liggen die je eens kunt proberen naast de HD6450, eentje die krachtiger is?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Elk scherm een eigen Intel NUC, goedkoopste model. Teamviewer er op en klaar.

• Phusebox
S1NN3D schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:24:
Elk scherm een eigen Intel NUC, goedkoopste model. Teamviewer er op en klaar.
Is volgens mij wel een klap duurder alleen al de Windows licenties.

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:39:
[...]

Ik zou niet zo meteen zien wat daar het probleem van is.
Je zegt vier schermen werkt niet dat betekent dat de computer twee grafische kaarten gebruikt. Hoeveel CPU wordt er gebruikt bij drie monitoren en werkt dat dan wel?

• Phusebox
Ik denk dat de beste optie momenteel inderdaad een RPi is, alleen heb ik 0 verstand van Linux. Is er een soort remote desktop mogelijk dan waarmee ik XBMC kan overnemen?

Verwijderd

Xbmc app voor iphone of android?

• Phusebox
Kan ik op een Rpi die je kant en klaar met xbmc kunt kopen ook teamviewer voor linux installeren?
Eigenlijk zou zelfs gewoon een mediaplayer Nog beter zijn dan xbmc.

Openelec ondersteund dat niet naar dan heb ik XbmcBuntu nodig zie ik. Dan zou het moeten werken... Als ik net niet mis heb.
Daar kun je alleen bestanden mee selecteren die in je library zitten en deze afspelen/stoppen. Verder heb je weinig mogelijkheden om zaken te beheren.

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2014 07:37 ]

Pagina: 1