Monitor tbh programmeren (4K? 21:9? help!)

Pagina: 1
Acties:

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 17:48
Beste hooggewaardeerde kennisbommen,

Ik ben voor mijn studie opzoek naar een nieuw beeldscherm om beter te werk te kunnen gaan. Ik ben al ongeveer 2 jaar bezig met programmeren en sinds het afgelopen jaar maar ik dat ik enorme sprongen heb gemaakt, maar het programmeren op een 1680xnogiets schermpje houdt mij redelijk tegen. Daarnaast wil ik niet alleen op mijn laptop werken om op die manier de accu te sparen. Ik zoek iets wat voor de komende paar jaar ook nog volstaat en waar ik het liefste mijn studie mee af kan maken (3-5 jaar, hangt af van een master of niet). Ik hoop dat jullie mij hier wat tips, do's and don'ts en aanraders kunnen geven.

Ik zoek een?
Ik zoek een monitor met een hoge resolutie (4K). De beeldverhouding 21:9 spreekt mij erg aan door de mogelijkheid om zowel je IDE als je docs en dergelijke naast elkaar te houden. Ik ben best wel fanatiek en ik zoek iets wat mij op z'n minst 3 jaar op weg kan helpen.

Wat is je budget?
400-600

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- MacBook Pro Retina Late 2013 15.4"/2.3 Quad-core i7/16GB/512-Flash
- PC:
- Processor: Intel Core i5-4570
- Mobo: MSI Z87-G45 Gaming
- Geheugen: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
- Voedig: Cooler Master GX 550W
- Grafisch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING
- Case: Antec Nine Hundred Two

Waar ik al naar heb zitten kijken zijn vooral deze paar schermen:
- pricewatch: AOC U3477PQU Zwart (Breed scherm lijkt me heerlijk)
- pricewatch: Asus PB287Q Zwart (60Hz refresh rate, merk ik dat?)
- pricewatch: Samsung 28D590D Zilver (Prijs is lager dan de andere, scherm vind ik persoonlijk niet mooi)

Ik game zelf niet trouwens, voor zulke doeleinden wordt het scherm niet gebruikt dus. Ook ben ik wel benieuwd naar welke schermen een goede garantieprocedure hebben, dan wel met name ook dode pixels.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

Dion

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Misschien goed om te vermelden welke outputs je PC en laptop hebben die ook daadwerkelijk 4K-resoluties ondersteunen. Dat zou namelijk wel eens een beperking kunnen zijn.

60Hz wil je wel hebben als je er ook op gaat gamen anders zie je alles op 30fps.
niet goed gelezen

Edit: volgens deze info:
http://www.msi.com/produc...G.html#hero-specification
http://support.apple.com/kb/SP690
wordt je wel beperkt door je huidige hardware, als het aankomt op hoeveel Hz er ondersteund wordt. Dit is voor werken met een IDE/office/browser natuurlijk geen enkel probleem.

Let er wel op dat je de juiste aansluitingen hebt, maar dat zit bij de drie geselecteerde schermen wel goed volgens mij.

[ Voor 48% gewijzigd door Plato112 op 09-08-2014 23:24 ]

Speed limits are like herpes.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-02 13:37

ABD

Je kan ook twee of drie schermen naast of boven elkaar zetten, dan heb je nog meer schermoppervlak. Naar mijn weten kan je op jouw macbook één scherm via displayport, één scherm via HDMI en één scherm via een actieve mini displayport naar (dual link) dvi adapter aansturen. Dat zijn er dus al drie. Je kan dan praktisch elk modern scherm die je wenst aansturen. En als de bezel smal is, heb je daar ook geen last van.

Dat dual link heb ik tussen haakjes gezet, want die bandbreedte heb je nodig bij schermen met een resolutie van meer dan 1920*1200@60Hz.

Daisychainen zou ook nog moeten kunnen met die thunderbolt aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door ABD op 10-08-2014 10:14 ]

• dier
Gamen doe ik inderdaad nooit, dus dan heb ik niks aan die 60hz als ik t goed begrijp.

Ik heb momenteel 2 monitoren naast elkaar en ik vind t werkelijk afschuwelijk die bezem ertussen, vandaar dat ik daar niet voor wil kiezen!

• dier
Bezel*

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Als je een 21:9 scherm wil, dan krijg je 1080 pixels in de hoogte, vaak zie ik bij designers en programmeurs dat ze 1200 of 1440 pixels nemen in de hoogte. Maar in het geval van 21:9, heeft Dell een leuk model http://tweakers.net/price...13wm-zwart/specificaties/.

Van de 4k gaf je zelf de Samsung al aan, je zou nog een kijkje kunnen nemen naar deze AOC. Ik moet wel zeggen dat twee schermen wel ideaal is voor jouw doeleinde, misschien is een 21:9 scherm in jouw geval een betere keuze.

Verwijderd

21:9 is er ook in 1440 of hoger!

wellicht net iets boven budget.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 09:28 ]

• dier
Die AOC heeft ook een scherm van 1440 pix in de hoogte. Ik heb m'n keuze al bijna 100 procent op die AOC gelegd ook al is die redelijk prijzig. Zoals ik zie zijn die pas eind augustus/september verkrijgbaar, tegen die tijd is dat rendabel!

Ik beloof ook vaak hier op Tweakers dat ik een product review zal schrijven van zulke awesome producten op t moment dat ik ze binnen heb, dat is me pas 1 keer gelukt helaas :p. Ik ga dat bij deze wel ook echt proberen.

Als jullie nog iets nieuws tegen komen dan lees ik het hier! Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Verwijderd

dthiers schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:37:
Die AOC heeft ook een scherm van 1440 pix in de hoogte. Ik heb m'n keuze al bijna 100 procent op die AOC gelegd ook al is die redelijk prijzig. Zoals ik zie zijn die pas eind augustus/september verkrijgbaar, tegen die tijd is dat rendabel!

Ik beloof ook vaak hier op Tweakers dat ik een product review zal schrijven van zulke awesome producten op t moment dat ik ze binnen heb, dat is me pas 1 keer gelukt helaas :p. Ik ga dat bij deze wel ook echt proberen.

Als jullie nog iets nieuws tegen komen dan lees ik het hier! Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
laat me weten of het wat is om mee te gamen! Er staat meestal wel wat over, maar nergens een vergelijking tot een 'echt' gamescherm met een 1ms reactietijd etc.

• dier
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:12:
[...]

laat me weten of het wat is om mee te gamen! Er staat meestal wel wat over, maar nergens een vergelijking tot een 'echt' gamescherm met een 1ms reactietijd etc.
Ik ga je proberen op de hoogte te brengen, maar zoals ik al wel had vermeld game ik niet ;) Ik zal wel kijken of ik een spel kan bemachtigen, eventueel via iemand van Tweakers, die ik dan aan een test kan onderwerpen. Wel heb ik zelf recentelijk een PS3 overgenomen en de lens hiervan gefixed (ander verhaal; als je PS3 het niet meer doet en hij heeft in een rookrijke omgeving gestaan krijg je 'm weer aan de praat door de lens met pure alcohol schoon te maken :*) ), daar zal ik 'm dan ook mee testen. Ik kan me alleen voorstellen dat een PS3 niet meer echt voldoet aan de eisen die zo een beeldscherm aan de console stelt haha.. Het zal mij benieuwen of het werkt.

Ik hou nog steevast pricewatch in de gaten, van de week waren er twee webwinkels die het toestel aanboden maar dat is nu weer veranderd naar slechts één webwinkel.

• dier
Het is uiteindelijk dit scherm geworden:

pricewatch: Iiyama ProLite B2888UHSU-B1 Zwart

Bij binnenkomst meteen al een dode pixel dus ik heb er even van mogen genieten en nu gaat ie weer terug :( Voor de rest is het echt briljant wat voor een workspace je hebt met een 4k scherm, precies wat ik nodig heb.
Pagina: 1