Beste hooggewaardeerde kennisbommen,
Ik ben voor mijn studie opzoek naar een nieuw beeldscherm om beter te werk te kunnen gaan. Ik ben al ongeveer 2 jaar bezig met programmeren en sinds het afgelopen jaar maar ik dat ik enorme sprongen heb gemaakt, maar het programmeren op een 1680xnogiets schermpje houdt mij redelijk tegen. Daarnaast wil ik niet alleen op mijn laptop werken om op die manier de accu te sparen. Ik zoek iets wat voor de komende paar jaar ook nog volstaat en waar ik het liefste mijn studie mee af kan maken (3-5 jaar, hangt af van een master of niet). Ik hoop dat jullie mij hier wat tips, do's and don'ts en aanraders kunnen geven.
Ik zoek een?
Ik zoek een monitor met een hoge resolutie (4K). De beeldverhouding 21:9 spreekt mij erg aan door de mogelijkheid om zowel je IDE als je docs en dergelijke naast elkaar te houden. Ik ben best wel fanatiek en ik zoek iets wat mij op z'n minst 3 jaar op weg kan helpen.
Wat is je budget?
400-600
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- MacBook Pro Retina Late 2013 15.4"/2.3 Quad-core i7/16GB/512-Flash
- PC:
- Processor: Intel Core i5-4570
- Mobo: MSI Z87-G45 Gaming
- Geheugen: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
- Voedig: Cooler Master GX 550W
- Grafisch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING
- Case: Antec Nine Hundred Two
Waar ik al naar heb zitten kijken zijn vooral deze paar schermen:
- pricewatch: AOC U3477PQU Zwart (Breed scherm lijkt me heerlijk)
- pricewatch: Asus PB287Q Zwart (60Hz refresh rate, merk ik dat?)
- pricewatch: Samsung 28D590D Zilver (Prijs is lager dan de andere, scherm vind ik persoonlijk niet mooi)
Ik game zelf niet trouwens, voor zulke doeleinden wordt het scherm niet gebruikt dus. Ook ben ik wel benieuwd naar welke schermen een goede garantieprocedure hebben, dan wel met name ook dode pixels.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!
Dion
Ik ben voor mijn studie opzoek naar een nieuw beeldscherm om beter te werk te kunnen gaan. Ik ben al ongeveer 2 jaar bezig met programmeren en sinds het afgelopen jaar maar ik dat ik enorme sprongen heb gemaakt, maar het programmeren op een 1680xnogiets schermpje houdt mij redelijk tegen. Daarnaast wil ik niet alleen op mijn laptop werken om op die manier de accu te sparen. Ik zoek iets wat voor de komende paar jaar ook nog volstaat en waar ik het liefste mijn studie mee af kan maken (3-5 jaar, hangt af van een master of niet). Ik hoop dat jullie mij hier wat tips, do's and don'ts en aanraders kunnen geven.
Ik zoek een?
Ik zoek een monitor met een hoge resolutie (4K). De beeldverhouding 21:9 spreekt mij erg aan door de mogelijkheid om zowel je IDE als je docs en dergelijke naast elkaar te houden. Ik ben best wel fanatiek en ik zoek iets wat mij op z'n minst 3 jaar op weg kan helpen.
Wat is je budget?
400-600
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- MacBook Pro Retina Late 2013 15.4"/2.3 Quad-core i7/16GB/512-Flash
- PC:
- Processor: Intel Core i5-4570
- Mobo: MSI Z87-G45 Gaming
- Geheugen: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
- Voedig: Cooler Master GX 550W
- Grafisch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING
- Case: Antec Nine Hundred Two
Waar ik al naar heb zitten kijken zijn vooral deze paar schermen:
- pricewatch: AOC U3477PQU Zwart (Breed scherm lijkt me heerlijk)
- pricewatch: Asus PB287Q Zwart (60Hz refresh rate, merk ik dat?)
- pricewatch: Samsung 28D590D Zilver (Prijs is lager dan de andere, scherm vind ik persoonlijk niet mooi)
Ik game zelf niet trouwens, voor zulke doeleinden wordt het scherm niet gebruikt dus. Ook ben ik wel benieuwd naar welke schermen een goede garantieprocedure hebben, dan wel met name ook dode pixels.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!
Dion