Hallo,
Mijn laptop heeft het onlangs begeven en ik ben op zoek naar een desktop PC om deze te vervangen. Ik gebruik mijn PC het meest voor alledaags gebruik (surfen, films, ...) maar ook om af en toe te gamen. Verder heb ik vrij beperkte kennis van computer hardware. Op basis van andere posts en de best buy guide heb ik zelf al een eerste poging gedaan.
Mijn grootste vragen zijn:
Voornamelijk e-mail, surfen, films kijken, ... Ik zal de PC ook af en toe gebruiken om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik richt mij op €800 - €1000 inclusief randapparatuur. Iets meer of minder kan altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik bouw deze PC vanaf nul (ik laat muis en toetsenbord hier wel buiten beschouwing).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nodig, ook een monitor en Windows 8 licentie. Ik zou graag een SSD hebben aangezien ik hier al erg veel positief over gehoord heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht belang aan een onopvallende PC: stil, strakke behuizing, weinig kabels, ...
Ga je overklokken?
Nee, dit is alvast geen vereiste.
Voorgesteld systeem:
Alvast erg bedankt voor jullie hulp!
Mijn laptop heeft het onlangs begeven en ik ben op zoek naar een desktop PC om deze te vervangen. Ik gebruik mijn PC het meest voor alledaags gebruik (surfen, films, ...) maar ook om af en toe te gamen. Verder heb ik vrij beperkte kennis van computer hardware. Op basis van andere posts en de best buy guide heb ik zelf al een eerste poging gedaan.
Mijn grootste vragen zijn:
- Is de voorgestelde CPU een goede keuze (i3 4150)?
- Is de voorgestelde GPU (R7 260X) een goede keuze?
- Moet ik bepaalde zaken in acht nemen om de computer makkelijk upgradebaar te maken (als ik bv. een nieuwe GPU of CPU wil plaatsen binnen enkele jaren)?
- Mis ik iets omwille van mijn beperkte kennis? Werkt iets niet goed samen? ...
Voornamelijk e-mail, surfen, films kijken, ... Ik zal de PC ook af en toe gebruiken om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik richt mij op €800 - €1000 inclusief randapparatuur. Iets meer of minder kan altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik bouw deze PC vanaf nul (ik laat muis en toetsenbord hier wel buiten beschouwing).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nodig, ook een monitor en Windows 8 licentie. Ik zou graag een SSD hebben aangezien ik hier al erg veel positief over gehoord heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht belang aan een onopvallende PC: stil, strakke behuizing, weinig kabels, ...
Ga je overklokken?
Nee, dit is alvast geen vereiste.
Voorgesteld systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 95,49 | € 95,49 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
1 | MSI Radeon R7 260X 2GD5 OC | € 101,49 | € 101,49 |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 68,- | € 68,- |
1 | Fractal Design Core 1100 | € 36,- | € 36,- |
1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 218,90 | € 218,90 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 80,43 | € 80,43 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 71,- | € 71,- |