Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en gamen

Pagina: 1
Acties:

• EpicPig
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-04 20:55
Beste tweakers,

Volgend jaar ga ik op kamer, en heb ik dus een nieuwe laptop nodig voor zowel mijn studie als om een klein beetje te gamen, en ik hoopte dat jullie mij daarbij konden helpen

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop wil ik voor zowel mijn studie als voor gamen gebruiken. Voor mijn studie moet de laptop aan de volgende specificaties voldoen:
- i5 processor
- 4Gb intern geheugen
- Grafische kaart met minimaal1 GB dedicated memory, inclusief Software OpenGL ondersteuning

Games die worden gespeeld zijn vooral Minecraft en League of Legends, dus met de specificaties van de studie moet dat volgens mij wel goed werken.

Ook zal ik af en toe films kijken dus ik zou het liefst een wat groter scherm hebben (het liefst ergens rond de 17 inch, niet heel veel groter)

Wat is je budget?
Ik heb niet een heel precies budget, denk zo rond de 600-800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik denk dat ik hem bijna iedere dag mee moet nemen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek gewoon een betrouwbare laptop die het liefst 3-5 jaar mee kan gaan, zelf had ik gekeken naar Toshiba/Asus/Lenovo, omdat ik daar veel positieve verhalen over hoor. (wel graag met windows, geen apple laptop, al denk ik niet dat ik die kan krijgen voor mijn budget)
Zelf had ik al de volgende laptops gevonden:
pricewatch: Asus R751LB-T4021H
http://www.alternate-b2b....t/1149662?tk=6044&lk=6094

Nu is mijn vraag natuurlijk of jullie nog andere alternatieven weten of welke van de 2 ik zou moeten kiezen

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 08:49
Haha succes met een laptop zoeken van 17 inch voor dat budget ;). Aangezien hij ook elke dag mee moet zou ik lekker een 15.6 nemen, groot zat (en nog wel enigszins mobiel).

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Stop met zoeken en neem een pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Prima laptop en voor films en series een zeer goed ips scherm :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Ik ben met iedereen hierboven eens. Ikzelf zit ook op kot (Belg dus geen kamer :p ) en gebruik ook gewoon een 15.6" laptop. Voor de korte afstand tussen jou en de laptop is dit formaat zeker groot genoeg en het grote voordeel is dat het nog een vrij mobiele laptop is terwijl een 17" toch al snel een pak moeilijker wordt om mee te nemen aangezien die vaak niet gewoon in je rugzak past.

De laptop die Bartske aanraad ga ik ook volledig met akkoord. Het is inderdaad een mooie behuizing met een goed IPS scherm. De Ultralow Voltage i5 is meer dan krachtig genoeg én geeft je nog eens redelijk goede batterijduur en als je wat spelletjes gaat spelen dan zal de GTX 850 die erin zit meer dan voldoende zijn. Zeker voor de games die jij speelt (Ik kan LoL spelen op 60 FPS op een GT 550M op Full HD met alles op high ~ very high.).

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-11 15:03

royced

Hello!

Als hij er ook mee wilt gamen, is TN scherm toch beter dan een IPS

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoeft niet. TN panels zijn sneller, maar dat hoeft niet te betekenen dat gamen op een IPS scherm een mindere ervaring oplevert of niet te doen is.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Die Acer heeft denk ik een beter scherm (niet 100% zeker) maar vooral 8 GB RAM ipv 4 GB in de toshiba en de processor is in de Acer een Haswell Refresh. Dit is in principe dezelfde CPU als de toshiba maar 100 MHz sneller geclockt, dus in principe gewoon net iets sneller.

Ik heb beiden nog niet gezien maar de behuizing van de acer ziet er ook gewoon steviger uit.

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een laptop in deze prijsklasse.

Is er bij de Acer ruimte om een ssd er bij te plaatsen?
Of de hdd dan maar vervangen voor een ssd?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De videokaart van de Acer is veel sneller dan die van de Toshiba.
Pagina: 1