Toon posts:

Teveel Proc.-activiteit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een net tevoorschijn gekomen probleem... Ik heb namelijk teveel processoractiviteit. Wat? Wel ... teveel loaden zelfs bij de allerlichtste programmas:

ICQ: Als ik een msg venster sluit blijft hij voor 1 seconde hangen (1 seconde bwa zo weinig... wacht maar tot je dit probleem ook hebt...)

IE5: Als ik op een link klik... teveel vertraging niet veroorzaakt door de connectie want ik heb cable...

IRC: Switchen tussen de vensters verloopt maar stotterend...

Waardoor komt dit? Heb alles al geprobeerd... tweak guides voor HD en ram... omdat ik dacht dat het daar wel aan zou kunnen liggen maar nope... Dus wat zou de oplossing zijn? Format? Defrag? :r

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Welk OS gebruik je? Ik hoop geen Windows ME, en waarschijnlijk is het geen Windows 2000 dat je draait ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98SE :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 11 juni 2001 18:52 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Windows 98SE :)
Hmm.. Dat moet goed kunnen lopen in ieder geval :) Wat voor pingtijden heb je als je adressen op Internet pingt? Heb je misschien last van een IRQ sharing conflict met je netwerkkaart?

Stomme vraag misschien, maar heb je de Via 4-in-1 wel geinstalleerd? En een andere BIOS voor je mobo geprobeerd?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het niet... ik heb niets met de computer gedaan en plots op een dag begint hij te vertragen... :r daarvoor liep hij prima...
En heb alles al gecleaned register files en al... :(

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
formateren werkt 9 van de 10 keer bij dit soort problemen..

Verwijderd

Installeer FIREWALL EN ANTI-VIRUS.
Mijn systeem werkt stukken stabieler met een firewall en virusscanner. Ik heb ontdekt dat ik gemiddeld 20 hackers per dag op bezoek krijg. Zonder die firewall zouden zij waarschijnlijk cpu-power en bandbreedte jatten. Nu kan ik lekker hackers tracen en vooral mijn windhoos werkt nu beter dan ooit.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op maandag 11 juni 2001 18:21 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Een net tevoorschijn gekomen probleem... Ik heb namelijk teveel processoractiviteit. Wat? Wel ... teveel loaden zelfs bij de allerlichtste programmas:

ICQ: Als ik een msg venster sluit blijft hij voor 1 seconde hangen (1 seconde bwa zo weinig... wacht maar tot je dit probleem ook hebt...)

IE5: Als ik op een link klik... teveel vertraging niet veroorzaakt door de connectie want ik heb cable...

IRC: Switchen tussen de vensters verloopt maar stotterend...

Waardoor komt dit? Heb alles al geprobeerd... tweak guides voor HD en ram... omdat ik dacht dat het daar wel aan zou kunnen liggen maar nope... Dus wat zou de oplossing zijn? Format? Defrag? :r
check is of er een lege cd-r in je cd brander zit

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar formateren is niet mijn favoriete bezigheid :7

Ik heb het al vaker voorgehad en ja formaaaat... maar nu heb ik geen zin meer om dit te doen... :*
Als ik er eentje had zou ik dit zeker doen (8>

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
geen zin in formateren? tja.. ik ben altijd blij als ik die rotte install's van windows er weer mag af donderen omdat het voor de zoveelste keer de shit in loopt. ik formateer bijna maandelijks mijn c schijf, en met een paar redelijke backups is dat geen enkel probleem, zo gebeurt en mijn systeem draaid echt altijd merkbaar sneller na een install.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad en na een maand zit je met hetzelfde probleem...
Ik word het kotsbeu! :r :r :r :r :r :r

Daarom kwam ik eens hier rondvragen... maar jah... niemand?!

(edit: Tee fout)

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
misschien is een format het best.

Of je zou eens een programma moeten vinden dat je processoractiviteit in het oog houd.

Windows heeft ook zoiets
start>programma's>bureau accesoires>systeemwerkset>systeemmonitor

Misschien kan je dit zelf een tijdje in het oog houden, dan verder zien.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 11 juni 2001 19:06 schreef algabra het volgende:
Installeer FIREWALL EN ANTI-VIRUS.
Mijn systeem werkt stukken stabieler met een firewall en virusscanner. Ik heb ontdekt dat ik gemiddeld 20 hackers per dag op bezoek krijg. Zonder die firewall zouden zij waarschijnlijk cpu-power en bandbreedte jatten. Nu kan ik lekker hackers tracen en vooral mijn windhoos werkt nu beter dan ooit.
ik heb zo 150x per dag een melding(serieus)maar heb hem ook op paranoid staan bij Blackice: is een aanrader!

• Gamb
Al die "aanvallen" zijn gewoon pings van de servers van je isp.
Ping van je icq naar het internet bv.
zo van die dingen.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ja een vele onnuttige scans en dergelijke(geen ernstige gevaar dus)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Misschien is je geheugen niet goed ingestelt? Klinkt mij in de oren als een te kort aan RAM geheugen.

MechWarrior || Monsters Game

• Gamb
tekort aan ram?
hij heeft 256 MB :)

Nog een vraag.
Is het mogelijk da de problemen van 4thlon het resultaat zijn van de bad clusters op zijn harde schijf??

Verwijderd

Topicstarter
Haha... nee Gamb dat denk ik niet :)

Alles liep perfect namelijk...
Maar ik denk toch dat ik is ga formateren want een uur geleden had ik geen muis meer }:O

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op maandag 11 juni 2001 19:06 schreef CK het volgende:

[..]

:? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:28 schreef Metalium- het volgende:

[..]

:? :?
Weer al een nutteloze opmerking :9

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing van dit probleem!

Ik heb het... ik heb mijn DMA getweaked (stond aan hoor) en nu lijkt het wel degelijk sneller te gaan...
Toch bedankt voor al die nutteloze opmerkingen en nu:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/god/slotje.gif
Pagina: 1