crossfire r9 290 motherboard

Pagina: 1
Acties:

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:19
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een moederbord die twee r9 290 in crossfire kan ondersteunen. De kaarten hebben wel een icy gelid cooler derop en zouden 3slots in beslag nemen. Ik wil namelijk weten welke moederbord die de twee kaarten aan kunnen.
En is het mogelijk om 1ste pci-e slot te gebruiken en de 3de, ipv de 2de slot ivm de grote van de GPU?

Ik heb al rondgekeken en ben nog niet zeker of het zou gaan lukken. Ik heb alleen reference kaarten in crossfire gezien die pastten.

Bij voorbaat dank

Jack's Rig

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die Icy's zijn vervelend in CF, omdat ze zo dik zijn.

De grootste vraag is alleen: welk platform?

Overigens kan ik zo 123 geen mobo bedenken met 3 slots tussen twee interessante pcie slots. Je zal immers minimaal 2.0 x16 moeten hebben.

People as things, that’s where it starts.

• chollersin
Ow ja. Sorry 1150 z87.

Ik dacht aan asrock extreme 4 of de msi G45/65. Maar weet nog niet of ze fitten.

Jack's Rig

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Voor de 1155 heb ik de UP7 aangeschaft voor deze reden ( en daarna geupgrade naar 780Ti, derp ).

Zoek naar moederborden met multiplexers. Je hebt had ook M-ATX planken die dit ook doen.

Duur grapje?
Zeker.
Weten.
:/

Edit: SOC heeft het ook. pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SOC

[ Voor 56% gewijzigd door Thomg op 09-08-2014 04:29 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:05
Zou het niet lukken met een ROG VII Ranger, zo te zien heeft íe genoeg ruitme!
En hij is lekker goedkoop!

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Denk dat het genoeg ruimte behoorlijk tegen valt, dat zijn misschien 2,5 halve slots tussen de twee rode lanes.

Vergeet niet dat je onderste kaart ook behoorlijk in de weg van de USB aansluitngen enzo kan gaan zitten.

pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC Force zou misschien een idee kunnen zijn, is alleen een EATX bordje, en lang niet alle kasten vinden dat leuk.

Je kan anders altijd die Ranger halen, uitproberen, en als het niet lekker past, terugsturen.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:05
Ik denk dat zo'n koeler een aardig stukje van de pci slot afhangt, dus ik denk dat het wel past!
En inderdaad, als het niet past, rretourneren!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nou, ik heb zelf een Icy, en ik kan niet zeggen dat ie ver van het slot afzit. Hij niet niet zo lang, maar wel knap breed. En dus dik.

• chollersin
Alright. Tot nu toe zijn alle opties goed. Ik zocht effe in de V&A. En ben benieuwd of een van deze zou lukken:
ASRock Z97 Extreme6
ASRock Z87 Extreme9/ac
Als.er andere zijn die nog niet zijn genoemd graag vermelden . Of als jullie al 1 zien die al genoemd is ook graag melden zodat ik een beslissing kan nemen.

Jack's Rig

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Is een pci riser een idee?

• chollersin
Ik heb zelf geen ervaring ermee, ik heb verser wel een antec p280 case, dus er is genoeg space in mijn kast. Pci riser zou dat in mijn kast passen( denk zelf van niet)?
Ik sta open voor alle opties.

Jack's Rig

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Zon riser is wel de goedkoopste oplossing 10tje ongeveer.

Je hebt ze in verschillende lengtes en ze zijn flexibel ,al wil je je kaart op je kast schroeven bij wijze van spreken.
Weet niet zeker of je tegenwoordig nog een crosfire bridge nodig hebt voor crosfire of dat het al via je mobo geregeld word.

Zonder een bridge kun je dan in principe alle kanten op.

[ Voor 34% gewijzigd door Japiegsxr op 09-08-2014 18:56 ]

• chollersin
Yes. De r9 290 hoeft geen bridge. Maar moet dan wel creatief bezig zijn in mijn kast. Hopelijk eerst wel een mobo die gwn 2 290 icy gelid aankunnen.
Als laatste zou ik risers willen, maar dan zou het ook moeten passen in mijn kast.

Jack's Rig

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

Croga

The Unreasonable Man

VasZaitsev schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:06:
Denk dat het genoeg ruimte behoorlijk tegen valt, dat zijn misschien 2,5 halve slots tussen de twee rode lanes.
Aangezien slots altijd op standaard plaatsen moeten zitten (anders past het gewoon niet in de kast) zijn dat exact 3 slots. Meet het voor de grap maar eens op.

• chollersin
Voor de duidelijkheid: de mobo met 2/3 pci-e sloten van x16 zouden de twee GPU's aankunnen?

En wat voor mobo zouden jullie adviseren?

Jack's Rig

• Thomg

Thomg

Aww yiss

chollersin schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:57:
Voor de duidelijkheid: de mobo met 2/3 pci-e sloten van x16 zouden de twee GPU's aankunnen?

En wat voor mobo zouden jullie adviseren?
De SOC Z97 van gigabyte is de goedkoopste met de optie die jij wilt en aan alle eisen voldoet.
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SOC

Zou wel even kijken of er nog wel genoeg ruimte is voor de onderste kaart ( dat die lucht aan kan zuigen ).

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 10-08-2014 03:48 ]

• chollersin
Ok. Dus de z97x soc voor 2 r9 290 met gelid icy coolers?
Als ik genoeg confirmations krijg dan doe ik dat en ga ik over op bestelling.

[ Voor 41% gewijzigd door chollersin op 10-08-2014 05:55 . Reden: toelichting ]

Jack's Rig

• Thomg

Thomg

Aww yiss

chollersin schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 05:55:
Ok. Dus de z97x soc voor 2 r9 290 met gelid icy coolers?
Als ik genoeg confirmations krijg dan doe ik dat en ga ik over op bestelling.
Zijn de koelers even dik als de 7970-MATIRX?

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/3405247/asus-matrix-hd-7970-platinum.jpg

Ik heb namelijk een erg vergelijkbaar moederbord, de UP7. Kan ik je wel vertellen dat dit gaat werken.

Houdt er wel rekening mee dat je koeler mogelijk in de weg gaat zitten. Nogal wrikken met m'n NH-D14 ( en ja, er is al dat bevestigingsdingetje afgebroken, bah :F )

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 10-08-2014 06:47 ]

• chollersin
Denk van wel. Volgens tomshardware past de icy gelid zelfs op een standaard mobo. Er blijft een klein beetje space tussen de kaarten. Verder vertellen ze ook dat je de kast niet vaak verplaatst i.v.m. de gpu's.
Zo ik denk dat uw voorgestelde mobo ruim spatie heeft.

Jack's Rig

• Thomg

Thomg

Aww yiss

chollersin schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:55:
Denk van wel. Volgens tomshardware past de icy gelid zelfs op een standaard mobo. Er blijft een klein beetje space tussen de kaarten. Verder vertellen ze ook dat je de kast niet vaak verplaatst i.v.m. de gpu's.
Zo ik denk dat uw voorgestelde mobo ruim spatie heeft.
Kijk wel goed of het wel past met je cpu koeler!
Ik moest de matrix er nogal in forceren waardoor ze een beetje druk op elkaar uit oefende.

• chollersin
Thomg schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:42:
[...]

Kijk wel goed of het wel past met je cpu koeler!
Ik moest de matrix er nogal in forceren waardoor ze een beetje druk op elkaar uit oefende.
Wat bedoelt u hiermee ? Dat ze druk op elkaar oefenen? Ik gebruik een evo 412s icm een gigabyte z87 HD3. Er waten geen conflicten met de CPU.

Jack's Rig

• Thomg

Thomg

Aww yiss

chollersin schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:07:
[...]

Wat bedoelt u hiermee ? Dat ze druk op elkaar oefenen? Ik gebruik een evo 412s icm een gigabyte z87 HD3. Er waten geen conflicten met de CPU.
Steekt je koeler erg ver uit? Over je eerste slot?
Ik zie dat je die niet hebt, kan je nu moeilijk zien :/

Zo te zien is je koeler wel 8mm minder breed, zou goed moeten komen dan.

• chollersin
Nee, volgens mij niet. Zoals ik zei zijn er geen conflicten. Verder ben ik op vakantie dus als ik terug ben ga ik direct aan de slag mett het upgraden van mijn pc.
Mobo, monitor, psu. Vandaar dat ik research doe welke mobo bang for buck is. En als het niet kan gewoon een mobo pakken die past.

Zou misschien de gigabyte z87-oc force goed zijn? Het heeft 4x 16, ik ben nog steeds niet zeker of je een kaart in slot 1 kan zetten en de tweede in slot 3 of 4. Of moet het in slot 1 & 2 om zo in crossfire te functioneren. Als iemand dat kan uitleggen/verificeren zou dat op prijs gesteld worden

[ Voor 33% gewijzigd door chollersin op 10-08-2014 20:13 . Reden: toevoeging en extra vraagstelling ]

Jack's Rig

• Thomg

Thomg

Aww yiss

chollersin schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:02:
Nee, volgens mij niet. Zoals ik zei zijn er geen conflicten. Verder ben ik op vakantie dus als ik terug ben ga ik direct aan de slag mett het upgraden van mijn pc.
Mobo, monitor, psu. Vandaar dat ik research doe welke mobo bang for buck is. En als het niet kan gewoon een mobo pakken die past.

Zou misschien de gigabyte z87-oc force goed zijn? Het heeft 4x 16, ik ben nog steeds niet zeker of je een kaart in slot 1 kan zetten en de tweede in slot 3 of 4. Of moet het in slot 1 & 2 om zo in crossfire te functioneren. Als iemand dat kan uitleggen/verificeren zou dat op prijs gesteld worden
In de eerste en derde slot bij de SOC. Waarom de z87 oc force? Die is duurder. ;w

• chollersin
Dan ga ik dat doen! Merci voor de input :D ik heb genoeg info om aan de slag te gaan met 1440p gaming hhhh

Jack's Rig

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:37
412s gaat inderdaad totaal geen problemen opleveren, desnoods kan je hem verticaal plaatsen ipv horizontaal, maar ik gok dat dat overbodig is.

Veel plezier in ieder geval met je setup!
Pagina: 1