Kan niet kiezen tussen 2 monitoren.

Pagina: 1
Acties:

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-02 21:40
Als eerste: mijn laatste monitor en pc aankoop stamt alweer uit 2003 en heb sindsdien ook niks meer gevolgd aangaande pc's. Wel wat meegekregen maar niet echt in verdiept.
Ik zoek een?
Monitor voor een oude htpc die ik heb gekregen.. Liefst met een PLS of IPS paneel

Wat is je budget?
Budget: 150 euro, maar goedkoper is beter

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil het liefst een LG of een Samsung. Een Asus of Dell zou ook nog wel kunnen.
Wil geen TN paneel.
Met hdmi ingang
groter dan 21,5 inch

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asrock htpc met hdmi uitgang.
i7 processor met intel graphics (1e generatie) en 8gb RAM.
niet mee gamen, alleen browsen, documenten typen en films kijken. Daarnaast ook wat fotos bewerken en bekijken.
Aangezien ik ook een ipad en een ultrabook heb, gaat deze pc waarschijnlijk niet vaak gebruikt worden. Vandaar dat ik niet teveel geld eraan kwijt wil zijn. 2e hands schermen vind ik nog steeds te duur, vooral omdat ze vaak ook al een paar jaar oud zijn en vaak ontbreekt er een hdmi ingang. Vandaar dat ik maar voor een nieuwe ga.
Monitoren vanaf 21,5 inch beginnen bij de 100 euro in de pricewatch (tn schermen) en 40 euro extra voor een betere technologie heb ik er wel voor over.

Wat ik zelf gevonden heb
Na wat gespit door de pricewatch heb ik 2 monitoren gevonden die precies voldoen aan mijn eisen. WIl dus ook 1 van deze 2 tenzij iemand met iets beters komt.
Het gaat om de LG 24MP56HQ Zilver (129 euro) en de Samsung S22D390Q Zwart (139 euro)
Zoals je op de foto kan zien, komen ze erg overeen qua specificaties

Voordelen LG:
- 23,8 inch tegenover 21,5 inch voor de Samsung
- ah-ips scherm
- tevreden reviews op internet

Voordelen Samsung
- Vind design mooier
- 2x hdmi
- PLS scherm

nadelen:
- kleiner dan de LG
- Geen reviews over te vinden (wel over de HL, maar dit betreft een TN scherm)

de 24 inch trekt mij erg vooral omdat ik op een paar plekken heb gelezen dat 1920x1080p het beste tot zijn recht komt op een 24 inch scherm.
De samsung trekt mij meer qua design en omdat films denk ik beter tot zijn recht komen op een PLS scherm door het diepere zwart.
Nu vroeg ik mij af hoeverre AH-IPS met PLS verschilt tegenwoordig en welke jullie zouden aanraden.

EDIT: op het plaatje is links de LG en rechts de Samsung
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jGLswo5.jpg

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Films kijken = AMVA. IPS heeft namelijk een redelijk belabberd contrast voor films, 1:1000 is vrij normaal, en dat is gewoon kut. AMVA zit rond de 1:4000 bij goede panelen.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een erg leuk scherm, laatste tijd alleen stevig in prijs gestegen.

pricewatch: BenQ GW2265M Zwart is zijn kleinere, goedkopere en slecht leverbare broertje.

pricewatch: BenQ VW2230H Wit is een beetje vreemd, met hetzelfde paneel als de GW2265

People as things, that’s where it starts.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-02 21:40
Bedankt voor je reactie. Vond de vw2230h die je adviseerde wel mooi qua design en de reviews waren ook wel aardig. Kwam uit op de nieuwere versie van dat scherm waar ze blijkbaar een flikkerend backlight hebben opgelost, de vw2235, die wel flink duurder is.
pricewatch: BenQ VW2235H Wit
Maar heb hem net via amazon spanje kunnen bestellen voor 125,84 euro inclusief verzendkosten. :)
Super bedankt voor het advies!

[ Voor 6% gewijzigd door Valinor op 09-08-2014 02:46 ]