Welke video kaart past in m'n compass ssf

Pagina: 1
Acties:

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ik heb voor m'n zoon enige tijd geleden een hp compaq ssf pc gekocht voor op z'n kamer.
er zit een e8400 processor in en deze performt prima.
er zit geen aparte videokaart maar de pc maakt gebruikt van van een q45 chip
de desktop is klein. de videokaart mag max 7 cm hoog zijn en ik denk 15 cm lang.

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
m'n zoon wil graag wat oude games kunnen spelen.
welke videokaart past in deze desktop,

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
50 euro?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
mijn andere zoon heeft een grote desktop met een radeon hd7700.
deze functioneert prima.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
e8400 processor
2 gb ram

hans

Verwijderd

Denk dat je met dat budget het meeste waar voor je geld krijgt als je naar iets 2de hands kijkt. In de vraag en aanbod staat een Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5. Zou moeten passen in je kast en precies voor 50 euro :-)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een HD7750 is denk ik wel het beste wat je kunt krijgen qua afmetingen en prijs.

Bedenk wel dat het bios kan besluiten geen videokaarten te accepteren.

Ook is 2GB RAM erg weinig voor W7.

People as things, that’s where it starts.

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11-2025
heren
dank voor jullie reacties.
volgens mij is deze kaart te groot.

zo een Small Form Factor compaq kast is erg laag.
volgens mij kan er max een kaart van 8 cm hoog in.
weten jullie of deze er zijn?

gr Hans

hans

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
het trefwoord of zoekterm die je nodig hebt lijkt low-profile te zijn.

met die zoekterm zou je in vraag en aanbod nog wel eens een betere passende videokaart kunnen vinden.
Low-profile cards[edit]

Low-profile PCI cards (also known as LPPCI or half-height cards) are defined by a bracket reduced in height to 79.2 mm (3.118 inches). The low-profile specification assumes a 3.3 volt PCI slot. The retention screw has also been moved 1.35 mm closer to the fold in the bracket.

The low profile card itself has a maximum height of 64.41 mm (2.536 inches) including the edge connector.

The smaller bracket will not fit a standard desktop, tower or 3U rack-mount PC case, but will fit in many newer small form-factor (SFF) desktop cases or in a 2U rack-mount case. These cards may be known by other names such as "slim".[23][24]

Many manufacturers supply both types of bracket with cards, where the bracket is typically attached to the card with a pair of screws allowing the installer to easily change it.

The PCI-SIG has defined two standards lengths for low-profile cards, known as MD1 and MD2.

MD1 low-profile card[edit]

MD1 defines the shortest 32-bit PCI card length, 119.91 mm (4.721 inches) and a maximum height of 64.41 mm (2.536 inches).

MD2 low-profile card[edit]

MD2 defines the maximum length of a low profile PCI card as 167.64 mm (6.600 inches) and a maximum height of 64.41 mm (2.536 inches). Any low profile PCI card longer than the MD1 length is considered an MD2 card. This is the most common low-profile card form-factor.

Beside conventional PCI, many PCI Express cards are also described as MD2 low-profile form-factor.
<-- wiki tekst over de afmetingen low-profile

[ Voor 81% gewijzigd door nachtnet op 09-08-2014 15:37 . Reden: wiki afmetingen toegevoegd ]