Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Hoi, een tijd geleden kon ik mijn abbonement verlengen, ik had toen een Nokia 925, en die heb ik ingeruild voor een Huawei P7, alleen is Android TOTAAAL niet mijn ding. Ik wilde terug naar Windows Phone en ik heb de keuze tussen een 1520, of een 930.

Waar ik het meest over twijfel is het scherm van beide telefoons. De een heeft een IPS display, en de ander Amoled, uit ervaring met mijn oude 925 weet ik dat het scherm absoluut niet scherp was, en ik makkelijk pixels zag(Zeer irritant), ik vraag me af tot hoeverre dit het geval is met de 930.
De 1520 daarintegen heeft geen amoled scherm, en zwart is dus niet 'zwart', wat bij Windows Phone juist zo mooi is.

Dus mijn vraag; Voor welke toestel moet ik gaan? Nogmaals, ik wil GEEN pixels kunnen zijn, display moet mooi helder zijn(Brightness) en schermgrootte is niet bepaald een probleem.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 930 heeft volgens mij dezelfde resolutie als de 1520, maar dan met een kleiner schermoppervlakte, dus de 930 zal scherper zijn.

Zelf zou ik de 930 nemen, mooi ding, enige nadeel is dat hij geen Glimp heeft,

People as things, that’s where it starts.

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
VasZaitsev schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:27:
De 930 heeft volgens mij dezelfde resolutie als de 1520, maar dan met een kleiner schermoppervlakte, dus de 930 zal scherper zijn.

Klopt, maar dat las ik dus ook bij de 925, dat de scherm super scherp en weet ik veel wat was. In het echt viel het zwaar en zwaar tegen en zag ik heel duidelijk pixels. Scherm was gewoon lelijk en onscherp. Ik denk dat het iets te maken heeft met Amoled en daarom twijfel ik.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:46

3DDude

I void warranty's

Dan ga je naar de mediamarkt/ random telefoon boer en kijk je zelf even ? :)

Ze zijn beiden fullhd alleen die van 6 inch van de 1520 gaat echt niet scherper zijn dan de 930 met zijn 5 inch.

Be nice, You Assholes :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Scherpte heeft volgens mij niks met gebruikte paneeltype te maken, sowieso is AMOLED superieur tov IPS voor smartphones naar mijn mening.

Overigens, de 925 hoort ook gewoon een goed scherm te hebben, het heeft idd niet de meest hoge resolutie, maar die resolutie hoort prima te volstaan op dat 4,5" scherm. Grote kans dat die van jou gewoon een slecht scherm had, of gewoon defect-ig was.

Mijn L820 heeft een groter scherm met lagere resolutie, en ik zie de pixels niet als ik hem op normale afstand gebruik, maar, ik ben deze resolutie ook gewend, ik heb nog niet langere tijd een fullHD scherm gebruikt.

People as things, that’s where it starts.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
sanntje schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:40:
[...]

Klopt, maar dat las ik dus ook bij de 925, dat de scherm super scherp en weet ik veel wat was. In het echt viel het zwaar en zwaar tegen en zag ik heel duidelijk pixels. Scherm was gewoon lelijk en onscherp. Ik denk dat het iets te maken heeft met Amoled en daarom twijfel ik.
Ik zou een telefoonboer binnen lopen en zelf eens kijken. Ik vond de 1520 veels te groot en zal hem nooit nemen, al krijg ik hem gratis. Het is voor mij niks en daarom ben ik voor de lumia 930 gegaan. Zeer goede specs en nog een maat scherm wat nog prima in je zak kan :)

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10 00:34
VasZaitsev schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:27:

Hij schijnt wel Double tap te hebben las ik ergens. Ik heb de 930 ook besteld, de 1520 leek me toch iets te groot.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Nokia 930:

Pluspunten

Bouwkwaliteit is subliem;
Prestaties;
Prijs;
Windows Phone 8.1 is echt prettig werken;
Camera;

Minpunten

Microsoft en Nokia halen niet alles uit de processor;
Achterkant is niet verwisselbaar, kleur is definitief;
Geen headset;

Nokia 1520:

Pluspunten

Groot, scherp en duidelijk scherm;
Office voor Windows Phone werkt beter dan ooit dankzij schermgrootte;
Uitstekende fotocamera;
Bouwkwaliteit is goed..

Minpunten

..maar scherm had steviger mogen zijn
Nog niet geschikt voor hoge beeldsnelheid en Ultra HD-opnames;
Geen ondersteuning voor meerdere apps op scherm;
Wildgroei aan Camera-apps en opties in Instellingen-app;

In een notendop ;)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 12:08

Emiel1984

Made in NL

"Prestaties;"
"Windows Phone 8.1 is echt prettig werken;"
" Microsoft en Nokia halen niet alles uit de processor;"
" Achterkant is niet verwisselbaar, kleur is definitief;"

- Volgens mij komt 8.1 ook op anderen toestellen.
- processor is identiek.
- Achterkant is op beide niet verwisselbaar, ik heb geen high-end telefoon gezien waarbij dat officieel ondersteunt wordt overigens. Achterkant telefoon is zover ik weet los nooit in winkel verkrijgbaar. Online wellicht... Voor de 930 zou je met wat extra werkt dit wel kunnen doen overigens..
http://www.wpcentral.com/...umia-930s-green-or-orange

"Geen headset;"
Ik zou er blij mee zijn. Iedereen gebruikt tegenwoordig bijna een carkit. Dus de meerwaarde is er niet meer voor mensen die een 930 over het algemeen kopen. Ik wil bij mijn PC ook niet standaard al een speaker set krijgen\betalen..

"Uitstekende fotocamera"
Camera voor 1520 en 930 zijn 'identiek' als ik de tweakers review mag geloven..
reviews: Nokia Lumia 930: een nieuw tijdperk breekt aan

"Office voor Windows Phone werkt beter dan ooit dankzij schermgrootte;"
Dit is persoonlijk. Je ziet niet meer info op het scherm en 5" is volgens mij prettig genoeg voor office werk wat je nog op een mobiel zou doen\proberen.

Vanmiddag beide naast elkaar gehad in de MM omdat ik met hetzelfde dilemma zat..
Mijn samenvatting:

- 1520
-- Was met 1 hand voor mij te bedienen. ( ik ben 1.90, grote handen).
-- Past niet in elke broekzak, voor woon werk transport geen probleem, lastig als je een keer naar de kroeg gaat..
-- Krijgt nog 8.1 update geloof ik.
http://www.cnet.com/news/...8-1-nokia-lumia-1520-att/
-- uitbreidbaar met micro-SD kaart.

-920
-- Past met gemak in mijn broekzak, jaszak, etc..praktisch..
-- Mooi ontwerp. Veel strakker dan de 1520 en 1020.
-- Geen glace maar ik miste de support van glace niet (support zou ik niet missen).
-- Nu al 8.1 maar dit zal snel veranderen op andere Lumia toestellen.
-- Support Cortana(8.1 feature), al zou ik dit niet missen. Gebruik google now ook niet al vond ik het op google wel leuk werken. Voor mij meer een gimmick nog momenteel maar na het zien van de review van Cortana denk ik dat dit wel binnen een jaar of 2 kan veranderen naar iets meer functioneels.
-- Geheugen niet uit te breiden, gedwongen cloud gebruik ? Ik zal genoeg hebben aan 32GB denk ik persoonlijk.

Algemeen:
-- Waarom niet dezelfde camera als de 1020 ?? Camera is echt een stuk minder..

1020.
-- Betere camera !
-- Goedkoper ( 100 euro minder momenteel)
-- Wat klein scherm.
-- Minder scherp, lagere resolutie ( 1920x1080 vs 1280x768)
-- Voelt wat traag aan als je de 930 en 1520 in handen hebt gehad.
(Qualcomm Snapdragon S4 vs Snapdragon 800)

Ik ga voor de 930.. wilde een groene maar twijfelde nog. Groen was hier nergens te vinden in de winkels (wit ook niet overigens). Meeste vrienden van mij vinden oranje mooier op basis van foto's.
Ik denk dat ik maar voor oranje ga omdat ik dan direct bij een winkel kan aankloppen als er binnen de garantieperiode iets mis is. Nu nog even een abonnement nemen, bellen met mijn prepaid provider voor hopelijk wat korting .. :p.. Toestel koop ik wel los denk ik omdat na wat rekenen het nog altijd meer kost met abonnement.

[LTS][MTS][HTS]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als het grootste probleem de scherpte is voor de TS dan is de 930 the way to go (er vanuit gaande dat er daadwerkelijk onscherpte was, bij 300+ ppi ervaren weinig mensen dat namelijk, maarja...). De 930 heeft 441 ppi, de 1520 368 ppi en de 925 heeft 334 ppi. Op zich zijn beide telefoons dus qua scherpte beter dan de 925. Verder heeft de 930 inderdaad AMOLED en een vrij goede helderheid in direct zonlicht.
Combineer dat met het feit dat de hardware van beide telefoons bijna hetzelfde is en dat de software-ondersteuning iets langer zal doorlopen bij de 930 en de keuze is vrij eenvoudig: de 930.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
VasZaitsev schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:48:
Scherpte heeft volgens mij niks met gebruikte paneeltype te maken, sowieso is AMOLED superieur tov IPS voor smartphones naar mijn mening.

Overigens, de 925 hoort ook gewoon een goed scherm te hebben, het heeft idd niet de meest hoge resolutie, maar die resolutie hoort prima te volstaan op dat 4,5" scherm. Grote kans dat die van jou gewoon een slecht scherm had, of gewoon defect-ig was.

Mijn L820 heeft een groter scherm met lagere resolutie, en ik zie de pixels niet als ik hem op normale afstand gebruik, maar, ik ben deze resolutie ook gewend, ik heb nog niet langere tijd een fullHD scherm gebruikt.
Het AMOLED verhaal zorgt er inderdaad voor dat het niet zo scherp is als LCD. Ik had eerst een HTC 8x en nu een Lumia 925 en het scherm van de 925 is gewoon een stuk minder scherp, ondanks dat de resolutie hetzelfde is en het formaat ook bijna (4,3" vs 4.5")

hier kan je het goed zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e1TsrkK.jpg

nou is dit een foto uit het 800*480 tijdperk dus het verschil is groter dan nu, maar het verschil is er nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 10-08-2014 09:53 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat komt vanwege Pentile vs RGB toch? Twee subpixels per pixel bij AMOLED (bijna alle AMOLEDs, alleen S2 geloof ik niet. S3/S4/S5 en nu ook 930 wel) en drie bij LCD. Vooral bij tekst nog zichtbaar tegenwoordig. Heb alleen zelf een 1520 dus ik heb er niks mee van doen :P.
Als je naar de subpixels gaat kijken dan is de 1520 de winnaar met 1104 sppi vs de 930 met 882 sppi en de 925 met 668.

Ultieme tip voor TS zoals 3Ddude ook al zei: ga naar een winkel en vergelijk de toestellen met elkaar. Beiden zijn geweldige toestellen en als het scherm is waar je over valt dan zul je die in een directe vergelijking moeten kiezen, anders wordt het vrij lastig ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb voor de aardigheid een leesbril opgezet met +3,5 glazen, vergrootglazen dus en op een afstand van een kleine 10 cm naar mijn scherm gekeken....kon echt geen pixels onderscheiden, alles lijkt "pixelloos" op het scherm getoverd te worden.

En wat de zwartwaarde betreft: Bij mijn toestel is de zwartweergave net zo zwart als de bezels.

Maar goed, beter zelf constateren in de winkel zoals eerder aangegeven. ;)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Pagina: 1