"Prestaties;"
"Windows Phone 8.1 is echt prettig werken;"
" Microsoft en Nokia halen niet alles uit de processor;"
" Achterkant is niet verwisselbaar, kleur is definitief;"
- Volgens mij komt 8.1 ook op anderen toestellen.
- processor is identiek.
- Achterkant is op beide niet verwisselbaar, ik heb geen high-end telefoon gezien waarbij dat officieel ondersteunt wordt overigens. Achterkant telefoon is zover ik weet los nooit in winkel verkrijgbaar. Online wellicht... Voor de 930 zou je met wat extra werkt dit wel kunnen doen overigens..
http://www.wpcentral.com/...umia-930s-green-or-orange
"Geen headset;"
Ik zou er blij mee zijn. Iedereen gebruikt tegenwoordig bijna een carkit. Dus de meerwaarde is er niet meer voor mensen die een 930 over het algemeen kopen. Ik wil bij mijn PC ook niet standaard al een speaker set krijgen\betalen..
"Uitstekende fotocamera"
Camera voor 1520 en 930 zijn 'identiek' als ik de tweakers review mag geloven..
reviews: Nokia Lumia 930: een nieuw tijdperk breekt aan
"Office voor Windows Phone werkt beter dan ooit dankzij schermgrootte;"
Dit is persoonlijk. Je ziet niet meer info op het scherm en 5" is volgens mij prettig genoeg voor office werk wat je nog op een mobiel zou doen\proberen.
Vanmiddag beide naast elkaar gehad in de MM omdat ik met hetzelfde dilemma zat..
Mijn samenvatting:
- 1520
-- Was met 1 hand voor mij te bedienen. ( ik ben 1.90, grote handen).
-- Past niet in elke broekzak, voor woon werk transport geen probleem, lastig als je een keer naar de kroeg gaat..
-- Krijgt nog 8.1 update geloof ik.
http://www.cnet.com/news/...8-1-nokia-lumia-1520-att/
-- uitbreidbaar met micro-SD kaart.
-920
-- Past met gemak in mijn broekzak, jaszak, etc..praktisch..
-- Mooi ontwerp. Veel strakker dan de 1520 en 1020.
-- Geen glace maar ik miste de support van glace niet (support zou ik niet missen).
-- Nu al 8.1 maar dit zal snel veranderen op andere Lumia toestellen.
-- Support Cortana(8.1 feature), al zou ik dit niet missen. Gebruik google now ook niet al vond ik het op google wel leuk werken. Voor mij meer een gimmick nog momenteel maar na het zien van de review van Cortana denk ik dat dit wel binnen een jaar of 2 kan veranderen naar iets meer functioneels.
-- Geheugen niet uit te breiden, gedwongen cloud gebruik ? Ik zal genoeg hebben aan 32GB denk ik persoonlijk.
Algemeen:
-- Waarom niet dezelfde camera als de 1020 ?? Camera is echt een stuk minder..
1020.
-- Betere camera !
-- Goedkoper ( 100 euro minder momenteel)
-- Wat klein scherm.
-- Minder scherp, lagere resolutie ( 1920x1080 vs 1280x768)
-- Voelt wat traag aan als je de 930 en 1520 in handen hebt gehad.
(Qualcomm Snapdragon S4 vs Snapdragon 800)
Ik ga voor de 930.. wilde een groene maar twijfelde nog. Groen was hier nergens te vinden in de winkels (wit ook niet overigens). Meeste vrienden van mij vinden oranje mooier op basis van foto's.
Ik denk dat ik maar voor oranje ga omdat ik dan direct bij een winkel kan aankloppen als er binnen de garantieperiode iets mis is. Nu nog even een abonnement nemen, bellen met mijn prepaid provider voor hopelijk wat korting ..

.. Toestel koop ik wel los denk ik omdat na wat rekenen het nog altijd meer kost met abonnement.