stekker wordt gedetecteerd maar mic werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 13:00
Hallo tweakers,

Ik heb een klein probleempje, ik heb laatst een laptop gekocht, ik wou in skype een gesprek voeren met een vriend maar opeens deed mijn microfoon van mijn headset het niet meer (hij deed de dag van te voren nog wel, heb toen de laptop een paar keer verplaatst, dus stekkers gingen er uit en in). Nu dacht ik, laat ik de stekker er maar eens uit en er weer in doen, en gaf windows aan dat ik "een apparaat" in de audio jack gestoken had, maar bij geluidsinstellingen kon ik alleen de ingebouwde microfoon vinden van de laptop. Nu is die zo slecht dat mn vriend niks van mij hoord, dus is het redelijk van belang dat mijn headset mic werkt. Nu weet ik wel dat deze werkt, want in mijn oude desktop pc wordt hij gewoon herkend en doet hij het gewoon :S.
Weet een van jullie misschien wat hier aan de hand is?
Ik hoop niet dat ik de geluidskaart van de laptop verknooid heb ofzoiets :?

Al vast hartstikke bedankt voor alle antwoorden.

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 13:00
Ehm, ik heb bij toeval het probleem opgelost, schijnt dat in realtek hd audio manager er een optie is om een bepaalde apparaat toe te wijzen aan de normaal gesproken microfoon ingang, ik kan bijvoorbeeld ook zeggen dat hij als een koptelefoon ingang moet dienen etc ^^, normaal gesproken kreeg ik een pop up, maar dat irriteerde mij een beetje dus klikte ik het snel weg, en waarschijnlijk had ik per ongeluk ook het laat mij nooit meer zien vinkje aan gevinkt^^... gelukkig dus niks mis met audio kaart