Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie rond 400eu

Pagina: 1
Acties:

• Michelle--x3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop is bedoeld voor mijn studie. Er zal dus voornamelijk gebruik worden gemaakt van office en internet, mail e.d. Het enige wat ik wel nodig heb is SPSS.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget is rond de 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja naar school. Dit is echter niet dagelijks aangezien we daar de bibliotheek veel gebruiken. Voornamelijk thuis gebruik en af en toe vervoeren naar school dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zat zelf te denken aan een laptop met i3 processor omdat ik denk dat dit wel voldoende is voor de dingen die ik wil doen. En had hierbij de volgende laptops gevonden:

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop

En deze

pricewatch: Acer Aspire E5-571-38S4

Wat vinden jullie van deze laptops voor mijn gebruik? En hebben jullie andere goede adviezen of laptops?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Groetjes, Michelle

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 22:39

weebl

YARR!

Ik zou voor de Dell laptop gaan :)
De specificaties zijn echt praktisch gelijk. Dus dan ga je kijken naar bouwkwaliteit enzo. Ik heb nog steeds niet echt een hoge pet op van Acer, terwijl Dell over het algemeen redelijk ok is.

En voor wat je er mee wil doen zijn beide laptops prima. Verwacht geen razendsnelle laptop, maar voor de standaard dingen als internet, office en SPSS is het prima :)

[ Voor 27% gewijzigd door weebl op 08-08-2014 19:13 ]

• Michelle--x3
Dankjewel voor je advies. Ik heb alleen vaak voor mijn studie veel sites tegelijk open staan ivm het zoeken naar artikelen. Daarvoor is deze wel geschikt toch en niet te traag?

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Je zou hier ook naar kunnen kijken: pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-01614, is met 369euro een prima deal.

De i3 is snel genoeg voor wat je er mee wilt doen.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien is het wel handig om later een SSD in te bouwen. Kost je ongeveer 90€ en dan heb je wel een laptop die een stuk sneller aanvoelt.

• weebl

weebl

YARR!

Ik denk dat ie snel genoeg is hoor.
En je kan later altijd nog extra geheugen bijplaatsen, dan heb je in totaal 8gb. En eventueel een SSD, daarmee los je het probleem van de redelijk trage 5400rpm schijf ook op :)

• Michelle--x3
Super dankjewel, dat is inderdaad iets wat ik dan nog zou kunnen doen mocht ie niet te snel zijn. En de Dell in vergelijking met de hierboven genoemde lenovo. Hebben jullie daar voorkeur in?

• weebl

weebl

YARR!

De Dell heeft een Core i3-4030u en de Lenovo een Core i3-4010u. De eerste draait op 1,9GHz en de tweede op 1,7GHz. De processor uit de Dell is van dit jaar, die van de Lenovo van eind vorig jaar. Echt veel verschil zal je niet merken, maar is er denk ik wel. De Dell is dus ietsje sneller :)

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://www.mediamarkt.nl/...3,1336939.html?langId=-11

100 euro goedkoper en daardoor kan je wellicht ook nog een SSD overwegen.
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Een ssd zal een groter verschil maken dan de meerwaarde van een i3 cpu.

• weebl

weebl

YARR!

willy1986 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:52:
http://www.mediamarkt.nl/...3,1336939.html?langId=-11

100 euro goedkoper en daardoor kan je wellicht ook nog een SSD overwegen.
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Een ssd zal een groter verschil maken dan de meerwaarde van een i3 cpu.
Die heeft een Celeron processor... Zeker met het oog op de toekomst lijkt me een i3 toch verstandiger. Helemaal als je nog een SSD en extra geheugen bij gaat plaatsen.
En daarnaast: ik wil niet weten hoe de bouwkwaliteit van een Acer van €270 is... :X

• Elaynegalad
Als je dan toch voor een Celeron gaat kun je beter voor deze gaan: http://www.dell.com/nl/p/...3531-laptop/pd?oc=cn53102.

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 12:36
Heb je nagedacht over eventueel een tablet met een bluetooth toetsenbord?

• weebl

weebl

YARR!

Tricq schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:04:
Heb je nagedacht over eventueel een tablet met een bluetooth toetsenbord?
Met SPSS er op... 8)7

• Elaynegalad
Er bestaan toch tablets met Windows?

• weebl

weebl

YARR!

Ja, maar dan nog. SPSS op een 10" scherm en zonder touchpad... Geloof me, dat wil je echt niet :P
En daarnaast: SPSS heeft soms best wat power nodig, volgens mij zijn die tablets nou ook weer niet zo snel en anders vallen ze ruim buiten het budget.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
De genoemde celerons zijn Intel Atoms. Misschien leuk voor je moeder om film te kijken en internet met weinig vensters en verwachtingen, maar niet om dagelijks te gebruiken, zeker niet voor SPSS.

Core i3 4010 is dus 2x zo snel.

Vergelijking Intel Celeron N2815 en i3 3040U

PS: een Celeron N2815 draait op 1.86-2.13 GHz en een N2830 op 2.16-2.41 GHz en is duszo'n 15% trager dan een N2830. Cijfers voor een N2830 waren niet compleet.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Heb zojuist een Inspiron 15 3542 binnen, wel met een i5je, maar zo veel maakt het niet uit voor eenvoudige taken. Review is in aanbouw maar dat gaat nog een paar weekjes duren.

Kan je wel zeggen dat hij erg dun is, relatief licht voor een 15" laptop, en echt wel een SSDtje kan gebruiken. Windows 8 met de standaard HDD voelt gewoon niet zo lekker aan als de SSDs, zeker als je het gewend bent. Vervangen is relatief eenvoudig (1 schroefje en je kan bij de HDD). De lage schermresolutie is wel een puntje, maar dat oplossen kan enkel met een flink hoger budget. Verder is het een wat sobere, zakelijke laptop om te zien, maar onaardig is hij zeker niet. Wel een doekje meenemen, want het materiaal is redelijk vingerafdrukgevoelig. Batterij lijkt tot dusver erg goed, want het hele installeren van alle software, updaten, etc van Windows 7 deed ik op een volle batterij in 4 uur voordat ik hem aan de lader hing (<5%), en (heb er 2) de ander staat inmiddels 2.5 uur een film te spelen en hangt nu zo rond de 50% batterij. Ik werk normaliter met hoge helderheid, dus als je hem iets zuiniger zet, en een beetje aan het browsen/typen gaat, zal je de 5 uur wel moeten redden.

Denk dat als je onder de 500 wil blijven, die Dell een prima laptopje is.

Verwijderd

Ik heb zojuist een Lenovo Thinkpad S440 gekocht voor 440 euro en ga hem gebruiken voor dezelfde doeleinden die jij voor ogen hebt.

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/

Ze hebben een paar dagen lang een actie waar je 10% korting krijgt. Vandaag is de laatste dag.

Waarom ik deze laptop heb gekoch?

- Deze laptop is compact en heeft een 14 inch scherm en is relatief licht. 13.3 inch is net wat compacter en handiger voor onderweg maar is wat minder fijn werken omdat het scherm kleiner is. 15.6 inch is wat minder mobiel maar fijner werker. 14 inch biedt een mooi tussenweg (vind ik).

- behuizing is duurzaam

- keyboard is perfect

- trackpad is groot

- De laptop is zo gebouwd dat het verwisselen van onderdelen makkelijk is. HDD/SSD en RAM vervangen is zo gedaan. Dit is handig voor eventuele upgrades.

- batterijduur is lang

- De i3 cpu die erin zit (4030U) is pas sinds 14 april beschikbaar bij Intel. Dus voor bedrijven om een laptop op de markt te brengen met deze CPU is schat ik pas sinds een paar maanden hooguit mogelijk. Dus je hebt de nieuwste i3 van die versie.

Met andere woorden is het een no nonsense laptop. Ik heb de goedkoopste configuratie genomen en heb enkel het scherm geupdrade van 1366*768 naar 1600*900 pixels voor 36 euro. Wel wilde ik een SSD erin hebben van 128 GB maar die optie kost 72 euro. Voor 52 euro koop je online al een SSD van 128 GB. Niet alleen bespaar je zo 20 euro maar heb je ook een HDD van 500 GB erbij. Door eerst de 500GB HDD te kiezen biedt ook de mogelijkheid om eerst aan te kijken hoe die configuratie is. Misschien is die configuratie icm windows 8 en onze doeleindes al snel genoeg.

zie ook een youtube filpmje over deze laptop om ene beter beeld te krijgen: YouTube: Lenovo Unboxed: ThinkPad S440 (and OneLink Dock)

Overigens is er ook een aansluiting voor een M.2 SSD

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 16:46 ]

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

productreview: Dell Inspiron 15 (3542-1237) review door Foritain

Asje, weet je een beetje wat je van de Insipron mag verwachten. De goedkopere modellen zullen iets lagere benchmarks halen, maar het basismodel blijft gelijk he :). De bovenstaande Lenovo lijkt inderdaad ook erg interessant, vooral met de hogere resolutie, maar dat was voor mijn doeleinde niet relevant.

• Michelle--x3
Dankjewel voor jullie adviezen! Ik neig op dit moment meer naar de dell, maar kwam zojuist ook een hp tegen in de folder van de saturn. Wat ik kan vinden doet deze processor niet veel onder aan de i3.. Wat is jullie mening over deze laptop? http://www.saturn.nl/mcs/...1,1412778.html?langId=-11

• Elaynegalad
Prima deal, 1tb HDD, en 8gb geheugen, en die AMD processor is ongeveer even snel als een i3.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Staat alleen op de site "tijdelijk niet op voorraad", wat wel wat lastig is...

• Michelle--x3
Ja zag ik ook, maar denk omdat hij in de folder staat. Winkel is bij mij dichtbij dus wil daar dan gaan kijken. Maar jullie raden deze wel aan in vergelijking met dell?
Pagina: 1