Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar WiFi probleem

Pagina: 1
Acties:

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier met een apart wifiprobleem. Ik zal stap voor stap zo duidelijk mogelijk uitleggen wat er aan de hand is en wat ik al gedaan heb.

De laptop waarop ik dit typ heeft last van een trage, maar wel stabiele, internetverbinding. Het internetabbonement belooft snelheden tot 50Mbit/s down en 5Mbit/s up, en de snelheden die ik haal zijn zo'n 2.5-3Mbit/s down en 5.5-6Mbit/s up. Met de upload is dus niets mis, maar de downloadsnelheid mag wel wat beter. Ik heb ook een speedtest met mijn telefoon gedaan, dat kwam uit op 60Mbit/s down en 7Mbit/s up. (ruwweg dezelfde afstand tussen de telefoon en de laptop, ongeveer 1m).

Vervolgens de LAN kabel direct van het modem in de laptop gestoken, download gaat dan omhoog naar 4.5Mbit/s en de upload blijft hetzelfde. Nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Mijn vermoeden is dus dat het probleem ligt bij de laptop.

Verder heb ik het netwerk al gescand met inSSIDer, vanuit daar bepaald dat ik van channel 6 naar channel 11 moest switchen, link score nu omhoog van 88 naar 100(!). Windows geeft aan dat de verbindingssnelheid op 86.7Mbit/s ligt, wat dus snel zat zou moeten zijn.

Daarna nog even cmd localhost geprobeerd, geen problemen daar gevonden, ook ipconfig ziet er goed uit.

Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen? gisterenavond functioneerde alles nog perfect.

Router is overigens een Western Digital My Net N900.

Bij voorbaat dank, alle hulp is welkom :/ .

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

donny007

Try the Nether!

Draait er niet toevallig iets mee in de achtergrond dat constant aan het downloaden is, automatische updates of een vergeten torrent client oid?

Als de snelheid gisteren nog prima was (en aangezien de telefoon ook nog gewoon goede snelheden haalt) ligt het vrijwel zeker aan de laptop.

[ Voor 51% gewijzigd door donny007 op 08-08-2014 17:32 ]

/dev/null

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
Alle torrents zijn klaar, en in taakbeheer wordt aangegeven dat het netwerkgebruik tussen de 0% en 1% ligt bij niets doen.

Drivers netwerkkaart zijn ook in orde (Qualcomm Atheros AR9485), zit zelf aan een of andere software cap of enigzins defecte netwerkkaart te denken.

EDIT: net in taakbeheer naar het netwerkgebruik tijdens speedtest gekeken, dat blijft steken rond de 5%. De laptop 'ziet' dus wel dat er meer bandbreedte beschikbaar is?

[ Voor 23% gewijzigd door .ScorpionSquad op 08-08-2014 19:09 ]

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Probeer eerst alles goed te krijgen via de LAN kabel (WiFi uitzetten met knopje op de laptop).

Pas als dat goed werkt, kan je aan de WiFi beginnen.

Need anders een Live CD van Linux, en kijk of je de snelheid (bedraad) haalt. Daarna WiFi.

Als via de Live CD alles OK is, dan is het Windows die gaar is.

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 10:21
Zou je eens een ping test kunnen uitvoeren over de kabel op je laptop? Check tevens op laatste drivers voor je wireless & lan adapter (misschien hetzelfde bedrijf? I dunno).

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:40
Heb je een erg spannende firewall geïnstalleerd op je laptop?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Zet QoS packet scheduler s uit, misschien dat dat helpt. Verder alle virusscanners / firewalls die draaien eens uitzetten.
Verder installeren drivers nog wel eens rare dingen. Mijn onboard Killer E2200 NIC capped bijvoorbeeld de internet snelheid op 100mbit. Lekker handig als je een kabelverbinding hebt van 180mbit.
Zo ziet het er bij mij uit. Rood omcirkeld was bij mij de schuldige:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GW9wCmS.jpg

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
Ik gebruik enkel de windows firewall, heb die eens uitgezet maar dat heeft geen invloed. Drivers zijn de allerlaatste.

Hier is ook geen "Qualcomm Atheros Bandwith Control" geïnstalleerd.

Morgen maar eens kijken voor een CD'tje om een Linux Live CD iso op te zetten.

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Op deze site kun je je Atheros driver(s) bijwerken. Wel zoeken naar de juiste hé.. :*).

http://www.atheros.cz/atheros-wireless-drivers.php
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:29:
Ik gebruik enkel de windows firewall, heb die eens uitgezet maar dat heeft geen invloed. Drivers zijn de allerlaatste.

Hier is ook geen "Qualcomm Atheros Bandwith Control" geïnstalleerd.

Morgen maar eens kijken voor een CD'tje om een Linux Live CD iso op te zetten.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
Internetsnelheid is uit zichzelf weer normaal geworden, wat zijn netwerkproblemen toch altijd heerlijk onverklaarbaar :').

topic is wat mij betreft klaar.

Pagina: 1