Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
Ik ben opnieuw op zoek naar een andere smartphone. Vorig jaar heb ik hier fijne adviezen gekregen en ben bij de Nexus 5 uitgekomen. Echter na (bijna) een jaar gebruik, kan ik nog steeds niet aan het grote formaat wennen en lukt het me niet om redelijk goede foto's te maken (wat ik voorheen met de sgs2 en sgs 4mini wel kon).
Dus op zoek naar een andere.

Ik zoek een?
Smartphone met een scherm van maximaal 4,7 inch (en daarbij passend totaalformaat), maar liever 4,5 inch

Wat is je budget?
Om en nabij de €400.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de foon voor algemene dagelijkse dingen (bellen, whatsapp, mail, agenda, af en toe een licht spelletje, browsen, uitzending gemist) en zoek tov de nexus 5 met name een verbetering in camera en gps.

Wat heb je zelf al gevonden?
Lg g2 mini (niet zo'n beste recensies), HTC one mini 2 (niet veel kleiner tov nexus 5, ondanks 4,3 inch), iphone 5s (ios en duur), sgs 5 mini (bevriende medewerker van samsung vertelt dat er veel van terug gebracht worden, ondanks dat ie nog maar net uit is), Huawei ascend G6 (wordt heet en is erg traag volgens recensies), Xiaomi mi2s (relatief zwaar), sony xperia z1 compact (relatief zwaar en groot voor 4,3 inch))

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke is alsnog een goede aanrader voor mij? Snelheid ed zegt me niet veel, maar de nexus is natuurlijk heerlijk snel. Misschien komt er zeer binnenkort een foon uit die aan mijn wensen voldoet?
Ik dacht dat de sgs 5 mini 'm zou worden, maar door het advies van die vriend twijfel ik daar heel hard over.
Binnenkort ga ik op vakantie naar Amerika. Misschien vergroot dat de opties?

[ Voor 7% gewijzigd door Too5 op 08-08-2014 16:35 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Wat vindt je van de Motorola Moto X? Die is goed verkrijgbaar in de VS, hier alleen via grijze import.
http://www.motorola.com/u...eatures-1-design-fit.html

Verwijderd

1. Motorola X - oudere soc, slimme software
2. Sony Xperia Z compact. - relatief grote bezel.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De Sony Xperia Z1 Compact allicht wat?
Na de update geen glare meer en verder en zeer aardige camera. Compact maar met veel kracht en waterdicht.
Tevens een lichte schil wat in de buurt komt van stock android, je hebt wat bloatware maar dat kan je verwijderen.

Wear Sunscreen!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Aardig simpel toch, de Lumia 925. 4,5", zelfde goede camera als de 920. Wel een WP, maar daarmee kun je de dagelijkse dingetjes ook gewoon doen.

Wat je bedoeld met "verbetering in gps" bedoeld, weet ik niet, ik weet wel dat de L925 standaard offline turn by turn navigatie heeft, en offline kaarten, die behoorlijk/erg goed zijn.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Voor een kleine high end smartphone is de Moto X die swhnld en nul07 aanraden je beste optie voor Android, anders ga je al snel richting WP8 en de Z10.
Humma Kavula schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:24:
De Sony Xperia Z1 Compact allicht wat?
Na de update geen glare meer en verder en zeer aardige camera. Compact maar met veel kracht en waterdicht.
Tevens een lichte schil wat in de buurt komt van stock android, je hebt wat bloatware maar dat kan je verwijderen.
Hou er wel rekening mee dat als je voor de Z1C wil gaan en de camera belangrijk voor je is, je voor de zwarte versie ga. Er waren nogal problemen met sommige kleuren cover die een gloed van die kleur over je fotos gaven, ondanks dat dit wel in latere batches gefixt is lijkt me niet dat je dit risico wilt lopen.

• Too5
De Sony Xperia heb ik in mijn handen gehad en vind ik persoonlijk nog redelijk groot voor een 4,3 inch. Hij is zelfs zwaarder dan de nexus 5, wat niet het gevoel geeft dat het formaat kleiner is.

Naar Lumia's heb ik even gekeken, maar de app store daarvan houdt me toch tegen. De apps die ik veel gebruik (swiftkey(zie dat nokia een eigen versie heeft), keylock, SyncML) zijn daar helaas niet aanwezig.
Op papier leek het me namelijk de ideale phone.
De gps op mijn nexus werkt alleen heel snel met data aan. Aangezien ik er vooral buiten Nl veel gebruik van maak, is het prettiger (en betaalbaarder) als ie het ook alleen op gps vlot doet.

Ik ga de moto X bekijken.
Edit: De camera van de Moto X valt tegen in de reviews.

Lees overigens net dat er (zeer) binnenkort een Sony Xperia z3compact uit zal komen met dezelfde afmetingen als nu maar een groter scherm. Misschien daar nog even op wachten. (en in gedachten houden dat kleurtjes leuk zijn, maar invloed hebben op foto-belichting).

Edit 2: Ga voor werk ook naar Dubai in september en zie dat de prijzen daar (op apple na) nog lager liggen dan in Amerika. Dat maakt het budget wat ruimer.

[ Voor 31% gewijzigd door Too5 op 10-08-2014 14:12 ]

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 08:57
Ik ben in maart in Dubai geweest en kan me niet herinneren, dat merk telefoons echt veel goedkoper zijn. Verschilt misschien paar tientjes op bijv. 400 euro, vind ik niet groot genoeg gezien de garantie en import issues.

ps. als je in de Burj Khalifa (toren van 830 meter) wil, koop dan je toegang ticket op tijd via het internet!!

• Too5
Even een kleine update.
Ik heb de telefoons uitgeprobeerd in de winkel en kwam al snel tot de conclusie dat er een aantal bijna net zo groot zijn als mijn nexus.
Wat betreft hardware kom ik nu bij de volgende 3 uit:
Nokia Lumia 925
Iphone 5s (hopelijk na de release van de iphone 6 een stuk goedkoper nieuw of 2e hands)
Sony Xperia Z3compact (nog 3 weken geduld hebben)

Wat betreft het OS zie ik van allemaal de voors en tegens. Ben android gewend, maar heb geen probleem met een ander os. Ook wat betreft andere apparaten in huis maakt het weinig uit. Mijn android connect prima met onze apple tv en mijn man's iphone heeft geen moeite met de agenda van google bijv.
Ik wacht dus nog even tot de releases van de andere en maak dan mijn keuze.

@ Fazer, bedankt voor de tip over Burj Khalifa.
Ik zag dat de sony xperia z1c daar nu rond de 270 euro is. Dat is toch wel aanzienlijk goedkoper dan de 349 in Nl. Het netwerk daar is gelijk aan dat van Nl (niet zoals bijv usa).
Pagina: 1