Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Visio 2013] XML datasource gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is om in Visio een XML datasource te gebruiken? Ik zie dat het in bijvoorbeeld Excel geen probleem is, maar in Visio (2010 / 2013) kan ik geen enkele optie vinden daarvoor.

Als het niet werkt, dan moet ik Excel aan de XML koppelen en dan Visio weer aan de XLS, dat lijkt me een onnodige tussenstap.

Voor mijn tests heb ik http://xml.buienradar.nl/ gebruikt.

Alvast bedankt!

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb het niet helemaal doorgelezen en het lijkt via VBA te werken, maar als ik het goed zie staat het voor 2007 hier beschreven: MSDN: Section 1: Creating Linked Data (Visualizing Information with Microsoft Office Visio 2007). Ik zou denken dat 2013 op een vergelijkbare manier zou moeten werken.
Ik heb geen Visio bij de hand dus ik kan het niet even proberen voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 09-08-2014 19:42 ]

Desktop | Server | Laptop

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Rupie schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:41:
Ik heb het niet helemaal doorgelezen en het lijkt via VBA te werken, maar als ik het goed zie staat het voor 2007 hier beschreven: MSDN: Section 1: Creating Linked Data (Visualizing Information with Microsoft Office Visio 2007). Ik zou denken dat 2013 op een vergelijkbare manier zou moeten werken.
Ik heb geen Visio bij de hand dus ik kan het niet even proberen voor je.
Bedankt voor de link. Ik krijg het helaas niet werkend. Ik krijg geen error te zien, maar ik krijg ook geen dataverbinding in Visio te zien. Als ik de bestandsnaam aanpas naar een url krijg ik wel de melding dat de bestandsnaam onjuist is. Maar dat komt vast doordat er voor een HTTP request andere conde nodig is..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)