Toon posts:

[Monitor] Probleem Iiyama mon. en Teleplan

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 maanden een Iiyama 901U (Vision Master Pro 452) en in totaal heb ik er nu +/- 2 weken gebruik van kunnen maken.

Nadat hij 3 weken in de doos had gezetten (moest wachten op een onderdeel voor mijn PC) ging ik hem gebruiken. Toen viel mij ineens op dat het deel van het scherm tussen de 2 lijnen bol naar binnen liep:

) (

Heeft iemand anders ook dit probleem gehad? En ook problemen met TelePlan (reparatie bedrijf dat met Iiyama werkt) gehad?

Mocht je een leuk verhaal wilt lezen over de 7 a' 8 weken waarin ik op mijn monitor heb gewacht die bij TelePlan stond ter reparatie lees dan onder de lijn:

Na een week er naar gekeken te hebben, besloot ik Iiyama te mailen. Week later een telefoontje van Teleplan (Reparatie bedrijf waar Iiyama mee werkt), ze zouden hem ophalen op donderdag tussen 1 en 5.

En..hier komt probleem 1 al...de chauffeur was er al om 11 uur. Zij bellen of er iemand thuis is...nee natuurlijk niet! Of er niet iemand naar huis kan komen...nee! Niet opgehaald dus. Heb je 4 uur om zo' ding op te halen...blijft iemand speciaal voor thuis en dan komt zo'n gast niet op de afgesproken tijd!

Vrijdagochtend belt men van TelePlan waarom men die monitor niet kon ophalen (leuke grap). Ik dus situatie uitgelegd en ze hebben die middag nog een mannetje gestuurd. Beter.

Na 2 weken weer gebeld en toen bleek dat er een onderdeel was besteld (kan ik begrijpen..). Weer 2 weken later, men weet niet wanneer het onderdeel binnen komt (...ik raak geirriteerd)....en ja..weer 2 weken later, men weet weer niks(...nu PIS NIJDIG!!)!

Toen heb ik met Iiyama zelf gebeld (een medewerker dan..niet mr./mvr. Iiyama). Moest ik een mailtje sturen met het hele verhaal naar de service manager. Gedaan! 2 Dagen later...TelePlan..het onderdeel was binnen en men had met de service manager gesproken.

Wel vaag dat een onderdeel waar, van de kant van Iiyama en Teleplan geen zicht op de levering is, ineens binnen een dag opduikt. Waarom moet je altijd zorgen dat mensen aangespoord worden als het hun spullen niet betreft.

Nu...een week later heb ik mijn monitor weer voor mij staan (30 miuten geleden uitgepakt)...en wat denk je...precies, nog steeds hetzelfde probleem!!

Maar ja, natuurlijk is men niet te bereiken, omdat het na 5'en is. Best wel goed ook, kan ik ff afkoelen.

Of te wel, morgen eerst TelePlan bellen en vragen wat ze in godsnaam (niet)gedaan hebben met mijn monitor, waarom er een afdruk van een sticker op de monitor zit en waar de originele door is gebleven (met vulling).

Daarna meteen Iiyama bellen (we geven ze geen tijd om te overleggen) en dan eis ik dus een nieuwe. Want na +30 dagen reparatie (in werkdagen..er staat 5 tot 10 dagen voor) en 2 weken gebruik, ga ik niet meer wachten op nog een reparatie.

Die Service Manager mag service gaan verlenen en meteen TelePlan ff tot de orde roepen.

Zo...dat lucht op!!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Hoi,

Ik had ook een MA901U gekocht (bij Computerland), en merkte vrijwel meteen dat er een hinderlijke trilling in het beeld zat rondom de letters. Ik kon hem omruilen bij Computerland voor een andere (van hetzelfde type), maar wat denk je? Precies hetzelfde probleem! Heb je hier geen last van? Ik heb de monitor uiteindelijk teruggebracht (nette service van Computerland), ik denk nu over een LG 915FT+.

Ik zag bij sommige resoluties en verversingsfrequenties ook dat de monitor soms lastig in te stellen was en je inderdaad een )(-effect kreeg. Meestal was het bij een andere frequentie geen probleem, dus ik zou zeggen: kijk of je het daarmee op kunt lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 20:59 schreef PatMan het volgende:
Ik zag bij sommige resoluties en verversingsfrequenties ook dat de monitor soms lastig in te stellen was en je inderdaad een )(-effect kreeg. Meestal was het bij een andere frequentie geen probleem, dus ik zou zeggen: kijk of je het daarmee op kunt lossen.
Refresh-rate staat op optimaal en die geeft perfect rustig beeld (bij default trilt alles een beetje). Het veranderen van de resolutie maakt niet veel uit, afwijking is precies hetzelfde in alle resoluties. Alleen bij 1024*768 en lager zie je het sneller.

Ach, ik hoor wel wat Iiyama gaat zeggen. En anders bel ik eens met MyCom. Ik ben eerst naar Iiyama gegaan sinds ik de monitor al een maand had en dan ruilen ze niet zo snel om.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Pyama is niet meer wat het geweest is...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen, maar bij mijn pyama kan ik dat )( instellen hoor?!? ;)

Verwijderd

BlackOmega ik ken je gevoel.

teleplan reparareerd ook Aplle monitoren.
ik heb dus gewerkt bij een reparatie bedrijf, en daar stuurd we ze heen, moest van apple want wij kregen geen onderdelen :(

daarna kwamen ze terug, waren ze soms nog slechter, of even slecht.

soms moesten ze wel 5x heen en weer :r.

en elke keer zat er 2 tot 4 weken tussen.

maar bij teleplan is het gewoon een dozen schuif systeem, want ik durf nu bijna te wedden dat je een andere monitor heb, kijk maar na het serienummer, en schrijf deze op, en kijk wat je de volgende keer krijgt.
99% krijgt een andere monitor terug.

dus we kregen bij teleplan monitor terug was hij fout, schroefde we hem open en slote er 220 op aan dat hij totaal kapot was.
kregn we de volgende keer meestal wel een gedoe.

maar veel suc-6 BlackOmega

pfff lucht mij ook op.
ps we werken nu niet meer met teleplan, en dit gevalt een stuk beter

Verwijderd

Nou met die van mij heb je dat ook. Bij iiyama moet je per resolutie en refreshrate de monitor zelf instellen. Je kan dus het )( en () effect gewoon perfect instellen, totdat hij | | is. :)

Er mankeert dus niks aan je monitor, je moet het gewoon met je menu van je monitor allemaal nog instellen. Dit probleem krijg je omdat elke videokaart iets anders het signaal verstuurt.
En Iiyama kan natuurlijk niet rekening houden met elk systeem en videokaart.

Dus ga eerst maar lekker met je menu spellen, voordat je IIyama weer gaat bellen voor niks. Want als je je handleiding had gelezen wist je precies wat je allemaal kon instellen. Dus in andere woorden RTFM :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:57 schreef wizardxx het volgende:
Dus ga eerst maar lekker met je menu spellen, voordat je IIyama weer gaat bellen voor niks. Want als je je handleiding had gelezen wist je precies wat je allemaal kon instellen. Dus in andere woorden RTFM :+
En jij dacht dat ik dat nog niet had gedaan!?

Als je mijn verhaal goed had door gelezen loopt mijn beel dus zo (puntje weg denken):

|..........|
)..........(
|..........|

Waar bij de afwijking tussen de 2 lijnen in het beeld zit (BELANGRIJK!!!)

Of te wel met alleen de )( optie in de OSD kom je er niet.

Of te wel, aan the Fucking Manual heb je geen bal in dit geval. Denk je nou echt dat ik niet het hele OSD heb door gespit voordat ik had gebeld met Iiyama? Dacht het wel dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:49 schreef elmo22 het volgende:
maar bij teleplan is het gewoon een dozen schuif systeem, want ik durf nu bijna te wedden dat je een andere monitor heb, kijk maar na het serienummer, en schrijf deze op, en kijk wat je de volgende keer krijgt.
Het eerste waar ik naar keek was de serienummer. Het is dezelfde! Ze hebben gewoon niks gedaan volgens mij.
Dat is ook iets wat ik aan Iiyama mee ga geven, zoek een ander reparatie-bedrijf.

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Of te wel met alleen de )( optie in de OSD kom je er niet.
Klopt, dat zag ik bij bepaalde resoluties ook: ik had de )( al op 100%, maar dan nog zat die bolling in het beeld! (ik had dus eigenlijk 110% of zo nodig gehad...) :(

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Mijn monitor is ook een keer (of 3) naar Teleplan gestuurd en kwam ook een keer ongerepareerd terug.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik begin toch steeds meer het idee te krijgen dat deze geweldige Iiyama VMP 452 eigenlijk gewoon een fuck monitor is :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 08:34 schreef biobak het volgende:
Mijn monitor is ook een keer (of 3) naar Teleplan gestuurd en kwam ook een keer ongerepareerd terug.
Ik laat hem echt niet meer repareren na 7 weken wachten Miscchien als het allemaal binnnen die 5 a' 10 dagen was gegaan..dan miscchien wel, maar nu niet meer. Ze mogen een nieuwe komen brengen!

Ik werkte een paar jaar geleden bij een PC-reparatie zaak...toen kon ik dit soort problemen snel oplossen...maar als particulier ben je altijd de pineut.

Ik heb gisteravond ook nog de calibratie-sheet (BMP) die bij de drivers van de monitor komt (van de website gehaald) als achtergrond gezet. En net als de eerste keer ziet ik duidelijk de afwijking en ook is er een kleur fout aan de linker kan (witte streep is geel) die niet weg te krijgen is.

Ik heb van TelePlan gedurende de reparatie een leenmonitor gekregen (dat is wel netjes, maar daarom heb ik ook Iiyama gekocht...mede om de service). Daar heb ik de calibratie-sheet ook als achtergrond gezet en daarop was alles goed (na het instellen van de OSD natuurlijk).

Ach..ik ga nu met TelePlan bellen en kijken wat ze te zeggen hebben. Daarna IIyama..en zo nodig ook nog MyCom (het is maar goed dat ik bel op mijn afstudeerplaats).

• Monkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

Monkie

Geplaatst door BlackOmega - maandag 11 juni 2001 22:34

quote:

maar bij teleplan is het gewoon een dozen schuif systeem, want ik durf nu bijna te wedden dat je een andere monitor
heb, kijk maar na het serienummer, en schrijf deze op, en kijk wat je de volgende keer krijgt.

Ik heb wel hetzelfde serienummer teruggekregen maar het kan best zijn dat ze alleen de kap met de sticker van het serienummer op een andere mon gezet hebben. Hij lijkt bij mij in elk geval niet op de oude.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 09:04 schreef Cap het volgende:
Ik begin toch steeds meer het idee te krijgen dat deze geweldige Iiyama VMP 452 eigenlijk gewoon een fuck monitor is :(
Nee hoor, die IIYAMA is gewoon goed! Punt is alleen dat die :r teleplan gewoon met een onderbezetting zitten. Sinds die bug in de VMP452 hebben die dudes het razend druk. Wat ik denk is dat ze bij teleplan jouw monitor gewoon als "bug-monitor" hebben binnengekregen, de temperatuursensor hebben vervangen en als gerepareerd retour hebben gezonden.

Heb je trouwens ook de "hoekcorrectie" aangepast. Het kan zijn dat je pincushion fout staat terwijl je de hoeken wel goed recht corrigeerd?!?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 13:13 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Nee hoor, die IIYAMA is gewoon goed! Punt is alleen dat die :r teleplan gewoon met een onderbezetting zitten. Sinds die bug in de VMP452 hebben die dudes het razend druk. Wat ik denk is dat ze bij teleplan jouw monitor gewoon als "bug-monitor" hebben binnengekregen, de temperatuursensor hebben vervangen en als gerepareerd retour hebben gezonden.
Knap als ze daar 34 werkdagen (net uitgerekend) over gedaan hebben.

Dat ze het druk hebben heb ik gemerkt, maar dat doen ze deels ook zelf. Ik probeerde ze vrijdag te bellen, omdat ze mij gebeld hadden (was er niet). Hij was dus gereed. Maar omdat ze volgens mij alle gereedmeldingen doen op 1 dag in de week hadden ze het veel te druk. 15 Minuten gewacht aan de telefoon.

Na de derde keer gehoord te hebben "....TelePlan, heeft u een momentje?" zei ik NEE! Toevallig wist ik daar nog een naam dus heeft ze me door verbonden met diegene! Zo doe je dat.
Heb je trouwens ook de "hoekcorrectie" aangepast. Het kan zijn dat je pincushion fout staat terwijl je de hoeken wel goed recht corrigeerd?!?
Ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt, maar ik heb met de handleiding naast me alles geprobeerd, maar niks helpt.

Die handleiding is wel goed van Iiyama. Er staan gewoon plaatjes van fouten in het beeld met daarnaast de knop waarmee het op te lossen is.

Ik heb TelePlan dus vanochtend gebeld. Die zeiden dat ze hem wel gerepareerd hadden, maar dat ze onder contract niks mochten zeggen wat er allemaal veranderd is. Men kon wel zeggen dat er een onderdeel was vervangen. Dat had ik haar ook kunnen vertellen.

Toen Iiyama gebeld. Ze zouden me om 1 uur terug bellen. Dan zou de technisch staf pas aanwezig zijn. Dat zijn nog eens Tropentijden.

Maar het is nu 13:25...ze hebben nog niet gebeld, dus doe ik het maar. Je moet altijd overal zelf achter aan gaan.

Verwijderd

Ik snap je frustraties. Ik ken ze helaas ook en dit is ook nooit goed te praten. Teleplan is in mijn ogen op dit moment ook de verantwoordelijke partij die haar conclusies zal moeten gaan trekken. Heel spijtig voor IIYAMA overigens die opgezadeld zit met een klotefirma en daar contractueel zeker weer aan vast zit. Feit blijft dat IIYAMA monitoren erg goed zijn. Heel vervelende situatie voor alle partijen. :(

Verwijderd

Met de hoekcorrectie bedoel ik de "landing" instelling. Hiermee kun je de kleur in de hoeken regelen. Ik zag ergens een posting waar iemand links boven een gele balk had ipv een witte. Met de landing regel je dat weg. (Dit komt omdat een elektronenstraal een gigantische weg moet afleggen naar een hoek van een 19+" monitor).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 13:58 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Met de hoekcorrectie bedoel ik de "landing" instelling. Hiermee kun je de kleur in de hoeken regelen. Ik zag ergens een posting waar iemand links boven een gele balk had ipv een witte. Met de landing regel je dat weg. (Dit komt omdat een elektronenstraal een gigantische weg moet afleggen naar een hoek van een 19+" monitor).
Aha...nou begrijp ik wat je bedoeld. Ik zal eens kijken, maar dat is een nieuw probleem.
Ze mogen eerst het oude probleem verhelpen = nieuwe monitor.

Kijk...een monitor met een probleem kan altijd voorkomen. Dat heb je met allerlei spullen: banken, stoelen, TV's, stereo's en ga maar door. Maar als een reparatie niet goed wordt uitgevoerd, zowel techisch als logistiek...dan moet men van mijn kant geen begrip meer verwachten!

Door dat gedoe van TelePlan krijg IIyama geen goede naam op het gebied van RMA's (reparaties). Als ik Iiyama was zou ik (wanneer men kan) van partner veranderen. Alleen denk ik dat er niet veel van dit soort bedrijven in Nederland zit.

Mijn monitor geeft super beeld (op de fout na dan). Heel helder, scherp, goede kleuren en hij is groter dan mijn TV. Zonder die fout zou ik iedereen die MA 901U aanbevelen.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 22:59
Lol, leuk dat ik dit nu net lees
wij verkopen bij ons in de zaak twegenwoordig naast sony ook liyama (was vraag naar en we wouden wel is wat naast sony proberen:)
op zich hele mooie beeldschermen maar die service bij teleplan is echt een RAMP!
komt klant met kapotte monitor trug, wij bellen, monitor werd volgende dag bij ons opgehaalt, wij na 3 weken nog niets gehoort, dus wij bellen, ja meneer u word terug gebet (niet dus) wij boos bellen :) ja meneer uw onderdeel is binnen en word met voorrang afgehandelt (dat is op maandag), vrijdag wij nog monitor niet terug (monitor is nu een maand weg en het betreft een beeldscherm wat 2 weken na aanschaf werd ingelevert) wij weer bellen, stress stress, ja hoor meneer hoofd td gaat zelf onderdeel erin zetten en we zouden em dinsdag(vandaag) binnen hebben, we hebben em binnen, me collega sluit em nog ff aan om em te testen maar wat duurt dat verrot lang bij die gasten :(

Verwijderd

Tip: meld dat je het telefoongesprek samen met een collega voert. Vraag ALTIJD naar de naam van de betreffende persoon en vraag eventueel naar zijn/haar manager. Vraag vervolgens naar een bevestiging via de fax en meld hem/haar dat als hij/zij binnen 10 minuten niet gefaxt heeft je terugbelt. Wat ook nog wel eens helpt is het melden van je uurtarief waarop je ze een mooie factuur in het vooruitzicht stelt. Helpt altijd, jij tevreden, klant tevreden, zij weer iets alerter.
Tenminste, zo doe ik het altijd en tot nu toe nog altijd tevreden klanten gehad. >:)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:34

Hu9o

Schokkend

Op dinsdag 12 juni 2001 14:06 schreef BlackOmega het volgende:

Mijn monitor geeft super beeld (op de fout na dan). Heel helder, scherp, goede kleuren en hij is groter dan mijn TV. Zonder die fout zou ik iedereen die MA 901U aanbevelen.
Wat is "De fout" Dan bij jou monitor???

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 15:43 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Wat is "De fout" Dan bij jou monitor???
Beeld loopt zo:

|..........|
)..........(
|..........|

Maar dat had je ook in deze thread kunnen lezen....dat is nl. de topic! ;)

Verwijderd

fax naar Liyama en Teleplan toe sturen waarbij je ze formeel in gebreke stelt en ze een redelijke tijd geeft om alsnog de reparatie overeenkomst na te komen.
Doen ze dat niet (op tijd) dan kan je ze aansprakelijk stellen en behalve nakoming van de overeenkomst (als je nog steeds die monitor wil) schadevergoeding eisen.
Als je de monitor niet meer wil hoef je alleen een brief/fax/e-mail te sturen dat je de koopovereenkomst (met mycom) ontbind en je geld op komt halen.
Mycom kan dat weer reclameren bij Liyama/Teleplan

Ik zou van m'n leven geen advocaat :r willen worden, maar af en toe is het wel handig >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 19:33 schreef poekie het volgende:
fax naar Liyama en Teleplan toe sturen waarbij je ze formeel in gebreke stelt en ze een redelijke tijd geeft om alsnog de reparatie overeenkomst na te komen.
Doen ze dat niet (op tijd) dan kan je ze aansprakelijk stellen en behalve nakoming van de overeenkomst (als je nog steeds die monitor wil) schadevergoeding eisen.
Als je de monitor niet meer wil hoef je alleen een brief/fax/e-mail te sturen dat je de koopovereenkomst (met mycom) ontbind en je geld op komt halen.
Mycom kan dat weer reclameren bij Liyama/Teleplan
Ik ga woensdag met de monitor langs Iiyama in Amsterdam (ik zit in Hoorn). Dan kijken ze hem meteen na.

edit:
Volgende week woensdag
Ik zou van m'n leven geen advocaat :r willen worden, maar af en toe is het wel handig >:)
Voor de informatie:
Ik studeer binnen 3 weken af aan de HEAO richtig BI (Bedrijfskundige Informatica). Daarna ga ik in September Rechten studeren in Leiden...je moet toch iets.

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
Ik heb beter service bij reilsys (proxi international ofzo)

Monitor is 1,5 jaar oud: Ik bellen, monitor had strepen. Wat nummers doorgegeven. Die kerel: Donderdag schikt het? Ik: ja is goed. Komen ze hem donderdag halen, en zetten meteen een nieuwe neer. Beter....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Voor de informatie:
Ik studeer binnen 3 weken af aan de HEAO richtig BI (Bedrijfskundige Informatica). Daarna ga ik in September Rechten studeren in Leiden...je moet toch iets.
Hehe >:) ik heb er vele jaren Leiden opzitten (ja ook rechten, nee ik werk nu bij IBM, nee niet als jurist) en het het was de mooiste tijd. Niet vanwege de studie, maar om 'de rest'
Veel plezier in september aan het Rapenburg

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 16:58 schreef poekie het volgende:

[..]

Hehe >:) ik heb er vele jaren Leiden opzitten (ja ook rechten, nee ik werk nu bij IBM, nee niet als jurist) en het het was de mooiste tijd. Niet vanwege de studie, maar om 'de rest'
Veel plezier in september aan het Rapenburg
[Lekker off-topic]

In je vorige post zeggen dat je geen advocaat wilt worden, maar wel rechten hebben gestudeerd? Je wou zeker alleen weten waar je allemaal weg mee kon komen...!?

En plezier zal ik daar echt wel beleven...zeker als het me ook ff gaat lukken om een kamer te vinden, heb je nog suggesties om kamers ( in een studentenhuis) te vinden in Leiden ('k woon nl. in Hoorn...kost me 3 uur per dag heen en weer)?

[/Lekker off-topic!]

Verwijderd

[nog verder off-topic]

Mijn e-mail adres staat in mijn profiel.
Mail me effe voor details, die kamer is geen probleem B-)

[/nog verder off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 20:57 schreef poekie het volgende:
[nog verder off-topic]

Mijn e-mail adres staat in mijn profiel.
Mail me effe voor details, die kamer is geen probleem B-)

[/nog verder off-topic]
Ik zal je deze week nog wel mailen. Ik heb het nu te druk met een presentatie die ik morgen moet houden.

Al vast bedankt!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb dus ook zo'n MA901U, ben ook NIET tevreden, ding is al een keer gerepareerd geweest, maar eigenlijk hebben ze toen niks gedaan. De trillingen rond de letters die eerder werden beschreven heb ik ook, maar daar doen ze niks aan :( Toch van de week nog maar ff bellen met teleplan, of anders met informatique, die zouden me helpen als teleplan moeilijk ging doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 22:24 schreef tborgdorff het volgende:
Ik heb dus ook zo'n MA901U, ben ook NIET tevreden, ding is al een keer gerepareerd geweest, maar eigenlijk hebben ze toen niks gedaan. De trillingen rond de letters die eerder werden beschreven heb ik ook, maar daar doen ze niks aan :( Toch van de week nog maar ff bellen met teleplan, of anders met informatique, die zouden me helpen als teleplan moeilijk ging doen :)
Gewoon Iiyama bellen (direct naar de source). Als je in de buurt woont van A'dam moet je vragen of je langs kan komen. Ze kunnen hem ook ophalen.

Je moet wel zeggen dat je geen vetrouwen meer heb in TelePlan.

Ik las vandaag dat Teleplan in de top 10 staat van sterkst groeiende IT bedrijven in NL of Europa. Ze zijn de enige die profiteren van de afzwakkende markt, door alleen hardware te repareren.

Nou...ze kunnen beter eerst goed werk leveren voor men teveel werk gaat aannemen. Kwaliteit voor kwantiteit!!

Verwijderd

Topicstarter
***Laatste Nieuws***

Vandaag ben ik met mijn monitor langs Iiyama gegaan. Binnen 45 minuten hadden ze de problemen verholpen.

Kijk...dat had TelePlan dus ook kunnen doen.

Of te wel...als je problemen hebt met je Iiyama monitor, bel dan Iiyama zelf (nummer op website). Gebruik niet het formulier op de website (gaat naar TelePlan).

Zeg tegen Iiyama dat je slechte ervaringen heb met Teleplan. Met een beetje geluk haalt Iiyama de monitor bij je op of je gaat even langs (technische dienst = Oude Meer, bij Aalsmeer).

Zo...nu een goed werkende monitor (Eindelijk!!!). Ik blij, Iiyama blij en TelePlan kan opzouten!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Tussen alle slechte verhalen over TelePlan moet ik toch ook even dit posten:

Mijn monitor was stuk (een S900MT1) voor de tweede keer in de 3 maanden dat 'ie oud is. Weer TelePlan bellen. Weer opgehaald. Weer leenmonitor. Alleen leenmonitor was lelijke ouwe 17" met slecht beeld en zonder voet.
Ik weer bellen: ik kan niet werken met dit ding, dit kost mij geld! Nada. Konden ze nix mee.

Iiyama gebeld. Zelfde verhaal gehouden. Ook even gemaild. Zouden TelePlan bellen. Twee uur later belt TelePlan: U krijgt nieuwe monitor. Twee dagen later staat er een nieuwe S900MT1 voor mijn deur. Het kán dus wel, het kost alleen een boze mail.

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Ach, ben zelf ook al zovaak met Teleplan in contact geweest dat ik het niet meer op 2 handen kan tellen.

Het is en blijft gewoon een zaadbedrijf. Verloedering door schaalgrootte. Rommeltje !! Mensen die hun afspraken niet na kunnen/willen komen.

Elke monitorfabrikant die met hun in zee gaat tekent voor een slechte service naar de klant en uiteindelijk minder omzet (let maar op Iiyama, want iedereen is jullie rotzooi zat !!)

Ik heb nu na vele (vervangings) Iiyama's eindelijk een LG ... Prima dingetje !!

Verwijderd

Die service van iiyama/teleplan valt nog mee, een kennis van me heeft een sony f520 gekocht, met kromme vensters en een convergentie probleem, zelfs na 10 dagen gebruik doet Sony al moeilijk en zegt dat er niks mee aan de hand is. En hij komt er gewoon niet door. Een vette bureaucratische muur, met vet ingesmeerd bij Sony, echt walgelijk. Ik heb echt medelijden met die gozer. Hij dacht een vette monitor te kopen, m'n iiyama 450 pro heeft nog rechtere vensters. Is niet bij te stellen in t OSD. Nou DAN voel je je pas genaaid...........

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ondanks hier sommigen bij hoog en laag beweren dan Iiyama een klasse merk is, concludeer ik dat Iiyama gewoon een klote merk is :( Dat je vooral NIET moet kopen, al is het maar om een rustig gevoel te geven.

Als je vandaag de dag, gelijk een goeie monitor heb van Iiyama dan mag je van puur geluk spreken!

/dev/null

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 16:50 schreef I_Stealth_I het volgende:

Als je vandaag de dag, gelijk een goeie monitor heb van Iiyama dan mag je van puur geluk spreken!
Geldt dus ook voor bijv. Sony ( zie m'n vorige post). En ik heb thuis 2 iiyama's 450 pro staan (let wel: 450, niet 451 :P ). In één keer goed.............

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 30 juli 2001 16:51 schreef AirHead het volgende:

[..]

Geldt dus ook voor bijv. Sony ( zie m'n vorige post). EN ik heb thuis 2 iiyama's 450 pro staan. In één keer goed.............
Ja die vorige post is een incidentieel gevalletje. Maar bij Iiyama is het constant mis lijkt het wel (structueel probleem). En dan heb je dat circus van Teleplan er ook nog bij :r . En is ie goed dan breken de problemen na een jaartje of 2 nog wel uit. Sorry Iiyama bezitters, maar overtuig een aspirant monitor koper maar eens waarom ik nou voor een Iiyama zou gaan!

/dev/null

Verwijderd

Alleen de Iiyama pro451 -serie heeft/had problemen (iedereen hetzelfde probleem).

Ik denk dat je op dit moment geen 100% goede monitor kan kopen (of je moet geluk hebben :) )
Het nadeel van een 100% vlakke beeldbuis is dat je de geometrie heel moelijk perfect kan krijgen.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:02 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Ja die vorige post is een incidentieel gevalletje.
Incidenteel gevalletje :? Hij heeft em al 4 keer omgeruild via z'n leverancier (met VEEL gezeik) en nog is t niet goed, telkens andere probs. Ik ben blij met m'n iiyama's als ik dat zie hoor :P

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ja maar dan is maar 1 persoon haarvan je het hoord. Iiyama is veel erger, als je het hier zo hoort.

Maar ik mis de argumenten, waarom ik desondankt toch een iiyama zou moeten kiezen dan Sony.

/dev/null

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:35 schreef I_Stealth_I het volgende:

Maar ik mis de argumenten, waarom ik desondankt toch een iiyama zou moeten kiezen dan Sony.
Da's makkelijk, bij Sony heb je geen "nazorg" meer na de koop, bij iiyama wel :)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

1 Hoeft ook niet, normaal gesproken hoeft dat ook niet ook niet als een fabrikant zijn produkten goed maakt. Extra services, moet extra betaald worden, dus overbodig.

2 Garantie is bullshit; van volgens de wet moet de fabrikant een produkt kostenloos repareren als deze vroegtijdig kapot gaat. Iiyama verkoopt hiermee, maar dit hebben dus alle fabrikanten >:)

/dev/null

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:56 schreef I_Stealth_I het volgende:
1 Hoeft ook niet, normaal gesproken hoeft dat ook niet ook niet als een fabrikant zijn produkten goed maakt. Extra services, moet extra betaald worden, dus overbodig.

2 Garantie is bullshit; van volgens de wet moet de fabrikant een produkt kostenloos repareren als deze vroegtijdig kapot gaat. Iiyama verkoopt hiermee, maar dit hebben dus alle fabrikanten >:)
3 Dan mag jij dat Sony gaan vertellen :P ;)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pfff het is te warm om ruzie te maken :)

Mij staat dit mogelijk ook te wachten (hoop van nie)
het gaat om de a902mt met de bekende en nog wat extra probleempjes
heb iiyama een mail gestuurd en 2dagen later belde een aardige dame van iiyama op dat ze de mon komen halen en gaan maken. klinkt goed!
Het probleem is dat deze monitoren digitaal zijn en je er zelf (op een enkeling na) niets aan kan doen. nog niet eens de focus bij stellen grr
Maar ik vind dat je een goede monitor mag verwachten van F1400

Tweak!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 30 juli 2001 17:57 schreef AirHead het volgende:

[..]

3 Dan mag jij dat Sony gaan vertellen :P ;)
Dat weten ze wel, maar ze spelen graag in op het feit dat bijna niemand dat weet dat het wettelijk geregeld is >:)

Oplossing; Een vlotte babbel en een grote bek, dan krijg je in deze maatschappij alles voor elkaar! :P (ik bedoel het serieus btw.)

cruger we maken geen ruzie, alleen een verschil van een mening mening. Ruzie maken we nooit, en al helmaal niet op Got :)

/dev/null

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 18:16 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Dat weten ze wel, maar ze spelen graag in op het feit dat bijna niemand dat weet dat het wettelijk geregeld is >:)

Oplossing; Een vlotte babbel en een grote bek, dan krijg je in deze maatschappij alles voor elkaar! :P (ik bedoel het serieus btw.)

cruger we maken geen ruzie, alleen een verschil van een mening mening. Ruzie maken we nooit, en al helmaal niet op Got :)
In principe wilden ze em wel repareren, Als er een mankement was, maar nu komt t leuke: Die kennis van me zag de fouten (ik ook trouwens) alleen SONY niet....

Dus: geen reparatie |:(, dus: service van l*k me r**t :P

En idd Cruger, we maken geen ruzie, we hebben alleen maar een gezond meningsverschil :) vind ik ook :P

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

advies; even de klachten laten vaststellen door de winkel, en dan even op papier laten zetten door de winkel. Met dat papiertje stap je naar SONY.

Dat wil de winkel graag doen, dan zijn zij van het gezeur af en hebben ze tevrede klanten.

/dev/null

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 18:30 schreef I_Stealth_I het volgende:
advies; even de klachten laten vaststellen door de winkel, en dan even op papier laten zetten door de winkel. Met dat papiertje stap je naar SONY.

Dat wil de winkel graag doen, dan zijn zij van het gezeur af en hebben ze tevrede klanten.
En je denkt dat dat al niet al lang gebeurd is :) Sony geeft gewoon geen gehoor.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 30 juli 2001 18:32 schreef AirHead het volgende:

[..]

En je denkt dat dat al niet al lang gebeurd is :) Sony geeft gewoon geen gehoor.
Lijkt mij héééél sterk, ik geloof het bijna niet eens :)

/dev/null

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 18:35 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Lijkt mij héééél sterk, ik geloof het bijna niet eens :)
Ik zou t hier niet neerzetten als t niet zo was, geloof me. :(

edit: :( smiley erbij gezet, omdat ik t niet leuk vind, dat ik in twijfel getrokken wordt.

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Maar bij Iiyama is het constant mis lijkt het wel (structueel probleem).
Ja het zal wel zo lijken schat ik...

Ik denk dat bij iiyama net zoveel procent monitoren slecht is als bij andere merken.
Alleen meer tweakers hebben iiyama dus is er ook een groter procent tweakers die een slechte iiyama heeft.

/me is vreselijk gelukig met zijn iiyama s900mt1 :9~ :9~ :9~ :9~

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Idd, veel Tweakers hier hebben een iiyama monitor, dus de probleem gevallen lijken meer dan andere merken.

Ik had ook een probleem met mijn VMP 410.
Is 2 keer bij Teleplan geweest, en het probleem zat er nog steeds.
Teleplan kon nixs vinden, en zeiden (met een om weg) dat ik niet moest zeuren en een bril moest kopen.
Heb iiyama gebeld, probleem uitgelegd (ook dat Teleplan verhaal, en de manier van klanten omgang) en ze hebben de monitor opgehaald.
Kreeg geen vervanger, deze had ik niet nodig want ik ging toch een week op vakantie.
Heb de monitor nu weer terug (bijna een week), en het probleem is opgelost.

Het probleem waar de meeste iiyama gebruikers tegen aanlopen, is het reparatie bedrijf Teleplan en niet iiyama.

O'ja, iiyama bood ook hun excuses aan voor het ongemak, en de afhandeling van Teleplan.

Ps, bel dus iiyama effe op, en leg je probleem uit.

And The Only One

• Smirnoff
  • Laatst online: 22-08 16:03
Mijn PRO 411 heb ik direct door Iiyama in oude meer laten ophalen.
In deze mensen heb ik meer vertrouwen dan in de mensen bij teleplan.(reacties en treaths.)
Idd geen leenmonitor, maar ik had er nog 1 staan.

Verwijderd

BlackOmega ik ken je gevoel.

teleplan reparareerd ook Aplle monitoren.
ik heb dus gewerkt bij een reparatie bedrijf, en daar stuurd we ze heen, moest van apple want wij kregen geen onderdelen :(

daarna kwamen ze terug, waren ze soms nog slechter, of even slecht.

soms moesten ze wel 5x heen en weer :r.

en elke keer zat er 2 tot 4 weken tussen.

dus we kregen bij teleplan monitor terug was hij fout, schroefde we hem open en slote er 220 op aan dat hij totaal kapot was.
kregn we de volgende keer meestal wel een gedoe.

maar veel suc-6 BlackOmega

pfff lucht mij ook op.
Cursus typen kan geen kwaad. Weet je waarom je monitoren 4-5 keer moest opsturen? ze hadden geen onderdelen voor een Aplle maar voor een Apple en dat kun je niet zomaar uitwisselen.
Pagina: 1