Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 16:56

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Ben ik de enige die gek wordt van de hoeveelheid apps die op zijn toestel staan?
Ik ga minstens wekelijks door mijn app-lijst om te zien of er geen apps zijn die ik kan missen, en hoewel er een reeks apps zijn die ik niet vaak gebruik; toch vind ik dat ze op m'n toestel moeten staan "voor het geval dat..."

Anderzijds zijn er een heleboel apps die vaak gebruik, maar waar eigenlijk veel te veel functionaliteit op zit. Zaken die ik in m'n leven nooit zal gebruiken maar die nu wel op m'n toestel staan omdat ze nu eenmaal bij de app horen...

Nu was ik wat aan het nadenken/fantaseren over een mogelijke oplossing voor dat probleem.
Het zou fijn zijn moesten er een paar basis-apps zijn (al dan niet stockapps van android) hiervoor kan je dan verschillende add-on apps van derde partijen downloaden die naadloos integreren in die stockapps. Op die manier voorkom je dat je toestel wordt overspoeld met losse apps en kan je enkel de add-ons voorzien die je nodig hebt.

Ik denk specifiek aan apps met mogelijke add-ons zoals:
- Muziekspeler
* spotify/deezer/ Soundcloud
* FM radio
* Afspeellijsten / Equalizer / Sync / ...
* ....
- camera:
* Filters
* Geotagger
* Snapchat / Instagram
* ....
- messenger
* Whatsapp / fb messenger integratie
* ...

Graag hoorde ik van jullie wat jullie zouden vinden van een bovenstaand systeem? Wat zouden volgens jullie de pro's en de contra's zijn?
Uiteraard mag er mee-gefantaseerd worden over mogelijke verzamelingen die bestaande apps bundelen of dergelijke.

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het grote nadeel van deze gedachte is dat dat het innovatieproces stoort. Als ik een innovatief idee heb voor een muziek app die helemaal niet in de structuur van de standaard Muziekspeler app past, dan kan dat niet.

Dan zou je kunnen zeggen dat de standaard app door de onderliggende apps/modules is te modificeren. Als je dat doet trek je pandora's box open qua stabiliteit.

🌞🍃

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 16:56

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Datafeest schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:30:
Het grote nadeel van deze gedachte is dat dat het innovatieproces stoort. Als ik een innovatief idee heb voor een muziek app die helemaal niet in de structuur van de standaard Muziekspeler app past, dan kan dat niet.
Daar kan ik inkomen, maar als je echt iets innoverend wil doen kan je toch nog altijd een nieuwe app ontwikkelen...Ik heb mezelf misschien niet al te best verwoord. Ik wil niet dat de huidige app-store wordt verplaatst door wat ik zeg.
[b][message=42685105,noline]Dan zou je kunnen zeggen dat de standaard app door de onderliggende apps/modules is te modificeren. Als je dat doet trek je pandora's box open qua stabiliteit.
Kan ik me inderdaad voorstellen, maar net zoals er nu een hele hoop rommel in de app-store staat kan er toch een vorm van kwaliteitscontrole worden ingevoerd (al dan niet door de community zelf).

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
jan.d.deken schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:27:
Ben ik de enige die gek wordt van de hoeveelheid apps die op zijn toestel staan?
Ik ga minstens wekelijks door mijn app-lijst om te zien of er geen apps zijn die ik kan missen, en hoewel er een reeks apps zijn die ik niet vaak gebruik; toch vind ik dat ze op m'n toestel moeten staan "voor het geval dat..."
Ik denk dat hier je probleem zit. Stel dat je nou alle "voor het geval dat"-apps weggooit en pas installeert op het moment dat je ze daadwerkelijk nodig hebt (wat in veel gevallen nooit zal zijn), dan los je het probleem wat meer op ipv dat je het verlegt. Het volgende topic is anders "ben ik de enige die gek wordt van de hoeveelheid add-ons? Waarom hebben alle apps zoveel add-ons nodig!" en add-ons moeten ook weer afzonderlijk worden geüpdated dus dan heb je dat ook weer.

Ik heb niet zo heel apps. Ik ken het gevoel prima maar niet meer sinds ik de ROM van LG heb vervangen door Cyanogenmod. Ik heb de Google Apps niet geinstalleerd en daarmee heb ik eigenlijk maar een handvol apps op de telefoon. Da's wel prettig.

Saved by the buoyancy of citrus