Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook gezocht....

Pagina: 1
Acties:

• walkinthepark
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-10-2014
Ik heb al een laptop, maar die gebruik ik als vervanger van een desktop PC - ik ben er erg tevreden over (Asus N76VM-V2G-T1023V) maar het ding is groot en zwaar dus die neem ik niet zomaar overal mee naartoe.

Ik zoek dus een ultrabook waarmee ik dat wel kan doen. Ik wil beide systemen dan thuis binnen mijn netwerkje hebben hangen. Ik heb ook nog een "gewone" pc die ik vooral als server/backup gebruik.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de ultrabook vooral gebruiken voor werken bij mijn opdrachtgevers. Meestal gewone office producten draaien, emailen, maar ook SPSS, soms met grote bestanden. Daarnaast onderweg of thuis filmpjes kijken, surfen, maar geen games of zo. Ik wil een beetje vooruit kunnen met de opslag - maar ik heb dus thuis ook een PC staan die als opslag fungeert. Ik wil geen tráag ding.

Wat is je budget?
Ik wil tot ongeveer 1200,= uitgeven, daarna vind ik het wel een beetje exorbitant worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA! Ik wil het ding makkelijk in mijn tas kunnen stoppen - gewicht is dus belangrijk! En accuduur is ook heel belangrijk. Ik denk uiteindelijk dat dat twee van dé belangrijkste criteria zijn voor mij. Zit zelf te denken aan 14" scherm, anders scroll ik me de hele tijd gek in Excel en SPSS.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt me niet zo veel uit. Als het ding maar goed in elkaar zit. Volgens mij is een touchscreen ook wel handig. Ik vind een zwarte laptop trouwens niet mooi - heb nu een zilverkleurige die vind ik wel mooi. En mat scherm vind ik ook veel prettiger. Maar dat zijn wel twee wens-opties en geen must.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. En wat me vaak opvalt is dat je allerlei specs kunt opzoeken, maar dat accuduur niet altijd overal vermeld wordt, terwijl ik dat toch wel echt een belangrijk criterium vindt.

Ben benieuwd naar de suggesties!

[ Voor 42% gewijzigd door walkinthepark op 10-10-2014 21:34 . Reden: Weer nieuwe info! ]

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016

• walkinthepark
Sorry, vergeten te melden: ik wil géén Apple. En het scherm is te klein.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

walkinthepark schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:08:
Zit zelf te denken aan 14" scherm, anders scroll ik me de hele tijd gek in Excel en SPSS.
Kijk naar de resolutie zou ik zeggen ;)
walkinthepark schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:08:
accuduur niet altijd overal vermeld wordt, terwijl ik dat toch wel echt een belangrijk criterium vindt.
En dat heeft te maken met het feit dat iedereen een laptop anders gebruikt.

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 08-08-2014 16:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat heb je zelf al gevonden? Tussen welke types twijfel je en waarom?
Tweakers is geen vraagbaak he? :9

Hoi!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 21:20
Een XPS 15 is weliswaar geen Ultrabook, maar wel erg krachtig en licht. Ik heb zelf een XPS 13 met full HD scherm en het is echt een verademing om op te werken. Accuduur is echt super, doe gemiddeld 8 uurtjes op 1 lading. Wat betreft scrollen gaat dat echt prima, je moet wel in windows je tekengrootte op 100% zetten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• walkinthepark
EWK schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:59:
Wat heb je zelf al gevonden? Tussen welke types twijfel je en waarom?
Tweakers is geen vraagbaak he? :9
Ik heb vooral véél gevonden en veel verschillende sites waar de ene persoon de ene book de hemel inprijst en de andere juist weer de andere.

Tweakers zal vast geen vraagbaak zijn, maar als ik aankoopadvies lees, hoor ik graag ideeën van anderen/eigen ervaringen, etc. waardoor ik van al die bomen er een paar kan omhakken en uiteindelijk bij die ene terecht kom die ik wil hebben ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

En het werkt dus net andersom ;)

Dus jij noemt een paar gevonden alternatieven en Tweakers adviseren welke niet, welke wel en waarom...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Noem dan op z'n minst wat je gevonden hebt, een selectie uit veel ;)

• walkinthepark
Rainesh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:59:
Een XPS 15 is weliswaar geen Ultrabook, maar wel erg krachtig en licht. Ik heb zelf een XPS 13 met full HD scherm en het is echt een verademing om op te werken. Accuduur is echt super, doe gemiddeld 8 uurtjes op 1 lading. Wat betreft scrollen gaat dat echt prima, je moet wel in windows je tekengrootte op 100% zetten.
Ga ik even naar kijken - kijk, het stickertje ultrabook is voor mij niet van belang. Wellicht betaal je voor dat stickertje juist meer - als er een leuke "laptop"is die ook aan mijn wensen tegemoet komt, ben ik er ook blij mee.

Vooral die accuduur vind ik ook interessant.

• walkinthepark
CLB schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:04:
En het werkt dus net andersom ;)

Dus jij noemt een paar gevonden alternatieven en Tweakers adviseren welke niet, welke wel en waarom...
OK! Duidelijk. Ga weer zoeken in de stapel, kom snel weer terug uit het bos met opties.

Gek eigenlijk, met het kiezen van een laptop had ik niet zo'n moeite.

• Polster
  • Laatst online: 03:47
Gezien je SPSS en Excel eis vermoed ik dat je opzoek bent naar een laptop met sterke processor. Als je je beperkt tot een ultrabook ga je dit waarschijnlijk niet vinden. Bijna alle ultrabooks hebben een ulta low voltage dual core i5 of i7. Die leggen het af tegen de processor die je nu in je laptop hebt zitten.

http://cpuboss.com/cpus/I...U-vs-Intel-Core-i7-3610QM

• Rainesh
Ik gebruik de XPS13 op locatie als ik aan het fotograferen ben en exporteren in Lightroom en Photoshop (heel cpu intensief) gaat echt prima en snel zat. Ik denk dat SPSS en excel niet zwaarder dan LR zijn.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als Zenbook gebruiker (UX31A) zit ik watertandend te kijken naar de nieuwe Asus UX303. Schijnt vanaf 100 euro te koop te worden. Enige probleem: hij is er nog niet.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1000, 1100*?

Dat zou wel een goede optie zijn voor TS, flinke hardware en echt games hoeven toch niet gedraaid te worden. Dan zou die GT 840 voldoen.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Yoga 2 13"? FullHD scherm

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Dus 13.3" is te klein, is dit dan misschien iets: pricewatch: Toshiba Tecra Z50-A-11Q, je zult er zelf nog een ssd in moeten plaatsen, of deze als je toch liever een 14" hebt: pricewatch: Dell Latitude E7440-4330.

[ Voor 27% gewijzigd door Elaynegalad op 08-08-2014 17:43 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Lenovo T440s:
http://shop.lenovo.com/nl...t-series/t440s/index.html
Als je een model met fhd ips scherm, 128GB ssd, 4GB ram, i5-4200u en 2 accu's (totaal 95Wh) configureert kom je nu op €1108,- uit.
Weegt 1.6kg

[ Voor 5% gewijzigd door wappiewappie op 08-08-2014 17:48 ]

• walkinthepark
Edmin schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:29:
Als Zenbook gebruiker (UX31A) zit ik watertandend te kijken naar de nieuwe Asus UX303. Schijnt vanaf 100 euro te koop te worden. Enige probleem: hij is er nog niet.
Ben je een 0 vergeten? :P

Per wanneer is die te koop? Ik ben op zich wel gecharmeerd van Asus - mijn bakbeest laptop is ook een Asus en vind het een prettig ding (alleen wat zwaar om in mijn handtas mee te nemen ;)

Hoe is de Zenbook? Die heb ik ook namelijk al meerdere keren zitten bekijken - maar lees iedere keer dat "battery life" een beetje tegenvalt.

Overigens lees ik in een review over deze UX303 "Asus squeezed powerful hardware in its sleek aluminum body, and that allows it to fly in most activities. But at the same time, the laptop tends to get hot under load and pales in comparison to other Haswell ultrabooks when it comes to battery life." En dus weer: battery life wat tegenvalt. Maar goed, wat is tegenvallende battery life?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:47
Je kunt wel zeggen dat accuduur belangrijk is en dat je nergens vindt hoe lang een accu mee gaat, maar je noteert zelf niet eens hoe lang accuduur je van je nieuwe laptop verwacht.

2 Jaar geleden heb ik 1 van de door Tweakers en HP uitgedeelde HP Envy4 notebooks gewonnen. Dat was zo'n beetje de eerste generatie Ultrabooks. In het begin ging hij bij mij 8 uur op de accu wel ongeveer mee. Nu haal ik zo'n 5 a 5,5 uur. Ik denk eigenlijk dat elke Ultrabook dat wel haalt, maar is het genoeg dat is de vraag. Batterijduur met een desktop-vervanger vergelijken werkt niet. Hier in huis staat ook zo'n budget Compaq ding van 2,5 jaar oud en die haalt volgens mij geen 2 uur op de accu.

• Rainesh
Accuduur ia echt afhankelijk wat je ermee doet, maar ik denk dat je gemiddeld 6-8u voor een ultrabook kunt aanhouden.

Mijn vorige laptop (dell 13z, 4 jaar oud) haalde eerst 6uurtjes. Nu haalt ie nog 4 uurtjes, dat is hartstikke netjes vind ik. Ik laad mijn laptop alleen op als ie nog 10% over heeft en werk nooit met oplader erin als mjjn accu 100% is. Opgeladen = stekker eruit

• walkinthepark
Nou, dat is het 'm inderdaad. Ik merk dat mijn laptop best snel leeg is. Dat triggert mij wanneer ik in een review lees dat de accu niet lang meegaat. Tja, wat is dat? Ik vind 4 uur, dat vind ik "niet lang". Dat is wat mijn laptop nu dus doet. Die is na vier uur leeg. Ik verwacht van een ultrabook dat die langer meegaat - ik ga er niet als een beest op zitten gamen, maar als een kantoormuis op zitten typen en mailen. Een uur of zes tot acht vind ik netjes - dat ik er in theorie een hele dag op kan werken en geen snoeren mee hoef te nemen - want dan verliest de winst van een ultrabook zich weer in het meeslepen van kabels...

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Heb nu van mn werk een Lenovo Carbon X1 die zeer goed bevalt.
Voordelen:
- erg degelijk
- erg licht
- erg klein voor een 14" (5mm langer en even breed als mijn prive Asus (UX31)), past in de 13,3" sleeve van de Asus
- goede accuduur (7 a 8 uur in Windows 7 Power Saver mode)
- mat scherm
- fatsoenlijke resolutie (1600x900)
- zeer fijn touchpad (wel ff 1 dag nemen om te wennen, en de driver heb je echt nodig voor juiste werking)

Nadelen: processor is niet heel rap (Core i5 ULV), maar voor kantoorwerk merk je er niks van.

pricewatch: Lenovo Thinkpad X1 Carbon (20A7003TMH)

[ Voor 13% gewijzigd door lammert op 08-08-2014 21:13 ]

• walkinthepark
Ja, ik heb net uitgebreid zitten lezen in de ultrabooks en laptops die op tweakers staan vermeld. En ik ben tot de conclusie gekomen dat het een Asus of Lenovo zal moeten zijn.

De Asus zijn helaas wat betreft beelddiagonaal kleiner dan ik voor mezelf had bedacht, maar wellicht is dat dus iets waar ik op in moet leveren.

Die Lenovo die jij noemt heb ik inderdaad ook al zitten bekijken. Mat scherm vind ik ook wel érg fijn. Heb ooit een glimmend scherm gehad, daar werd ik tureluurs van.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
900P is geen fatsoenlijke resolutie. Als je nu een ultrabook koopt voor meer dan 1000€ mag je in ieder geval een 1080P resolutie verwachten.

Verwijderd

Neem ook eens een kijkje bij de HP Spectre 13. Het is geen 14" maar 13,3" maar wel de moeite waard om te overwegen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Yoga 2 met i7
pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-0088NL

13,3"IPS FULLHD, dat scrollen kan dus achterwege blijven want de resolutie is hetzelfde als op je N76. Touchscreen ( helaas wel glanzend maar alle touch screens zijn glanzend, reflectie valt echter mee )
256GB SSD erin. Helemaal compleet dus.

14" heb je niet heel veel echte mooie platte ultrabooks.. die zijn over het algemeen allemaal 13"

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Oeps :)
Hoe is de Zenbook? Die heb ik ook namelijk al meerdere keren zitten bekijken - maar lees iedere keer dat "battery life" een beetje tegenvalt.
Voor mij niet. Ik vergelijk het niet met andere modellen, maar op eigen gevoel. Ik gebruik het ding elke dag voor het werk en de batterij is nooit een issue.
Overigens lees ik in een review over deze UX303 "Asus squeezed powerful hardware in its sleek aluminum body, and that allows it to fly in most activities. But at the same time, the laptop tends to get hot under load and pales in comparison to other Haswell ultrabooks when it comes to battery life." En dus weer: battery life wat tegenvalt. Maar goed, wat is tegenvallende battery life?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Edmin schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:25:
[...]

Oeps :)

[...]

Voor mij niet. Ik vergelijk het niet met andere modellen, maar op eigen gevoel. Ik gebruik het ding elke dag voor het werk en de batterij is nooit een issue.

[...]
Dacht al, voor 100 euro ga ik ook wel een nachtje buitenliggen :+ Nou ja, met jouw optie is er voor mij ook een optie bijgekomen als ik een nieuwe laptop ga halen!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 18:36
doe maar niet

[ Voor 93% gewijzigd door Edmin op 06-12-2014 19:33 ]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
Heb je een specifieke reden om niet voor de Apple te gaan? Ik heb jaren met laptops gewerkt en ze ondersteund en de Apple's zijn wat mij betreft mijlen ver boven de rest. Betreft de software die je noemt zie ik geen issue en anders kan je via bootcamp (leuke optie: Bootcamp partitie benaderen onder OSX als VM!)

En nee, ik ben echt geen Apple fanaat. De Macbooks zijn gewoon heel erg goed en in hun prijsklasse heb ik niets gevonden wat kwalitatief in de buurt komt.
Pagina: 1