Oude iPad restoren - app weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 11:48
Mijn vrouw en ik hebben inmiddels een nieuwe iPad. Mooi moment om de oude naar zoonlief door te schuiven. Ik dacht daarvoor een schone reservekopie erop te zetten, was ik gelijk een hoop meuk kwijt.

Wat schets mijn verbazing? De NPO app komt niet mee terug uit de reservekopie. De nieuwste versie van die app werkt alleen onder IOS6, en de herstelde iPad 1 gaat natuurlijk niet verder dan IOS5. Ik kom dit probleem alleen bij de NPO app tegen, maar misschien ook omdat dat een nogal noodzakelijke is voor zoonlief.... Het Klokhuis en zo. Maar dat ter zijde.

Maar dan zou de oorspronkelijk geïnstalleerde versie van de app toch gewoon uit de reservekopie mee moeten komen? Of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

talin

ES-MA

is het niet zo ( quote me if im wrong ) dat als er bijvoorbeeld een app in de store staat en je hebt deze geïnstalleerd dat er niks aan de hand is.

maar word deze uit de store gehaald omdat er wat mis mee is ( niet meer compatible met laatste OS o.i.d. ) en je hebt hem op je apparaat staan blijft ie daar staan tot je hem zelf verwijderd ( zou fijn zijn als Apple je apps gaat verwijderen ) maar wil je hem dan zelf er weer op zetten zal dat niet mogelijk zijn omdat ie ook uit je cloud is verwijderd ( want stel er is echt wat mis met die app dan wil Apple gewoon niet meer dat je die nog kan installeren ).

dat lijkt me ook hier aan de hand.

NPO heeft zijn laatste versie niet backwards compatible gemaakt dus niet meer te installeren op IOS5.
( anders zouden ze dit tot sint juttemis moeten blijven ondersteunen )

dat is een keuze die NPO maakt en kan jij niks aan doen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De reservekopie bevat geen backup van de apps. Enkel een referentie welke apps geinstalleerd zijn. Als je die kopie dus terugzet, dan haalt hij gewoon de laatste versie uit de appstore op. En in het geval van de NPO is die laatste versie dus niet compatible met jouw OS versie en dan heb je pech vrees ik.

De enige manier om oudere versies te installeren is volgens mij om de .ipa van die oude versie te bewaren vanuit je iTunes folder (als je dat gebruikt tenminste). Dan kan je die vanuit iTunes weer naar je iPad slepen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 11:48
Ja, dat bevestigt wel het gevoel dat ik had. Zal eens zoeken of de .ipa file ergens bewaard is gebleven.... Dank!