Processorkoeler en koelpasta

Pagina: 1
Acties:

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Ik zoek een?
Processorkoeler en koelpasta.

Wat is je budget?
Ik wil eerst eens kijken wat de opties zijn en hoeveel een goede optie gaat kosten (het hoeft niet goedkoop te zijn). Ik ben wel op zoek naar een goede prijs/performance-ratio.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de pasta en de koeler gebruiken om een i5-4670K te koelen. Ik gebruik momenteel de boxed koeler, maar ik merk dat deze het vaak toch lastig heeft bij zwaardere games. In de toekomst wil ik tevens licht gaan overklokken. Ik vind het belangrijk om bij lage belasting stil te koelen.

Bij de koelpasta wil ik vooral weten: hoe belangrijk is een goede koelpasta? Levert het echt grote voordelen op als je een betere pasta neemt? In een review van Tom's Hardware komt pricewatch: Coollaboratory Liquid Pro (1g) eigenlijk wel als topper uit de bus. Echter is hij met zo'n 9 euro per gram wel erg duur en bovendien lastiger toepasbaar en verwijderbaar. Daarnaast stellen ze bij Tom's hardware ook de terechte vraag: zijn de 'boxed pasta's' die bij de koelers zitten niet gewoon prima genoeg?

Dan komt het kiezen van de koeler. Hier zie ik door de bomen het bos echt niet meer, vandaar ook dit topic. Er is genoeg info te vinden, echter zeggen ze overal iets anders eigenlijk. Ik heb gezien dat pricewatch: Corsair Hydro H100i waterkoeling echt heel prima is, zeker als je de stock koelers vevangt door pricewatch: Noctua NF-F12 PWM, 120mm fans. Deze setup kost echter rond de 130 euro, wat me eigenlijk teveel van het goede is. (Die Noctua fans doen het overigens ook goed als intake en outtake in de behuizing, las ik.)

Verder zie ik vaak de pricewatch: Noctua NH-D14 voorbij komen, waar ik nu zo ongeveer de voorkeur bij heb liggen. Echter ben ik benieuwd of ik voor minder geld niet min of meer hetzelfde kan krijgen. Er waren zoveel andere koelers die ook redelijk goed uit te tests kwamen, vandaar dat ik dit topic open. Alvast bedankt voor de reacties!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke kast heb je? Dat is zo'n beetje de belangrijkste vraag.

Welke koelzooi je gebruikt vind ik zelf alleen belangrijk als je echt maximaal wilt overklokken.

Iig, de beste prijs/prestatie koeler op dit moment is deze: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power, gezien hij even goed koelt als de monsterlijke Noctua's, maar wel bijna de helft goedkoper is. Nadeel: hij is 17cm hoog, waardoor alleen kasten als de Define R4 hem kunnen hebben.

pricewatch: Raijintek EREBOSS is ook erg leuk, maar presteert wel minder dan de Spirit.

People as things, that’s where it starts.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Bedankt voor je antwoord! Ik heb een pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ah, dan kun je de True Spirit iig al vergeten, tenzij je een gat in je zijpaneel wilt zagen.

Die Ereboss is dan een leuke oplossing, of als je toch wat meer koeling wilt, pricewatch: Raijintek Nemesis

Dat merk is [nu nog] behoorlijk onbekend, maar ze hebben erg goed spul voor een lage prijs.

People as things, that’s where it starts.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Neem een H60 2013 editie, mooie koeler vind ik zelf, lekker compact, waterkoeling, vind ik zelf mooier dan een aluminium blok, en hij koelt goed!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
Ik heb toevallig van de week m'n oude corsair h100 ingestuurd voor reparatie. Deze had ik sinds nov 2011. Blijkt dus 5 jaar garantie op te zitten. Kreeg 3 dagen later de h100i , de nieuwere versie.

Zowel deze als mede ook de oude houdt de boel lekker koel. Ik heb een 2500k@4.5. Toch kom ik niet boven de 62 graden stressed ondanks de wat hoge vcore 1.365.

Koelpasta vervangen doe ik ook. De standaard is volgens mij oké. Duurdere zal je enkele graden minder opleveren. Punt is, koop een goede koeler daar zit je winst, niet in de pasta..... In ieder geval dat is mijn mening.
Pagina: 1