Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Emails bewaren en contactpersonen over zetten

Pagina: 1
Acties:

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
Hallo,

Ik moet binnenkort bij familie van me een pc gaan installeren met Windows 7 er op en mijn familielid komt van Windows XP af. Nu wil ik de emails niet kwijt raken en ook de contactpersonen meenemen.

Is dit mogelijk om beide te bewaren en zo ja hoe moet ik het doen. Op de computer gaat Windows live mail geinstalleerd worden. En moet ik nog op speciale dingen letten?

Op de computer zit nu een zeelandnet account en een account bij hotmail.

Alvast bedankt,

Jeroen

[ Voor 8% gewijzigd door jerrot op 08-08-2014 14:11 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Van welke mail functie maak je gebruik, Hotmail,Live,gmail, provider ?
En wat voor mail client heb je nu op je XP bak.

Misschien heb je hier iets aan:

http://windows.microsoft....ail-import-backup-restore

[ Voor 59% gewijzigd door HKLM_ op 08-08-2014 14:11 ]

Cloud ☁️

• jerrot
Downloader_NL schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:07:
Van welke mail functie maak je gebruik, Hotmail,Live,gmail, provider ?
En wat voor mail client heb je nu op je XP bak.

Misschien heb je hier iets aan:

http://windows.microsoft....ail-import-backup-restore
Op de XP bak staat een zeelandnet account en n hotmail account, volgens mij ook nog een outlook account maar dat weet ik niet zeker.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
De mails van Hotmail.com & Outlook.com hoef je als het goed is niets mee te doen. Deze zijn ook gewoon beschikbaar door in te loggen op Outlook.com (controleer of daar alles nog is) Het zeelandnet account heeft dat ook een webmail waar alles nog in zit ?

wat voor mail client heb je draaien op je xp bak of weet je dat nu niet ?

Cloud ☁️

• jerrot
Downloader_NL schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:16:
De mails van Hotmail.com & Outlook.com hoef je als het goed is niets mee te doen. Deze zijn ook gewoon beschikbaar door in te loggen op Outlook.com (controleer of daar alles nog is) Het zeelandnet account heeft dat ook een webmail waar alles nog in zit ?

wat voor mail client heb je draaien op je xp bak of weet je dat nu niet ?
Durf ik niet te zeggen volgens mij draait hij een oudere outlook versie en n hotmail account. En hotmail blijft inderdaad bewaard natuurlijk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten eerste: eerst de backup testen, dan pas formatteren.

Ik verplaats je topic van WOS naar CSA, aangezien je vraag niet over Windows als OS gaat.

Hier in CSA is al veel gezegd over migreren van OE (?) naar WLM. Zoek dus wat oudere topic op. Let ook op dat contacts soms ergens anders staan dan mail.
zeelandnet account en n hotmail account, volgens mij ook nog een outlook account
Zie ook hierboven. De vraag is welke client wordt gebruikt. OE? OL? Thunderbird? Iets anders? Welke versie? Er is meer info nodig ;)
In alle gevallen moet je overigens migratiepaden kunnen vinden in oude topics. Maar als nu OL of Tb dan zou ik OL resp. Tb houden. En idd: als alle mails nog op de server staan ben je snel klaar. Check dat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1