[OL 2013] E-mails standaard in printweergave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Beste,

Weet iemand hoe je een nieuwe e-mail standaard in printweergave krijgt in Outlook 2013?

Het is me tot nu toe alleen gelukt door een nieuw word-bestand te maken, en dan via een toegevoegde knop 'verzenden naar e-mail adres' een mailtje te maken.

Maar als ik op reply druk in Outlook 2013 wil ik ook gewoon de printweergave / afdrukweergave kunnen zien.

knoppen aan de werkbalk toevoegen die de printweergave kunnen instellen lijken niet mogelijk in Outlook, maar wel in Word...

Ik heb op het grote internet helaas niks kunnen vinden.... :(

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je wil doen. Wat bedoel je precies met de printweergave? Deze term zegt mij niet zo veel in combinatie met outlook. En wil je dat een mail die ontvangen is opent in deze weergave? Of wil je dat als je klikt op 'nieuwe email' het venster opent in deze weergave?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
zowel ontvangen als een nieuwe e-mail,

in Word heb je de mogelijkheid om het beeld te veranderen zodat de weergave-layout een A4-formaat is.

dan heb je de mogelijkheid om WYSIWYG te typen / plaatjes in te voegen etc.

Nu krijg ik dit in Outlook 2013 niet voor elkaar... (volgens mij staat Outlook 2013 standaard op Weblayout of iets dergelijks)

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je anders een plaatje maken met wat je hebt en hoe je 't wilt? Nu tasten we een beetje in het duister.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
Heb het via imgur geprobeerd, hopelijk werkt dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mt9hOVZ.png

}:O

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Volgens mij is daar niet een standaard instelling voor. Als het goed is zou alt+ctrl+P de shortcut zijn om in Word te switchen naar de afdrukweergave, misschien dat dat ook werkt in Outlook? Als moet ik heel eerlijk zeggen dat in Word 2010 als+ctrl+P niets lijkt te doen...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In Word 2013 werkt CTRL+ALT+P wel, in Outlook 2013 echter niet.

Dat komt omdat Outlook geen Word-editor meer gebruikt (thank God) en gewoon een nette HTML editor heeft.

Je moet niet afvragen waarom je geen Print-weergave meer hebt, maar wat je wilt bereiken wat (blijkbaar) niet kan met de HTML-editor :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
Bedankt voor de info..

Ik zal onze systeembeheerder vragen om een downgrade naar een versie van Outlook waarin dit wel kan.

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Downgrade? Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dat doen.
Ook kun je er heel erg niet van uit gaan dat de ontvanger (ook) Outlook 2007 gebruikt.

Je uitgangspunt dat iedereen elke mail print herken ik niet. (Maar ik krijg dan ook gemiddeld 1500a3k mails per maand, waarvan 90% het lezen amper tot niet waard). Als je iets in een precieze layout wilt laten printen, stuur als bijlage een pdf-versie mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 16:37
@LPC. Waarom wil je dit eigenlijk? De ontvangers kunnen je mail toch nog steeds gewoon uitprinten? Volgens mij is de exacte layout van een e-mail 9 van de 10 keer niet belangrijk, het gaat om de inhoud. Of is dat in jouw geval anders?

Als je in Outlook op Bestand -> Print klikt zie je ook een afdrukvoorbeeld van je e-mail. Je kunt alleen niet in het voorbeeld editen, maar je ziet wel hoe het er uit komt te zien als je de e-mail zou printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
Los van het feit dat ik zonder "A4 formaat weergave" geen prettige layout van mijn tekst krijg is het ook nogal een gedoe om een screenshot op een normaal formaat in te voegen (in de tekst).

Daarbij werk ik in de bouw en mails worden bij ons nog geregeld geprint (en elk mailtje is het lezen waard...), & meegenomen naar overleg.

@F_J_K
ook al heeft de ontvanger geen Outlook 2007, na printen zal de mail evengoed weer normaal leesbaar op een A4-tje komen.
Ik snap dat met alleen tekst een mailtje in principe altijd wel leesbaar geprint wordt (los van het feit dat je geen controle heb over de layout), lastiger wordt het als je plaatjes invoegt, iets wat ik vaak doe.

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
Kijk alleen naar deze website, de quickreply box (waarin ik nu type) is even breed als de posts die je maakt. Dit zorgt ervoor dat je ziet waar enters worden gemaakt.

Als deze quickreply box nu oneindig breed zou zijn, zou dit dan ook niet enigzins tot verbazing leiden?

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bij mij is de quickreply box een stuk smaller dan de posts die ik maak.

Bovendien kun je e-mails helemaal niet in een vast format versturen; de ontvangende partij kan altijd besluiten om 'm op bevobbeld B4 formaat af te drukken om nog maar te zwijgen van mailers die de - meestal - html code strippen en de mail in plain-text afleveren zodat je gaat afdrukken in een mono-spaced font.

Als de opmaak van je mail zo belangrijk voor jou en de ontvangers is, zou'k gewoon een Word document mailen. Als Office niet bij alle ontvangers beschikbaar is kun je'm ook nog saven als .pdf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
Wanneer is de laatste keer dat je iemand een mailtje op B4-formaat heb zien printen...

Misschien is het handig om te vermelden dat je in Word geen reply of forward opties heb, laat staan een manier om e-mails in te ontvangen. Ik ga echt niet iedere keer als ik een mailtje wil replyen iets in word typen en dat vervolgens copy-pasten...

nevermind, ik ben hier niet onder gelijkgezinden...

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De meeste mensen printen helemaal niets. als ze printen kan de printer andere borders hebben (letter vs a4). zowiezo heeft en emailtje geen pagina's. wanneer mensen hun preview gebruiken zal je bericht eerder fucked up overkomen omdar informatie die jij netjes rechts zet naar links wordt gekwakt

beter typ je gewoon je mail en klaar.

shit met opmaak duw je in een pdf

kun je de editor not gewoon wijzigen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 16-08-2014 10:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
Ik type liever mijn mail op A4-formaat dan in een oneindig lange tekstbox. Maar whatever.

Ook screenshots invoegen in een e-mail zal ik dus moeten blijven doen door eerst naar word te plakken (vanwege het correcte A4-formaat) en dan vervolgens knippen en plakken in Outlook..

Zal na mijn vakantie eens kijken of ik de editor ergens kan wijzigen, dat zou top zijn!

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik herken het probleem wel, ik werk in gelijkaardige branche. Niet iedereen heeft beschikking over tablets en laptops, op bouwvergaderingen wil je toch dat die info voor iedereen beschikbaar is en die meuk gaat ook nogal eens in werkmappen t.b.v. de uitvoerenden. Oplossing is voor het printen even in Word te c/p'en, even op te maken en dan netjes te printen. Kun je gelijk die 20000 disclaimers die er in de loop van de tijd aan gaan hangen er uit gooien. Maar om de opmaak voor de ontvanger te gaan regelen vind ik nogal ver gaan, doen ze maar lekker zelf even voor ze gaan printen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1